13 October 2013

Soulmate
Please Subscribe to read the full chapter

13 October 2013

Sebuah keluhan terbit dari bibir munggil Jungkook apabila menyebut tarikh tersebut. Tarikh di mana dia telah menemui soulmatenya. Tatu ditangannya itu dilihat untuk sekian kalinya, warna tatu tersebut sudah bertukar biru menandakan soulmatenya sudah tiada dalam muka bumi ini.

 

“Hari ini hyung…” ujar Jungkook dengan terujanya kepada Jimin, abang tirinya. Jimin yang sedang khusyuk mentelaah mata pelajaran hanya mengangguk kerana dia tiada masa untuk mendengar apa yang ingin dikatakan Jungkook. Dia sudah hafal setiap butir percakapan Jungkook lepas ini.

“Hyung… apa patut saya buat sekarang?” Jungkook betul-betul teruja untuk bertemu dengan soulmatenya. Dia sudah bersiap sedia dari 4 tahun lepas sewaktu dia mendapatkan tatu tersebut. Ketika itu Jungkook baru berusia 13 tahun manakala Jimin pula berusia 15.

Jungkook seorang yang obsess dengan soulmate ketika itu, apabila tatu tersebut muncul di lengannya. Dia betul-betul teruja dan orang pertama yang dia beritahu akan hal itu ialah Jimin, abang kesayangannya.

“Do you kidding me? You shouldn’t stay here and ing bother me. Just go out and finding your soulmate for god sake,Jungkookie” ujar Jimin mendatar. Dia perlukan ketenangan saat ini untuk mentelaah. dia ada exam penting yang perlu diduduki besok dan dia sangat sangat sangat memerlukan ketenangan untuk dia focus.

“You right, hyung. Tell mom and dad I’m out. Bye bye hyung…” Ujar Jungkook lalu berlalu keluar dari teratak keluarga Jeon.

 

Jungkook berjalan tanpa arah. Dia tidak tahu harus ke mana saat ini. Yang dia tau dia akan menemui soulmatenya tak lama lagi. Segaris senyuman terukir apabila memikirkan soulmatenya.

Setelah 20 minit berjalan tanpa arah tujuan, Jungkook mengambil tindakan untuk berehat di bahu jalan. Dia terpandang susuk tubuh seorang lelaki dari seberang jalan, lelaki itu kelihatan tergesa-gesa. Lelaki itu menunggu lampu merah untuk melintas kearah Jungkook.

Lengan kanan Jungkook terasa panas dan perit lalu dia memandang tatu di lengan  kanannya itu berubah warna ke warna merah. Soulmate? jika tatu hitam itu bertukar kewarna merah itu bermakna seseorang itu telah menjumpai soulmatenya namun dimana soulmate Jungkook?

Jungkook memandang kembali kepada lelaki diseberang jalan tersebut. Lampu traffic masih tidak menunjukkan tanda-tanda lampu itu akan bertukar merah. Namun lelaki disebarang jalan itu kelihatan tergesa-gesa lalu melintas apabila muncul seorang lelaki tinggi dan tegap dibelakang lelaki tersebut.

“BERHENTIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!” jerit Jungkook apabila lelaki tersebut melintas tanpa memandang kiri kanan dan kelihatan sebuah lori sedang meluncur laju kearah lelaki tersebut. Semua itu berlaku dengan sekelip mata dan tanpa Jungkook sedar tatu di lengan kanannya sudah bertukar biru menandakan soulmate Jungkook sudah tiada dalam dunia ini.

 

 

 

Sudah empat tahun selepas kejadian itu berlaku namun Jungkook masih tidak dapat melupakannya. Kini dirinya sendiri dalam dunia ini tanpa soulmate sedangkan semua orang disekililingnya sudah menemui soulmate mereka. Jimin hyung menemui Yoongi Noona setahun selepas kejadian soulmate Jungkook.

Jimin hyung kelihatan sangat gembira bersama Yoongi noona dan jarang sekali abangnya itu melakukan aktiviti bersamanya seperti dulu. Ibu bapa Jungkook pula sudah meninggalkan mereka dua tahun lepas akibat kemalangan.

Semuanya yang Jungkook ada telah diambil oleh Tuhan. Tiada apa yang masih kekal bersamanya. Nampak seperti takdir sedang bermain dengannya.

 

 

“Yah!!! ireona!!!

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
mpreggoland
#1
Chapter 1: so, Yoongi n Kookie is a girl in this fics?
tatu ditgn Kookie hilang...apa maksudnya? and tetiba Taehyung muncul semula? sy confuse...
jungkook_taehyung
#2
wow amazing!!!loved it it was short i mean i wished that it was long story
mpreggoland
#3
wah VKook! tak sabarnya nk baca! excited giler dh ni XD
Netflixandchillrp
#4
im my own soulmate