Our first met...

Between Love or Friend?

Perlahan-lahan V berjalan ke arah Hyo Seok yang kelihatan nyenyak tidur di atas bangku di taman sekolah.Jaket tebal yang dipakainya dibuka perlahan-lahan.Dia membalut badan Hyo Seok yang kelihatan kesejukan itu.Hatinya berbelah-bahagi antara ingin mengejutnya ataupun tidak kerana Hyo Seok kelihatan lena tidur di situ bertemankan sisa air matanya.Memikirkan kejadian yang berlaku pada gadis comel itu membuatkan hatinya berubah sayu.Tak sangka kawannya memutuskan persahabatan hanya disebabkan seorang lelaki.Ya,dia mengaku dia telah mencuri dengar perbualan Hyo Seok dengan Naeun tadi.Melihat keadaan yang telah beransur senja,V tiada pilihan selain cuba menyedarkan Hyo Seok dari tidur yang lena

            "Hyo Seok...Hyo Seok...bangunlah.."Tidak cukup dengan itu,tangan V perlahan-lahan menggoyangkan bahu gadis itu.Tidak lama kemudian,kelopak mata Hyo Seok terbuka.Terkejut dia apabila melihat seorang namja yang tidak dikenalinya duduk sangat rapat dengannya."Awak siapa?"Aku cuba mengimbas semula memoriku.Mana tahu yang dia sebenarnya mengenali namja itu namun langsung tiada dalam kotak memorinya

           "Ah..naega Kim Taehyung-sshi.Awak boleh panggil saya V jer"V mengenalkan dirinya sambil menghulurkan tangannya.Hulurannya disambut baik oleh Hyo Seok."Hai V,saya pula Shin Hyo Seok.Gembira bertemu dengan awak"

           "Err..V,macammana awak tahu saya ada kat sini?"Tanyaku dengan pelik.yalah,serasanya hanya dia dan Naeun saja yang berada di sini tadi.Memikirkan kejadian tadi,aku cepat-cepat mengelap air mataku.V menghulurkan sehelai tisu kepada Hyo Seok yang kelihatan cuba untuk menghilangkan sisa-sisa air matanya.

           "Tadi saya jalan-jalan jer dekat sini.Ternampak awak yang sedang lena tidur tu.."V terpaksa berbohong kerana dia tidak mahu Hyo Seok berasa janggal dengannya.Dia nampak Hyo Seok menganggukkan kepalanya tanda faham.

            "Kalau macam tu,saya balik dululah.Nanti kita jumpa lagi eah..Oh yer,awak duduk di kelas mana yer?Yalah mana tahu boleh jumpa lain kali plak.

            "La...awak tak tahu ker yang kita nie sekelas?"tanya V kehairanan.Sebab dia boleh dianggap femeslah jugak.Takkan gadis ini tidak kenal dengannya.Dahi V berkerut seribu.

Aku menggaru-garu kepalaku yang tidak gatal.Err..sekelas ker?Tak perasan lah plak.Dia nie jenis yang anti sikit dengan budak lelaki nie.Menyusahkan!

           "Saya nie jenis yang anti sikit dengan budak lelaki.Mianhae! Kalau macam tu,saya balik dulu yer.Bye! Kakiku melangkah laju ingin pulang ke rumah takut nanti omma marah tak tentu pasal plak.

           "Hmmm...Anti dengan budak lelaki eh.Menarik"Ucap V sambil tersenyum penuh makna

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
BluishMiraclePop #1
Chapter 2: Shin Hyo Seok sebenarnya nama rekaan jer..Takder kene mengena dgn artis k-pop yg lain:)