SWEET

Be My Girlfriend?

"Bye omma!" laungku dari pintu depan. Aku terus ke stesen teksi dan macam biasa, aku akan terus berhenti betul-betul di hadapan 'Pink Cafe'. Aku bergegas ke dalam.

  "Annyeong, Naeun.." Namjoo, cashier di cafe itu menyapaku. Aku hanya senyum lalu membesarkan langkah ke fitting room. Uniform cafe disarungkan pada tubuh langsingku. Apron putih diikat pada belakang. Rambut perangku diikat sanggul tinggi dengan kemas. Aku terus ke luar lalu ke meja yang ingin mengambil pesanan.

  "Bagi saya dua potong kek red velvet, dua Oreo cheese cake dan satu chocolate chip." sekumpulan gadis itu memberi pesanan . Aku hanya senyum manis lalu mengambil makanan yang dipesan tadi. Aku lalu di tempat orang ramai. Haih. Kenapalah sesak sangat ni? Akhrinya aku mengambil keputusan untuk redah saja.

  "Aaargh!!!" jeritku apabila aku terlanggar seseorang. Tapi yang pelik, kenapa tubuhku tak terhempap pada lantai? Aku membuka mataku. Oh no! Kek yang aku bawa tadi sudah jatuh dan mengotori kemeja namja itu. Aku terus bangun dari pelukan itu. Hatiku masih berdegup kencang.

  "Hoi! Kau tak nampak aku ke hah? Tak cukup besar lagi ke?" aku tertunduk apabila dimarahi. Aku tak suka apabila dimalukan di khalayak ramai. Aku terus menarik tangan namja itu ke bilik persalinan. Aku menyuruh dia duduk di atas sofa berangkai tiga itu.

  "Na-naeun? That's your name?" aku hanya angguk. Aku tahu mana dia dapat nama tu. Mana lagi kalau bukan name tag aku?

  "Huh. Nama je cantik. Kau tahu tak, lepas ni, aku kena pergi meeting? Dengan client pulak tu! Nak ke aku pergi dengan baju macam ni? Malulah!" dia menengkingku lagi.

  "En-encik tunggu sini kejap. Saya nak carikan kemeja untuk encik. Give me 10 minutes. Bye." aku terus ke kedai pakaian lelaki yang berdekatan dengan cafe.

     Haih, susahnya nak cari kemeja yang sesuai dengan namja yang tak dikenali ni!

Akhirnya aku jumpa sehelai kemeja yang aku berkenan. Tanpa melengahkan masa, aku terus membayarnya, lalu bergegas ke cafe semula.

  "Nah. Try lah. Mianhe kalau ianya bukan taste awak." paper bag aku hulurkan dengan cermat pada namja itu. Dia menyambut huluran itu dengan sopan lalu masuk ke bilik persalinan. Lama aku tunggu, akhirnya dia keluar. Bergayanya dia.

  'Pandai jugak dia pilihkan kemeja untuk aku.' getus hati lelaki itu.

  "Okay. Aku puas hati. Thanks. Oh. Sebelum tu, nama aku, Wu Yifan. Tapi orang panggil aku Kris." dia menghulurkan tangan untuk berjabat. Aku menyambut tangannya.

 

Sejak hari itu, kami sering berjumpa. Senang dikatakan, we're best friend.

  "Nah. Take it or I'll kill you!" Kris ugutku. Dia menghulurkan sepaket chocolate bar besar cadbury. Black forest?

  "Taknakla..." aku menolak lembut. Macamlah aku tak tahu, Kris memang suka ugut orang. Dia terus merampas tanganku lalu meletakkan paket itu ke dalam genggaman tanganku.

"Bye. Esok kita jumpa lagi!" Kris pergi meninggalkanku di hadapan cafe sambil melaungkan ayat itu. Aku hanya melambaikan tangan.Aku hafal ayat itu.

 

~4 bulan kemudian~

 

Aku masih setia menunggu Kris walaupun sudah empat bulan dia tidak hadir dalam hidupku. Hanya bunyi deruman enjin kenderaan yang lalu lalang di jalan raya. Aku pula menunggu Kris di hadapan cafe.

  "Huh. Dia dah lupakan aku ke? Dia tak pernah fikir ke  yang hampir setiap hari aku tunggu dia?" aku rasa macam nak nangis namun rasa itu hanya ditahan. Akhirnya aku fed up. Baru saja selangkah aku meninggalkan cafe,

  "Son Naeun..." aku terdengar suara garau yang cukup aku kenali. Aku saja tidak memandang pemilik suara itu. "Please pandang aku...aku rindu nak tenung wajah kau yang cantik tu. Jebal...sungguh aku rindukan kau, Naeun..kau nangis ke?" bahuku terhinjut-hinjut menahan air mata. Aku memandangnya. Kelihatan di tangannya ada sejambak bunga tulip putih . Dia datang menghampiriku.

  "Oh...tahupun rindu...rindu? Kau tahu tak, aku terseksa bila kau takde disisi aku? Tahu tak? Kemana kau menghilang? Aku mula sukakan kau. Kau buat aku jatuh cinta pada kau. Lepas tu? Kau tinggalkan aku? Tak guna!" aku asyik menumbuk dada bidang Kris. Kris hanya mengukirkan senyuman manis.

  "Kau rindu aku? Sayang aku? Aku datang ni, sebab aku sayangkan kaulah. Selama ni,aku pun rindukan kau. Mak ayah aku ada urusan kat luar negara, I had no choice, so, aku ikut dorang. Tahu tak, rasa sakitnya hati bila tak dapat jumpa dengan kau?" Kris memelukku erat sekali.

  "Be my girlfriend?" dia meleraikan pelukan. Dia menghulurkan sejambak bunga tulip putih itu kepadaku. Lama aku memandangnya. Akhirnya aku mengangguk.

  "Jinja? Oh!" tubuhku dipeluk setelah air mataku dilap oleh Kris.

  "Uuuu!!Chukahae!!!" aku dan Kris terkejut lalu meleraikan pelukan. Patutlah~ pekerja pink cafe mengerumuni kami. Aku dan Kris saling memandang.

  "Isy! Kau punya rancangan kan? Huh. Tak romantik langsung!" aku berpeluk tubuh sambil memandang ke arah lain. Padahal pura-pura merajuk.

  "Oh..tak romantik...hiyargh!!!" Aku terkejut beruk apabila tubuhku diangkat oleh Kris. Aku gayat terus memeluk leher Kris. Bunga tadi sudah jatuh ke lantai.

  "Cukup romantik?" Kris mengenyit matanya. Aku tergelak kecil.

  "Sikit lagi." aku senyum.

  "Saranghae , son Naeun." ucapnya.

  "Nado saranghae  , Kris..." aku pun senyum.

Chup~

Pipiku dikucup sayang.

   THE END ^_^

______________________________________________________

A/N: best x? Haha. My first one shot. Typo? I'm sorry. Enjoy lah ye...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baek_liaa
#1
Chapter 1: daebak....