Treble Maker || #06 THE EMOTIONAL || Kim Myeonjae(Myo)

Plotline [ + ] #06 THE EMOTIONAL
Back-up Plotline [ + ] #08 SENSITIVE
Singing Twin [ + ] JR GOT7
Rapping Twin [ + ] MARK GOT7
Dancing Twin [ + ] JIMIN BTS
Talking Twin [ + ] TAEHYUNG BTS

 

BACKGROUND + Kim Myeonjae adalah seorang remaja kacukan Korea dan Jepun. Bapanya,encik Kim Taehan seorang lelaki biasa,dan ibunya Puan Yuko adalah seorang yang berpendidikan.  Semasa masih lagi tinggal di Osaka,ibunya menghantarnya ke sekolah inggeris,disebabkan itu dia boleh berbahasa inggeris dengan baik. Ibunya berharap untuk dia menjadi seorang doktor pada masa hadapan,tetapi minatnya adalah terhadap bidang hiburan dan lakonan.

Seawal umurnya 14 tahun,dia sudah mula memberontak, dia amat bercita-cita untuk menjadi seorang rapper,dia mula menyertai kumpulan underground rapper yang lain. Pada usianya 15 tahun,dia mula menulis lirik rapnya sendiri.Bapanya memberi sokongan kepadanya,kerana baginya anaknya mempunyai bakat,dan tidak harus disia-sia kan.

Pada suatu malam,dia bertengkar dengan ibunya,ibunya menamparnya namun dia masih tidak mahu mengalah dan lari daripada rumah. Beberapa hari kemudian,kawan-kawan sekolahnya menghubunginya untuk memberitahu bahawa ibunya tenat di hospital. Belum sempat Myo sampai,ibunya telah pun pergi buat selama-lamanya. Ayahnya memberinya sepucuk surat berbunyi; ,"ibu meminta maaf kerana menghalang minatnya,dan ianya tidak mengapa jika dia mahu meneruskannya,dan jadilah yang terbaik.itu sahaja yang ibu mahu.jaga diri kamu,dan jaga ayah kamu". Selepas kejadian itu,Myo dan bapanya berpindah ke Korea,dan dia berlatih dengan bersungguh-sungguh demi keluarganya.

PAda usianya 17 tahun,setelah tamat persekolahan, Myo mencuba nasib di beberapa buah syarikat. Walaupun gagal beberapa kali,namun dia tidak berputus asa sehingga diterima oleh sebuah syarikat besar di Korea iaitu YG ent. syarikat yang sama dengan idolanya,Gdragon dan Taeyang.Dia menjadi Trainee selama 2 tahun setengah,dan dirancang untuk debut bersama 12 orang remaja yang lain.(oh dan members tak tahu tentang latar belakangnya,sehingga satu hari mereka berkongsi cerita tentang keluarga mereka. dan sejak itu,mereka mula mengenali si tak banyak mulut-myo yang sebenar)   

PERSONALITY + Myo asalnya seorang remaja yang ceria dan peramah lagikan banyak bercakap. Namun sejak kematian ibunya,rakan-rakan di sekolahnya sering mengutuknya kerana keluarganya kini jatuh miskin sehingga dia hilang dirinya yang dulu dan disebabkan itu dia berpindah ke Korea. Walaupun dia seorang yang dari luarnya kelihatan cold,namun ada masanya,dia akan menjadi gila,terutama apabila bersama dengan members yang paling rapat dengannya a.k.a roommatenya.

Dia seorang yang introvert,lebih banyak memerhati untuk mengenali seseorang itu. Seorang yang tak banyak bercakap,dan tidak akan bercakap jika tiada sebab,melainkan seseorang itu menegurnya dahulu. Walaupun dia kelihatan sombong,sebenarnya dia seorang yang mengambil berat,jika orang disekelilingnya kelihatan sedih,dia akan menadah telinga dan cuba membantu mereka,walaupun dengan members yang langsung tidak rapat dengannya. 

