01 - Selamat Datang ke Keluarga Kim

Weirdos Family: Born To Sengal (BTS)
Please log in to read the full chapter

Tersebutlah kisah di sebuah taman perumahan, terdapat sebuah keluarga pelik yang baru berpindah. Keluarga itu bernama Keluarga Kim.

"Ish! Ke tepi lah."

Aku ditolak ke tepi. Memang ah!  Tak sangka penulis pun dia boleh kurang ajar. Memang nak kena Yoongi ni! Sabar...sabar. Okey. Kita sambung cerita.

***

"Anak-anak semua....BANGUN!!!"

Yoongi menutup kedua-dua belah telinganya dengan bantal peluknya sebab tak tahan dengan pekikkan princess hyung kesayangan mereka yang merdu bak suara cipanzi. Jungkook di sebelah hanya membatu di atas katil tanpa kisah akan Jin. Dia dah biasa dengar suara Jin yang mengalahkan opera Cina. Haish!

Bukkk!

Amik kau! Yoongi membaling bantal tepat ke muka Jin.

"Diam bole tak?! Bising!"

Jin mengetap gigi. Bantal yang telah terjatuh ke lantai tadi itu diambil lalu dijadikan senjata untuk membangunkan anak-anak kesayangannya. Dia memukul kuat punggung Yoongi dengan bantal berkali-kali.

"Yah! Hyung! Sakit!"

"Kalau tau sakit, bangun! Kau nak masuk kerja pukul 8 kan? Kau mandi dah lah berjam-jam. Baik kau bangun sebelum telinga kau aku sumbat juga dengan bantal ni."

"Okey. Okey. Aku bangun."

Yoongi dengan terpaksanya bangun. Dicapainya jam loceng di tepi. Terbeliak matanya memandang jam itu.

"Hyung ni! Baru pukul 6 lah!" Yoongi meramas rambutnya sendiri sambil menghentak-hentak kakinya ke lantai. Dia masih lagi mengantuk.

"Haha. Kau jangan mengada. Meh sini. Tolong aku sediakan makanan. Wajib!"

Mata mereka bertentangan. Senyuman Jin hyung yang menyeramkan itu membuatkan Yoongi menelan air liurnya yang terasa pasir. Kepalanya yang tidak gatal digaru. Dia turun dari katil lalu mencapai tuala yang tersangkut di belakang pintu bilik. Matanya tertacap pada Jungkook yang senang lena tidur sambil memeluk bantal arnabnya. Sebelum Yoongi memasuki bilik mandi, mentol imaginasi keluar dari celah kepalanya. Jam loceng dicapainya lalu didekatkan tepat pada telinga Jungkook.

"Hehe. Berseronoklah."

Kringgggggg~~~~

"HYUNG!" 

***

"Jimin! Hoseok! Bangun!"

Berkerut dahi Jin hyung melihat dua orang budak bertuah itu telah bangun dan juga siap mandi. Percaya atau tidak? Penulis sendiri tidak percaya dan perlu mengambil udara segar di luar rumah.
(Kita berehat untuk 5 minit)
Okay kita sambung. Untuk kali pertamanya. Saya ulang sekali lagi. Buat kali pertamanya mereka berdua bangun awal. Boleh ditulis dalam Guinness World Record. Sungguh ajaib! Hoseok melambai Jin hyung yang tercengan melihat mereka. Hoseok tersenyum lapang pada Seokjin.

"Awal bangun."

Jin memerli mereka. Hoseok sekadar tersengih sebelum pintu bilik dikuak lalu menampakka Jimin yang sedang mengalami kesusahan untuk mengikat tali leher. Jin hyung melabuhkan punggung di sebelah Hoseok lalu menepuk kawasan kosong di sebelahnya sebagai isyarat kepada Jimin untuk duduk di sebelahnya. Jimin pun malu-malu kucing pergi ke arah Seokjin. Selalunya Puan Kim yang ikatkan tali leher untuk mereka. Sedang Seokjin fokus mengikat tali leher, Hoseok berseloroh.

"Tadi kitaorang tak sengaja terbangun awal. Hehe. Jimin punya pasal lah! Salah set jam. Ada ke patut pukul 5.3

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 2: Wahhh congrats sebab dapat sambung asasi kat UPM 👍 goodluck, belajar Elok2 okayyyy ❤️
nanadjiyongie_01
#2
Update soon...//mini heart from chimchim//
khaisara #3
update soon~~~