Flashback

Menyesal

"Yoona...bangun...dah pagi ni, nak pergi kolej lagi setengah jam. Cepatlah bangun..." seperti biasa, abang sulungku, Chanyeol yang akan mengejutkanku pada waktu pagi. Aku duduk dari perbaringanku. Mata pula masih tertutup. Aku berdiri lalu mengambil tuala dan terus berjalan ke bilik air dengan mata yang tertutup. Chanyeol menggeleng kepala apabila melihat kelakuanku. Dia terus ke bawah menyiapkan sarapan pagi. Seusai membersihkan diri, aku menyarung baju lengan panjang  berwarna hitambersertakan jeans putihaku mencapai beg galas hitamku. Phone dan purse yang berada di atas meja turut dicapai lalu dimasukkan ke dalam poket seluar. Aku meluru ke bawah mendapatkan Chanyeol oppa.

  "Yoon, ambil sarapan. Tak lewat lagi ni. Jangan nak mengelat. Penat oppa masak tahu? Nah." Kris memberikan cheese bun kepadaku. Aku tergelak kecil.

  "M-mwo? Apa yang kelakar?" tanya Kris.

  "Cheese bun? Haha. Buat ke beli? Dahla. Okay thanks for this food. Bye" baru saja aku tiba di depan pintu,

  "Yoon, belajar elok-elok tau?" aku dengan malas memandang pemilik suara itu. This guy?

  "Aku tahulah. Kau tak payah sibuk hal akulah. Huh." aku jeling apabila Sehun oppa senyum manis kepadaku. Aku terus membesarkan langkah keluar dari rumah.

  "Sehun, bersabar ya? Hyung tahu kamu boleh ambil hati dia semula..." Chanyeol menepuk2 lembut belakang Sehun. Sehun hanya mampu memberikan senyuman hambar.

Yoona POV

Huh. Kalau mamat tu tak kacau aku dalam sehari memang tak boleh kan? Menyampah betullah bila tengok dia senyum. Urgh! Pagi-pagi lagi dah stress bila fikirkan tentang dia! I hate him! Kenapalah kau mesti muncul dalam hidup aku?!

 

Flashback ~

 

  "Kenapa omma nangis ni?" aku melihat omma sedang terduduk di atas lantai sambil menangis seperti mengenangkan sesuatu.

  "Appa...appa...appa dah ceraikan omma...omma sedih...appa kamu nak berkahwin dengan orang lain..." aku terkejut dengan kenyataan yang keluar dari mulut omma. Aku bangun dan mendapatkan appa di halaman rumah. Kelihatan appa sedang bergelak ketawa dengan seorang perempuan. Aku rasa marah. Siapa tak marah, kalau mak sendiri tengah nangis, sedangkan ayah sedang bergelah ketawa dengan perempuan lain!

  "Ha! Yoon! Marilah sini!" aku pergi mendapatkan appa walaupun dalam keadaan terpaksa.

  "Kenalkan, ini abang baru kamu, abang tiri kamulah, nama dia, Oh Sehun." namja yang bernama Oh Sehun itu menghulurkan tangan kepadaku. Aku hanya menjeling lalu menolak tangan itu dengan kasar.

  "Yoon! Hormat abang kamu!" marah appa.

  "Brother? No way! Yoon tak pernah ada abang yang bernama Oh Sehun! Yoon benci Appa! Appa sanggup ceraikan omma semata-mata inginkan ibu Sehun. I hate you!" 

 

End of flashback~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baek_liaa
#1
Chapter 3: best..sangat update soon..hwaiting!!!^_^
baek_liaa
#2
Chapter 1: best..daebak!!^^