luahan

Assalamualaikum and hi. Kk. Ni first time saya menulis kat sini. Saya type kat phone je. Kalau ada typo tu tolong abaikan. Saya just nak share saya punya luahan. Saya tak tau nak luah sape... 24.5.2017 My best friend (boy) meninggal. Saya rapat dengan dia sejak form 1. Kami kawan. Lagipon saya kenal dia sejak darjah 6. Saya rapat dengan dia walaupun kami lain kelas. Waktu tu saya kat kelas, tiba-tiba ustaz cakap. " Kelas __ ada yang meninggal ya. Baru takdi". Kami satu kelas terkejut. Mulanya kami tak tau siapa orangnya, sampailah classmate saya masuk kelas dalam keadaan yang kalut sangat then dia cakap. " Wei! _____ meninggal". Saya rasa nak nangis dah bila dia cakap macamtu. Claasmate saya yg takdi tu sambung. " Dia kemalangan. Baru takdi meninggal". Saya dah nangis. Geng saya terus pujuk. Dlam kelas tu, tak ramai yang tau saya rapat dengn arwah. Ada yang Kata saya gedik, over sebab nangis sbb lelaki. Diorang semua tak tau yang saya rapat sngat dengn arwah. Balik je sekolah, saya terus ambik phone then bukak chat kat whatapps. Dekat group, ada yang send gambar tempat kemalangn tu. Teruk jugaklah. Motor arwah tu hancur sebab langgar dengn Lori. Arwah cedera teruk then meninggal di tempat kejadian. Jenazah dia sampai malam tu. Saya tak boleh pergi sebab my mom tak kasi keluar malam. Lagipon saya jarang keluar rumah. Keluar pon kalau nak pegi sekolah. Saya dengn arwah tu rapat sangat. Saya selalu chat dia,share masalah dengn dia, banyaklah. Waktu up1 arwah janji dengan saya nak dapat top 10 dalam kelas. Then dia dapat top 10. Dia dapat no.2 dalam kelas dia. Saya no.10. Even arwah kelas bawah, saya still rasa bangga dengn dia. Untuk up2 ni, dia sempat amik exam but x sempat nak tahu result. Saya selalu cakap dengn diri sendiri, "Tasha, tabahlah. Dia dah takde. Kau kenw terima. Ni takdir" Kawan saya pon selalu cakap macamtu. Rasa macam panjang je saya tulis ni... Dah lah dulu. Bye.. Assalamualaikum.

Comments

You must be logged in to comment
yoon_taetae
#1
Walaupun saya belum khilangan kawan lagi tpi saya faham prasaan kehilangan org yang rpt dengan kita. Mmg betul2 sedih. Harap tasha kuat semangat.
Teddyyoung01
#2
Wa'alaikumussalam dan hi tasha..
Bolehkan panggil tasha je?

Takziah tuk family arwah . Saya pon pernah rasa yang sama,situasi pon mcm lebih kurg . Saya pon ada kawan yang meninggal kemalangan motor kena langgar dengan treller . Memang teruk habis . Arwah bukanlah bestfriend tapi still kawan saya. Kawan sekelas. Sumpah dia baik gila walaupun tak brapa bercakap dengan dia . Masa tu pukul 2 dua pagi, saya dapat tahu pasal arwah, masa tu saya study jauh, tgok grup wasep tetiba kwan cakap arwah dah takde. Tuhan je yang tahu betapa terkejutnya, betapa sedihnya saya waktu tu. Sebab masa tu baru je dia update pesbuk brapa jam sebelum. Menangis tak tidur malam masa tu sampai pegi kelas pon still lagi nangis. Berhari-hari. Uwaaaaaa nak nangis T^T (dah nangis dah pon)

Saya faham perasaan awak. Memang susah nak kawal perasaan kan. Tapi tulah, yang pergi tetap akan pergi. Kita pon kan menyusul satu hari nanti. Kenalah TABAH oke? Kuatkan semangat. Tasha kena kuat, belajar rerajin. Selalulah sedekahkan alfatihah kat dia. Fighting \(^-^)/
Natasha_inspirit #3
Hi.
Kalau boleh comment lah. Nak tahu apa yang korang rasa kalau bff korang dah takde..
Bye...