Luaran yang sombong,tapi dalamnya ada taman bunga,buktinya ialah lirik-lirik rapnya yang berbunga-bunga dan puitis. Members tidak tahu,bahawa dia amat suka kan kucing,dan kanak-kanak. Kadang kala,dia akan menghilangkan diri untuk melawat rumah anak yatim ataupun kedai haiwan pada waktu lapangnya. Dia berasa tenang apabila bersama dengan dua benda itu.

caring
berdikari
manly
jokes
cold
first impression
tumblr_nvkmy0EBO31qlh1k1o1_400.jpg

kIm myeonjae

was born on JulaI 5th 1995 from a korean father and a japan mother in city,. Currently 19 years old, she/he grew up in osaka thus making her/him fluent in japanese. Standing at 180cm for 0kg, character name is notably known for looking like JB or even sometimes MINGYU.

pl1
social circle
 

FAMILY +
» Appa, Kim Taehan | 42 | Normal Officer | penyayang,memberi kebebasan kepada Myo tetapi ada batasnya. cool,xmudah marah | relationship with your character  
» EOmma, Takara Yuko | 40 | occupation | personality | relationship with your character  
 

 

FRIENDS + 

» Best Friend, Lee Jungseok | 20 | pemilik petshop yang sering Myo jenguk | pecinta haiwan,kedamaian dan makanan. memahami,nakal. | kali pertama mereka berjumpa ketika Myo terjumpa kucing Jungseok yang cedera,pada awal tahun dia berpindah ke Korea. Pada waktu itu,Jungseok masih lagi tidak mempunyai petshop. Myo yang memberi cadangan untuk buka petshop,sejak itu mereka mula rapat. 
» Close Friend, Jackson Wang | 21 | singer/idol | happy-go-lucky,mood maker,peramah baik dan memahami | agak rapat dengan Myo kerana mereka agak sefahaman,berkenalan ketika GOT7 datang ke YG ent. untuk membuat rakaman bersama ikon dan winner.  

 

OTHERS +
» Sunbaenim, Hanbin | a/n | idol/rapper | periang&matang | Hanbin sering membantu Myo ketika dia susah,atau kehilangan idea dalam menulis lirik
 

pl2
trivia
 

LIKES +5
» kedamaian
» cats
» kanak-kanak

» memerhati

» acting

» nombor 7

» kamera-kamera nya

 

DISLIKES +5
» benda yang tak teratur,bersepah
» lipas,dan lain2 serangga (X""D)

» bising

» perempuan seksi
» orang mengungkit atau cakap buruk pasal kesayangannya(family,friends etc
» hubungan sejenis

 

 

HABITS AND HOBBIES +5
» tidur dengan mata separuh terbuka,mulut rernganga
» tampar members bila mood bergurau sampai
» tulis lirik,puisi

» duduk jauh daripada orang ramai
» tenung someone lama-lama then describe orang tu,time tu jugak.

» suka ambil gambar orang lain,dan benda2 lain yg cantik

 

TRIVIA + sns accounts ; ig & twitter : @MJ_soul
» hebat di dalam bola sepak,dan acara balapan.
» cuba sedaya upaya untuk sentiasa senyum di khalayak demi menjada reputasi Treble MAker dan dirinya 
» antara members yang paling senang terjaga,dan bangun awal dan juga paling pembersih.

» amat menghargai orang disekelilingnya,walaupun tak pernah menyatakan atau menunjukkannya.

STYLE

Walaupun Myo kelihatan seperti tidak ambil kisah tentang persekitarannya,namun, almari dia lah yang paling stylo sekali,ringkas dan kebanyakannya berwarna hitam atau putih ataupun warna gelap. Pelbagai style memenuhi almarinya daripada style hipster,street fashion,hiphop,bboy  sehingga ke formal attire,semua dia ada. Apabila keluar ke mana-mana. Dia lah yang ketiga yang akan ditenung oleh masyarakat lain.Mempunyai gaya tersendiri /eWAH/

 

 

NICKNAMES + 5
» MJ | nama ringkas dan nama glamornya selain daripada stagename.
» the wall | dia sering menjadi pemerhati tanpa suara dan dianggap sebagai dinding kerana apabila mereka ditimpa masalah,kadangkala dia menjadi tempat bersandar.

» Myo | stage name ,nama singkatannya

» Ichirou | nama panggilan manjanya sewaktu kecil,kerana dia merupakan anak pertama

 

 

LANGUAGES + 5
» KOREAN, semi-fluent | belajar daripada ayahnya,tidak dapat membaca hangul dengan baik
»JAPANESE, fluent | ibunya,membesar in Japan

» ENGLISH | fluent | studies in english school

» SPANISH | basic | once belajar time sekolah inggeris dulu

 

 

PERSONALITY + Minseo seorang yang teramat peramah dan suka senyum dan tersengih tak tentu pasal.Mempunyai confident level yang sangat tinggi. Minatnya di dalam industri hiburan tersangat dalam,dari bidang lakonan,menyanyi hingga ke bidang permodelan.Kadang kala,Minseo seorang yang pemalu,lagi-lagi bila berada di khalayak ramai yang tidak pernah dijumpainya,namun dia cuba buang perasaan itu jauh-jauh.Sangat pandai berfesyen tetapi tidak suka memakai pakaian yang mencolok mata,ada pun dia memakainya kerana terpaksa semasa menjadi model . Seorang yang tabah dan tidak pernah berputus asa begitu sahaja. Sayangkan haiwan,terutama kucing.

RELATIONSHIP + Mempunyai hubungan senior dan junior, Minseo menghormati Myo dan amat meminatinya,walaupun Myo agak cold dengannya,namun dia cuba berfikir dengan positif. Lama kelamaan mereka semakin rapat,dan Myo mula menerimanya,namun hanya sebagai seorang rakan. Minseo ingin mengenali Myo dengan lebih terperinci namun Myo mula menjauh apabila dia debut.

Minseo pernah meluahkan perasaanya pada Myo,namun Myo menyatakan,yang dia tidak dapat terima cintanya,kerana dia hanya menganggapnya sebagai seorang rakan sahaja. Hati Minseo berkecai dan Myo mula bimbang apabila kelibat Minseo tidak kelihatan di syarikatnya,namun apakan daya dia perlu fokus dengan kerjayanya,mungkin setelah selesai sesi promosi mereka,dia akan mencari Minseo.

HISTORY + Minseo jatuh hati dengan Myo sejak pertama kali bertembung dengan Myo ketika pertama kali mengunjungi YG ent. Pada waktu itu,Myo terlanggarnya sehingga jatuh,(Myo fikir bahawa Minseo adalah salah seorang sasaeng fans mereka yang ingin mengambil kesempatan). Namun Minseo cuba menepis perasaan itu kerana mahu fokus dengan minatnyaa.

Beberapa bulan selepas itu(setelah Trebel Maker debut) Minseo diterima masuk untuk menjadi trainee di YG ent. Dia berasa amat gembira,dan bersemangat. Dia tidak menyangka bahawa kelas lakonannya juga disertai oleh Myo,dan dari situ mereka mula rapat,walaupun agak sukar untuk mendekati Myo. 

Setelah peristiwa cintanya ditolak mentah-mentah oleh Myo,Minseo menjadi murung dan pendiam. CEO YG ent. menyedari tentang trainee kesayangannya,dan bertanya padanya,mengapa dia jadi begitu,Minseo yang tidak dapat mengawalnya lagi bercerita kepada CEO nya,dan meminta untuk berhenti,namun CEO Yang tidak bersetuju,dan atas budi bicara dengan CEO JYP ent. Minseo diterima masuk ke dalam syarikat itu dan memulakan hidup yang baru.

Myo yang baru saja selessai dengan promosi album kedua merekaa mengambil keputusan untuk berehat dan mencari Minseo,namun dia tidak tahu di mana mahu memulakannya,jadi dia melawati rakan baiknya,Jackson dan bertemu dengan Minseo semula.

Mereka mula berbaik,dan Myo mula jatuh hati padanya. Minseo cuba untuk tidak jatuh hati pada Myo lagi,namun dia tidak dapat menahan perasaannya. Mereka akhirnya jatuh cinta satu sama lain.

OTHER + 

>Minseo merupakan classmate Jungkook(BTS) sewaktu mereka masih bersekolah dan merupakan kawan baik.

>Menjadi model semenjak di usia kanak-kanak lagi. + seorang ulzzang.

>Pandai bermain piano.

>Mempunyai seekor kucing 'brown tabby' jantan yang dibela keluarga sejak dia mula bersekolah menengah.

>Belajar seni mempertahankan diri.

+ ayamehikari
+ i z z
+ the emotional
tumblr_nk8nuiKLp41sqwxylo1_500.png

park minseo

OC(Trainee) of JYP ent(ex Trainee of YG ent.)., she/he was born on MArch  1st 1997.

 

BACK-UP LOVE INT +kim jayoung(ulzzang)

BACK-UP LOVE INT + Irene(RV)

 

 

 

LAST COMMENT + Saya tak tahu nak letak siapa love interest dia sebenarnya x"D apapapun,fighting author-nom ! memang amat rare jumpa applyfic boy groups,ni yang mirst,malay punya yang saya jumpa. So,caaiyookk! saya sentiasa di tepi atas dll author ; ^)

 

SCENE REQUESTS +Minseo first time confession pada Myo direject, terserempak di rumah anak yatim, main dengan haiwan2 kt petshop.

 

PASSWORD + BTS-hold me tight

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet