Jangan Boikot Cadburry jak, Boikot sekali Israel dan Amerika punya Produk

Korang ingat tau jangan boikot cadburry jer... Boikot Israel dan Amerika punya produk... Contoh: Nestle,Kimberly Clark,Nokia,Kitkat ,Hershey,dan byk lagi... kalau nak tau brg apa lagi.. buka Google cari keyword ni 'Produk Boikot Israel dan Amerika' ... Sama2lah kita menjaga rohani dan tidak menyokong perkara tidak baik

Comments

You must be logged in to comment
hopelesswriter #1
kalau betul nak boikot Amerika rasenye kena lah boikot AFF sekali cuz AFF ni American based ;)
pasal cadbury tu bukan isu boikot tak boikot tapi isu halal haram....tu dah isu darurat...
--acatalepsy
#2
susah lah hidup kita kalau kita boikot. Barang Amerika tak semestinya teruk, tak semestinya haram. Ada barang dorang yang berguna. Kalau kita asyik halang penjualan barang dorang dkt Malaysia, banyak benda kita tak boleh buat, ekonomi pun merosot. Stabiliti ekonomi pun entah kemana. Kalau nak boikot pun, kita boikot lah barang yang dah semestinya tak berguna untuk kita. Kalau nestle tu, ada makanan, minuman dia yang kita perlu guna untuk kehidupan. Nokia, orang lain pun tak ada duit banyak-2 nk beli samsung, iphone, kalau dh guna Nokia, takkan dorang buang je. Lagipun produk Nokia lebih berkualiti, tahan lama.

Saya study akaun dan perdagangan [sikit-2 ekonomi], kehidupan dan ekonomi Malaysia banyak bergantung dgn produk luar. Kalau kita tak guna barang dorang, banyak benda yang tak sepatutnya berlaku dlm ekonomi negara. Bukannya apa, banyak sgt jumpa post mcm ni, kata nak boikot amerika dgn israel, tapi kita tak sedar walau sepayah mana pun kita cuba nak protes dorang, kehidupan orang Malaysia banyak bergantung dgn produk dorang.

*sorry membebel*