♥ B9IU ♥ Han Jumie ; Main Dancer + Main Vocalist ; The Pearl

 
HANJUMIE
b9iu new girlgroup
username. sstalb
nickname. ath
activity rate. 7

name. han jumie
nickname.
-princess mie ; semua org aware yg dia anak org kaya saja nak tease dgn nickname macam tu.
-jumie ; prefer orang panggil dia gitu and itulah stage name dia.
-baby ; mark gedik nak panggil 
-the pearl ; suara dia hebat lolol
-prankbae ; keje jumie asyik nak prank member aje
-fashion girl ; dia gila fashion
-elementary mie; perangai jumie macam budak-budak even dia dh tua (tk la tua sgt xd )
birthdate. 1995 august 8
birthplace. seoul,south korea
hometown. seoul, south korea
ethnicity. korean
HEIGHT, WEIGHT. 163 CM, 48 KG.
LANGU. KOREAN | FLUENT | NATIVE TOUNGE
ENGLISH | FLUENT | AMBIL KELAS DARI KECIL
CHINESSE | CONVERSATIONAL | LEPAS MAK JUMIE BERSARA, DIA ADA AJARKAN 
aaa_zpsnlvfn3sj.pngdw_zpssy7lgl0w.png
fashion style
face claim. mint (gallery)
backup faceclaim. cherry (gallery)

appearance. dia suka tukar-tukar hairstyle ( merujuk ulzzang , kejap rambut coklat lurus kejap lurus bewarna hitam, kejap rambut perang kerinting )
fashion sense. gila tentang fesyen , selalu pakai baju yang nampak elegen bila keluar dari dorm atau dekat airport contohnya ( 1 , 2 , 3  ) . tapi  ada kalanya pakai baju feminin juga bila mood nak nampak comel tu datang contohnya ( 1 , 2 , 3 ) . dia kalau dekat dorm,practice atau mana-mana mesti nak pakai baju yang cantik-cantik. kalau member pakai baju biasa je bila nak keluar dengan dia mesti dia bebel suruh tukar baju cantik.
tumblr_msh904MpDj1r1l1u5o1_500.jpg115334440428394555_qR2pcyvZ_c.jpgtumblr_m4gecsyFyg1r41rb6o1_500.jpg
life's story
personality. sekali tengok han jumie, mesti orang awam akan fikir dia seorang yang matang , elegan dan berkeyakinan tapi nampaknya salah sama sekali. han jumie adalah bertentangan dengan watak yang digambarkan semua. dia nampak elegan hanya kerana seorang yang gila fesyen . bila shopping astaga memang tak ingat dunia lah , kalau boleh dengan satu mall tu dia nak borong,member b9iu yang lain pun dah pening dengan sikap gila fesyen si jumie ni, dahlah gila fesyen sudah tentunya boros . nasib baik mak ayah jumie orang kaya , semua baju-baju yang diborong jumie mestilah guna duit mak ayah dia . hehe.

personaliti jumie nampak elegan but salah sama sekali dia ni kasar orangnya malah kuat bersukan pula tu. ada sekali ahli ikon, hanbin cuba mengurat jumie tapi berakhir dengan hanbin diketuk oleh monopod yang dipegang jumie waktu itu, padan muka beliau bhaha. sampai peminat pun dah cop jumie sebagai "the pearl " sebab nampak elegan diluar tapi bila pearl tersebut dibaling tepat mengenai muka memang keras ya amat. macam tu jugalah sikap jumie. nampak anggun dan elegan tapi bila cuba didekati(dipikat) memang macam harimau 10 hari tak makan. selain itu, dia ni cakap main lepas aje buat dia nampak bertambah kasar, tak reti nak menipu langsung contohnya bila nampak ahli lain memuji artis lain dengan sedap mulut aje dia kutuk "eh buruknya taste korang , bagi aku dia tu nampak plain je kot". kadang-kadang dekat variety show pun dia cakap lepas dan mendatangkan tawa kepada orang lain.

jumie juga kuat bersukan dan sangat menjaga diet hariannya. setiap pagi kalau ada masa mesti nak jogging dulu sebelum buat apa-apa aktiviti lain, yang jadi mangsa dia ialah kim hanbin's ikon. setiap pagi pun jumie akan ketuk dorm dia macam nak pecah pintu dorm tu supaya hanbin menemakannya berjogging. takut ada pedo kata jumie sebagai alasan.  ketika jumie di dalam rancangan hiburan 'runningman' juga mendatangkan kejutan pada fans dan crew runningman kerana kekuatannya dan kecerdasannya memang tip top. sampai fans cop jumie sebagai "hulk" sebab dia kuat dan cepat marah bila hampir kalah haha.

jumie juga seorang yang banyak cakap , kalau cakap macam kereta api laju dan tak berhenti tu yang jadi salah satu sebab jumie dijadikan sebagai lead rapper xd . otak dia bukannya betul sangat bila bercakap , asyik mendatangkan tawa orang aje bila bercakap dengan dia. itu jugalah sebab dia mudah untuk berkawan dengan orang lain. seterusnya, jumie ni gila-gila sikit selalu prank member b9iu , contohnya waktu first day lepas doang debut jumie berpakat dengan papa yg kononnya dia kemalangan, memang teruk dia kena bila member b9iu tahu yang dia cuma prank depa . takpe, sikap periang dia yang itulah membuatkan b9iu nampak lebih ceria tak gitu? ehek


keburukan jumie ni suka pura-pura tak matang depan camera, contohnya berlagak macam dialah maknae , suka manja-manja dengan maknae b9iu nak tunjuk dia comel lah tu. lepas tu buat muka duck face, buat suara comel saja nak gelikan member lain dengan sikapnya yang begitu. dalam kata lain dia ni annoying ya amat. bahahaha tapi member lain tak kisah <3 aw

jumie rajin orangnya, yelah dah diterima dan dah sedar dia sebenarnya boleh gembirakan ramai orang dengan nyanyian mestilah dia nak berusaha kuat untuk jadi yang terbaik.

lagi satu , jumie ni agak byuntae orang nya xd bila dia masuk wgm dengan mark yang memang terang bersuluh byuntae juga, barulah sifat tersembunyinya yang ini terkeluar. contohnya bila mark kata "jom mandi sama-sama, isteri mesti gosokkan belakang suami dia tau" jumie mesti balas " hmmmmmmmmmm nanti saya tak dapat kawal nafsu saya,lepas tu serang awak macam mana?" . sejak dari scene tu fan dah anggap dan redha jumie ni byuntae orangnya. 


background. han jumie anak tunggal kepada keluarga han. keluarga han juga bukan calang-calang orangnya, emak jumie, han juniel ialah penari ballet terkemuka pada suatu masa dahulu. bapa jumie, han jongsuk pula seorang hartawan terkenal tanah air. han jongsuk memiliki syarikat sendiri yang berjaya business nya .sudah pasti hidup jumie bagai seorang puteri, semua yang dia nak semua dia dapat. order je apa-apa semua datang beratur. tapi mestilah, jumie cepat rasa sunyi. ditinggalkan di rumah agam besar sendirian tanpa dilayan ibu bapa kerana ibu bapa sibuk dengan kerja masing-masing. itu menyebabkan jumie cuba untuk menjadi sekecoh habis untuk menutup kesunyian yang bertakhta di jiwanya. kalau sedih, dia takkan tunjuk. dia kuat , dia tahu.  sudah pasti setiap bulan wang dihantar , dan sebab ingin menutup kesunyian jugalah jumie cuba menyibukkan diri dengan memasuki kelas tarian , kelas nyanyian,kelas bahasa iinggeris,kelas gitar,kelas memanah dan shopping supaya dia tidak akan sendirian di rumah agam itu. dan sebab ini jugalah menyebabkan jumie fasih berbahsa inggeris, hebat menari dan kuat orangnya. mana tidaknya, dilatih dari kecil hingga ke besar. kalau tidak ada apa-apa hasil maknanya jumie ni lembap lol. 

jumie terus menyibukkan diri dengan kelas-kelas yang diambilnya serta menghabiskan duit bulanan diberi sehinggalah pada usia 15 tahun dimana ibu jumie, han juniel cedera di buku lalinya lantas meragut gelaran "primadona" yang disandangnya. sejak itu, juniel selalu berada di rumah bersama jumie. juniel memaksa jumie untuk mengurangkan sedikit jadualnya yang padat itu. sudah pasti, pada mulanya jumie tidak suka bila ibunya tiba-tiba lepas ditimpa bala baru nak cuba rapat dengannya sampai setahun kemudian bila mereka bertiga makan bersama di meja makan dan bincangkan tentang perasaan masing-masing. ibu jumie mahu bersamanya selalu sebelum kakinya cedera lagi tapi jurulatih tidak membenarkan serta gelaran disandang harus dijaga. bapa jumie juga cuba memujuk jumie untuk longgarkan sikit jadualnya . takut kalau-kalau jumie sakit . akhirnya  jumie membuka hati pada kedua orang tuanya dan berhenti dari semua kelas yang diambilnya. 

ibu jumie mencadangkan jumie untuk menguji bakat menjadi pelatih yg entertaiment pabila terlihat flyer yang datang ke rumah mereka sewaktu jumie berusia 17 tahun.  jumie menolak pada awalnya tapi setelah didesak beberapa kali akhirnya dia setuju juga dan dengan kejutannya jumie lulus dengan percubaan pertama. mana tidaknya suara, bakat tarian,bakat rapping jumie yang memang dilatih dari kecil itu menjadi faktor besar jumie diterima. semua kelas yang jumie ambil selama ini memang berguna padanya. mula-mula jumie sewaktu jadi trainee yg memang berlatih acuh tak acuh sahaja sampailah si hanbin tu dok sibuk siang malam pagi petang kacau jumie supaya berlatih betul-betul. jumie tak hiraukan kata-kata semangat hanbin pada mulanya tetapi setelah melihat secara tidak sengaja hanbin berlatih jumie jadi bersemangat berlatih kerana riak wajah hanbin yang berlatih jelas menunjukkan dia sukakan muzik dan itu menyedarkan jumie yang memang sudah lama sebenarnya jumie jatuh hati pada muzik. jumie mula jadi trainee yg dari tahun 2012 hingga kini.

likes.
shopping
bersukan
ballet
work out
selfie jyeah gila selfie
kucing
mark >_>
makanan yang berkhasiat
bangun pagi
memanah
berlakon

dislikes. 
tempat gelap | dia takut tmpt gelap, fobia. so dia selalu tidur buka lampu.
orang yang kuat mengurat
mark <_<
disuruh macam-macam
pakai baju yang buruk
kena kondem pasal baju
haters
orang kutuk orang yang jumie sayang


hobbies. 
jogging
memasak | dia handal memasak 
shopping
regangkan badan
susun atur bilik bagi nampak lebih comel
posing depan cermin

habits. 
tampar pipi bila nervous
suka buat duckface bila merajuk
gigit bibir bila malu
kembungkan pipi bila tak puas hati
mandi dalam mesti lama
suka nyanyi dalam bilik air
suka buat suara tak sedap untuk menyakitkan hati member
sebelum main gitar, mesti silangkan jari baru mula.
kalau bosan mulalah gigit kuku


trivia. 
-selain menyanyi, kadang-kadang jumie dpt tawaran berlakon lol
-suka ambil selca
-aktif insta dengan twitter : id: jxmie_
-suka bagi fanservice
-tiap pagi mesti jogging
-sebelum tidur mesti berangan dulu
-selalu tidur lewat tapi bangun awal
-bela kucing dan namakannya jun , jantan
-suka berlagak macam muda lagi, buat aegyo melebih hiks
-jumie digelar 'the pearl' oleh sebab suaranya yang mantap dan fan menganggap suara jumie itu 'pearl' yang berharga
-suka kacau rommate dia
-singing twin jumie adalah ailee
-dancing twin kahi's afterschool  
-pandai main semua jenis gitar
-simpan gitar kat rumah dan namakannya fluf 
-suka main dengan rambut dia
-talking twin yoo jaesuk ( >_> byk ckp haha)
-suka berlakon
-suka pergi tempat memanah.
-mata tak rabun langsung tapi kalau gedik on, sengaja pakai spec besar
-tak suka orang panggil dia "noona/unnie".
-ada eyesmile tapi tak selalu tunjuk.
-selalu paksa member ajak dia join show depa hikhik ( nampak tak kegedikannya? )
friends.
kim hanbin | 19 |bestfriend |peramah,caring | 10/10
kim taehyung | 19 | bestfriend | gila , senget | 9/10
 
family. han jongsuk | 43 | father |caring,tegas, selalu sibuk | 4/10
Han Juniel | 37 | mother | lemah lembut, gila-gila, caring | 8/10 
lover's smile
tumblr_inline_n9x6o83T5n1sxt9bg.pngtumblr_inline_n9x6nud2QO1sxt9bg.pngtumblr_inline_n9x6nlvBXv1sxt9bg.png
love interest. mark tuan.
backup love interest. jackson wang.

personality. mark ni gila-gila. muka suci ya amat tapi perangai aduhai mengalahkan beruk masuk kota. eh? xD hyper sangat-sangat. dahlah byuntae , kalau adapeluang mesti dia nak ber-skinship dengan jumie. pantang jumie ,leka mesti dia curi-curi sentuh jumie walaupun cuma usap-usap jari jumie bhahaha xd  nampak macam tak bertanggungjawab tapi sebenarnya bertanggungjawab ya amat, dia handal dalam semua benda cuma dia malas nak tunjuk. dia gila-gila dan banyak cakap sesuai sangatlah bila jumpa dengan jumie bhaha. muka nampak cold, tapi suka bagi fanservice dekat peminat. selalu perasan dialah terkacak di dalam dunia ni wekk. dia cakap lepas juga, memang direct tak menipu. romantis mengalahkan romeo, lalai sekejap muncullah ayat-ayat cheesy wedges dari mulut dia . (lebih kurang mcm song jaerim xd ) dia kuat jealous, bila lihat jumie rapat dengan lelaki lain o u o. dia seorang yang supportive  dan sering tolong orang yang dalam masalah.
background. mark seorang diri berjalan di hadapan kawasan perumahan jumie apabila dia terlanggar jumie dengan tidak sengaja. waktu tu, jumie berusia 16 tahun. mark pula dengan sesadap tomyam tumpahkan ice cream coklatnya pada baju latihan berwarna putih milik jumie. memang mengamuklah jumie sebabnya jumie yang sibuk dengan latihan di yg entertaiment akhirnya diberikan cuti setengah hari untuk balik berjumpa ibunya disebabkan excited ya amat jumie lupa bawa baju gantian dan terus bertolak ke rumahnya sehelai sepingang. dan kini, mark boleh pula tumpahkan ice-cream dekat baju dia. warna coklat tu, susah nak hilang sobs. jumie mengamuk waktu tu memang habis-habisan lah jeritan dia 5 km boleh dengar. kebetulan, mak jumie baru balik dari pasaraya lalu di tempat kejadian dan terlihat mark dan jumie. tanpa banyak soal, mak jumie paksa mark dan jumie naik keretanya dan minta penjelasan di rumah nanti. 
"jumie ni malukan mama je. kenapa dok jerit mengalahkan pontianak siang-siang buta ni aduhai anak, anak" mengamuk mak jumie lihat anak daranya begitu. "dan kamu, yang tak senyapkan anak auntie kenapa? dia kan perempuan nanti orang tengok sampai ke tua dia membujang. risau betul dengan si kasar jumie ni". dan dengan beraninya mark membalas" takpe, saya boleh jadi menantu aunty" membulat mata jumie mendengar tapi keluar lagi ayat keju dari mamat tu. buat jumie tersentak. makin jumie balas, makin keju jadinya mark pada jumie. "asudah budak ni masuk air" mak jumie mengeluh melihat mark tapi di dalam hatinya berbunga-bunga melihat betapa sabarnya mark melayan karenah singa betina jumie tu. "makcik pun terima je awak jadi menantu mak cik" tetiba mak jumie berbicara. memang sejak itu mark selalu menganggu jumie sewaktu berlatih dan tanpa sedar jumie sudah terbiasa dengan kehadiran mark di sisinya. sebenarnya mark dah jatuh hati waktu lihat jumie marah dia, nampak comel lol xd tapi jumie ni blur bab cintan cintun tak faham lagi clue yang mark bagi. mula-mula kenal guna "aku,kau" masuk wgm terus bahsakan diri "awak,saya" dah lama, mark paksa juga jumie guna gelaran " oppa, baby" >_>

relationship. kawan baik yang selalu bertengkar. ( macam youngji jackson pls /shot ) selalu sangat bergaduh pasal benda kecil pun . diorang ni sebenarnya nampak macam pasangan kekasih yang gaduh-gaduh manja. kalau mark komen tentang baju jumie, jumie terus hambur " baju kau pun bukan lawa mana. hmph" lepsatu perang pun meletus. bila jumie puji mark sikit terus mark bangga , itu pun menyebabkan perang sebab jumie jeling bila mark bangga, mark terasa terus cari gaduh xd tapi mereka cepat berbaik. kalau masing-masing jealous barulah payah nak pujuk satu sama lain. bila di wgm, mark sedar tentang perasaan dia pada jumie dan menyebabkan mark berubah watak terus pada jumie, mark jadi lebih flirrt dan cheesy maximum habis kadang-kadang buat jumie loya dengar ayat keju dia. ( macam jaerim soeun pls xd ) 
little notes
suggestions. none u_u blur imnidong. hew hew btw harap fahamlah apa yang cheq melalut kat apps ni sobs. watak mark pun mcm terpesong sikit dari asal xd tapi mmg mark gila pun en /slapped. 
scene requests.
1)mark+ jumie dlm wgm pretty pls pls pls <3
2)jumie gaduh dgn salah satu member b9iu dan menyebabkan perang besar hingga terbahagi kepada dua puak dalam b9iu tapi lepas berbaik makin mereka rapat  <3
3)b9iu masuk running man *^* jumie dengan haneul jadi spy xd 
4)jumie dok kacau member lain ehek
password. kimtaehyung
turn in
return to story
application layout coded by cerulean themes

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet