OO1

60 Seconds (60 초)
Please Subscribe to read the full chapter

 

"Sung Hana!!! Palli ireona!!!" Kedengaran jeritan daripada seorang wanita berusia lewat 30-an itu bergema diseluruh sudut rumah teres dua tingkat itu. Dia menaiki tangga ke bilik yang terletak di tingkat dua sambil memegang gayung dan baldi. Nantikannya anakku, lebih baik kau bangun sebelum air ni membasahi katilmu. Muahahahahahahah!

 

"Sung Hana! Bangun cepat! Nanti lambat pergi sekolah!" Wanita yang merupakan mak kepada manusia bernama Hana itu mula memasuki bilik yang serba pink itu. Kelihatan seorang budak perempuan masih lagi bertapa di bawah selimut yang sudah lama tidak difebreeze. Okay, dia dah selesa dengan selimut bercorak pororo itu.

 

"Haish budak nih. Orang suruh bangun, bukannya sambung tidur!" Puan Sung itu mula membebel. Dicubitnya peha Hana yang gebu itu berkali-kali. "Auchh... Omma! Sakitlah!" Rungut Hana. "Hey, lagi sakit hati omma tahu?" Emaknya melakonkan dance 'Sakitnya Tuh Disini~ Di Dalam Hatiku~'.

 

Hana mengeliat. Kemudian, dia membuat aegyo. "Omma, boleh tak kalau Hana ponteng?" Hana tersengih-sengih kambing. Moga-moga doanya termakbul.

 

"Takde maknanya! Hari pertama sekolah lagi nak ponteng? Palli mandi!" Maknya mula memiat telinga Hana. "O-omma!!! Arasseo, arasseo!!" Hana menjerit kesakitan. Puan Sung itu melepaskan tangannya lalu memegang gayung. "Cepat masuk bilik air." Katanya sebelum berjalan ke arah pintu bilik yang ditulis 'Come In, I'll Heal You'. 

 

Mandi? Memang taklah! Cepatlah keluar dari bilik ni. Hana yang penat ninak sambung tido.

 

Hana mencapai selimutnya kembali sebelum mulakan misi mengumpul air liur basi. Menyesal sebab tidur lambat semalam. Semua gara-gara dia terlalu asyik melayan video grup Boyfriend masuk dalam rumah hantu.

 

"Sung Hana!!!"

 

Katil itu lencun dengan air dari dalam baldi berwarna biru itu. "Omma!!!! Apa ni?!" Hana memegang katilnya yang sudah basah.

 

"Masuk! Bilik! Air! Now!!!" Wanita itu menjerit. Boleh roboh rumah tu dibuatnya.

 

Hana segera berlari ke arah bilik air dan mencapai towelnya. "Aishh!! Bala pagi-pagi nih!" Rungutnya dalam bilik air.

 

"Oh ya! Hana! Nanti jangan lupa basuk selimut tu! Dah bau hapak omma bau." Puan Sung sempat membebel sebelum mencapai gula pasir untuk ditabur pada roti.

 

 

 

Baju uniform berwarna putih itu disarung di badan Hana. Comel tapi tidak sesuai. Pada persekolahan tahun ini, dia memakai uniform sekolah bersaiz XL. Skirt bercorak checker itu dipadankan dengan skinny jeans. Bukannya apa, takde parut or tanda lahir yang besar kat kaki dia tu. Just kaki dia tu cantik, tak suka lelaki-lelaki miang tengok kaki dia.

 

Dia melihat dirinya yang berdiri di hadapan cermin. Dia membaca sticky note yang ditampal oleh kakaknya sebelum berangkat ke Incheon, semalam. Tertulis...

 

Take a good care of yourself, you know? Still cute dear^^

 

Dia tersenyum. Bukannya selalu dia dapat berjumpa dengan kakaknya itu.

 

"Sung Hana!! Makan breakfast cepat!" Ommanya memang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
prettynicky #1
Chapter 2: BEST TAPI KENAPA SEPANTAS ITU HANA MENINGGALKAN YOONGI :(
HeavenDelight
#2
Good luck fwenz!!!!!!!!^^
dreamycloud #3
Wahhhhh♡♡♡