One Shot stories

Saranghae Chocolate Girl (Malay FanFic)
Please Subscribe to read the full chapter

Aku duduk di atas pokok yang terletak di belakang Kirin High School . Sekolah paling terkenal di Korea dan juga sekolah yang teringin aku nak masuk . Tapi apakan daya dengan hidup aku yang tidak berkemampuan nak masuk sekolah tu . Baik aku lupakan saja niat aku . Gwenchana , walaupun perkara tu tak boleh membahagiakan aku , tapi ada satu benda lagi yang boleh bahagiakan aku . Coklat ! . Entah kenapa dari kecil aku memang suka makan coklat ! asal makan coklat je aku rasa bahagia sangat2! yang lagi penting , gigi aku tak buruk langsung bila makan benda manis ni .Pelik betul . 

"Mana coklat kisses aku ?". Omel aku sendirian sambil melihat bungkusan dalam beg plastik di tanganku . Disebabkan aku leka mencari coklat kisses dalam bungkusan di tanganku , aku terlepas biskut rocky di tangan aku dan jatuh . 

"Tuihh!! eiii apa benda masuk dalam mulut aku ni !!! ". Jerit seseorang . 

"Omo !! siapa tu !! ". Disebabkan terkejut akan suara itu , aku tidak dapat mengimbang badan aku lalu jatuh di atas badan milik suara itu . 

"Yah!!!! kau siapa ha!!! ". Jerit lelaki itu . 

"Mi-mianhae!! saya sengaja!! ". Aku menunduk banyak kali memohon maaf . 

"Apa kau buat dekat sini ! ". Jerit lelaki itu lagi . 

"A-ani ...saya saja duduk atas pokok tu je tengok sekolah ni ...". Aku menunduk pandangan . Takut pula nak pandang wajah lelaki di hadapan aku yang kelihatan bengis sekali . 

"Gila ke yeoja panjat po-".

"Opppaaaa!!!!!!". Jerit beberapa orang wanita dari jauh . 

"Ha sudah!! datang dah orang gila ni !!! . Yah ! ikut aku cepat!! ". Tanpa membuang masa lelaki itu terus menarik tangan aku . 

"Ki-kita nak pergi mana ni ?". Jeritku sambil berlari mengikuti lelaki di hadapan aku . 
.
.

Tiba di sebuah gudang yang terletak di belakang sekolah , lelaki itu melepakan tangan aku . Di nametag nya tertulis 'Byun Baekhyun' . 

"Kau tahu punya susah aku nak cari tempat aman sikit dalam sekolah ni ! ada je beruk terkejar-kejar aku macam orang gila! haihh penat aku! ". Baekhyun meraup wajah . 

"Wa-waeyo ?". Tanya aku lagi . 

"Ah takde apa la . Kau takkan faham ". Baekhyun menjeling aku sekilas . "Boleh aku tanya lagi asal kau cakap kau panjat pokok tu semata nak tengok sekolah ni je ?". Baekhyun merenung anak mata aku . 

"Aa ... saya .. teringin nak sekolah dekat sini jug-".

"O-oppa....".Tiba-tiba Seorang wanita datang dan berdiri tegak antara aku dengan Baekhyun .

"Ahh datang dah minah ni ". Omel Baekhyun dalam hati . 

"Siapa yeoja ni ? apa korang berdua buat dekat sini ?". Tanya wanita tinggi itu . 

Song Ahri , queenka Kirin High School juga bekas teman wanita Baekhyun . 

"Buat apa ? kau tak nampak ke aku tengah date dengan teman wanita aku ni ?". Balas Baekhyun sambil memeluk bahu aku . 

"What the............!! suka hati dia je mengaku aku sebagai teman wanita dia! kenal pun tidak ! ". Jerit aku dalam hati . 

"Bwo?! Baekhyun ssi ! gamaknya awak buat saya macam ni ! . Awak tahu tak 5 bulan saya kejar awak macam orang gila ni awak balas dekat saya ?". Ahri sudah menitiskan air mata .

"Ch-chogiyo ! awak jangan salah fa-". 

"Kau tu yang gamak buat aku macam ni ! pergi la balik dekat scandel kau si Jaebum tu ! .Bukan kau cinta mati dengan dia ke sampai sanggup tidur dengan dia ? dah la Ahri ! aku tak perlukan perempuan macam kau untuk damping hidup aku ! . Kajja jagiya ". Sekali lagi Baekhyun menarik tangan aku dengan muka tk bersalahnya . 

Tiba di sebuah bilik yang aku sekali pun tak pernah nampak , ada 11 orang memandang aku terkebil-kebil .Cara mereka memandang aku seperti aku dah lakukan kesalahan membunuh saja . 

"Wehh siapa yang kau bawa ni ?". Tanya seorang lelaki berambut blonde . Di nametagnya tertulis Xii Luhan . 

"Awek aku ". Jawab Baekhyun dengan slamber badak nya .

"Woww !!!! serious ke wehh kali ni ?!! ". Kesebelas orang itu memandang aku dan Baekhyun bersilih ganti seperti tidak percaya . 

"Aniyo ! ibwayo Baekhyun ssi ! . Saya tak kenal awak , dan awak tak kenal saya . Saya tak tahu apa hubungan awak dengan yeoja tadi tapi awak dah buat dia menangis teresak-esak dekat situ dan saya terlibat sekali dalam kejadian tu . Boleh tak awak explain balik dekat dia yang kita tak ada apa-apa hubungan pun dan saya taknak terlibat dengan masalah awak . One more , boleh tak tolong saya keluar dari kawasan sekolah ni ? saya ni dah kategori menceroboh tahu tak dengan pakai baju biasa ni ". Aku sudah mengeluarkan kata-kata yang dari tadi lagi aku pendam .

"Boleh saya tahu awak nama apa?". Tanya seorang lelaki yang berambut pelangi . Entah kilang cat mana dia accident nya sampai macam-macam warna ada dekat rambut dia tu . Di nametagnya tertulis Oh Sehun . 

"Nama saya Lee Geumhee ". Aku perkenalkan nama aku pada mereka semua . 

"Erm macam ni la Geumhee ssi . Saya rasa awak pun salah faham kenapa Baekhyun marah yeoja tadi kan . Yeoja tadi bekas teman wanita Baekhyun . Ada sebab kenapa Baekhyun tinggal dia dan sampai sekarang Baekhyun dah phobia bab-bab bercin- ".

"Ahh sudah la ! takyah explain dekat dia . Aku dengar kau nak masuk sangat sekolah ni kan ? ni sekolah bapak aku dan aku boleh ambil kau masuk sekolah ni bila-bila masa je aku nak . Bapak aku bukan kesah pun . Tapi kau kena turut satu je permintaan aku kalau kau nak sekolah dekat sini ". Baekhyun memotong percakapan Kyungsoo dan menyilang tangan sambil memandang aku . 

"B-bwo ?". Aku tercengang seketika . Siapa je taknak masuk Kirin High School ! semua orang teringin nak belajar di sini kerana sekolah ni top 5 terkenal 1 dunia ! . 

"Aku bagi pilihan dekat kau . Kalau kau taknak sekolah dekat sini takpe , kejap lagi aku suruh kawan aku hantar kau dekat pintu belakang . Once kau keluar dari kawasan sekolah ni kau takkan dapat balik ke sini dah ". ugut Baekhyun lagi .

"Nak!!! ". Sepontan saja perkataan itu keluar dari mulut aku . Apa la yang bermain dekat fikiran aku ketika ini . 

"Jadi yeochin aku . Tu je aku minta . Kau tak perlu suka aku dan aku pun tak perlu suka kau .Kalau kau betul2 jatuh hati dengan aku , aku terpaksa buang kau dari sekolah ni .Mudah je. Just belakon di depan orang lain . Kau tahu tak kitorang 12 orang ni siapa dekat sekolah ni ? mesti la Kingka High School ni . Sebab tu hidup kitorang tak pernah aman tiap hari .Asyik kena kejar dengan yeoja-yeoja sekolah ni je . Semak tahu tak ". Bentak Baekhyun lagi . 

"Wow kingka? like seriously?". Gumam aku sendirian . 

"Belakon jadi teman wanita awak je kan ? lain takda kan ?". Tanyaku lagi meminta kepastian .

"Iye , tu je . Pasal yuran sekolah , buku2 dan baju kau jangan risau . Apa saja pasal sekolah ni aku boleh tolong kau . Tapi kau pun kena tolong aku la . Just belakon jadi teman wanita aku . Tak susah pun . One more aku nak tanya . Parent kau kasi ke sekolah dekat sini ?" . Tanya Baekhyun lagi . 

"Ohh omma appa saya dah takda . Saya tinggal dengan aunty saya je . Dia kerja di kafeteria sekolah ni la . Sebab tu setiap hari saya selalu panjat pokok belakang tu je tengok kawasan sekolah ni ". Aku tersengih sambil memegang kepala . 

"D-de? oh..arraso ..jadi ..kau setuju la ni ?". Tanya Baekhyun .

"Arraso . Berapa lama saya kena jadi teman wanita awak ?". 

"Selama mungkin sampai takda yeoja ganggu aku dah ". Jawab Baekhyun .

"Wuuu Baekhyun dah ada yeochin la! kita bila lagi ?!". Lay bersuara .

"Aku tak tertarik dengan yeoja sekolah ni . Semua noob2 je . Aku nak cari luar dari kawasan sekolah ni ". Chen tersengih seperti kerang busuk .

"Amboi sedap je mulut diorang ni kata yeoja noob ". Bisik aku dalam hati sambil memandang tepat wajah lelaki bernama Jongdae itu . 

"So kau nak buat apa sekarang ? nak balik or jenguk aunty kau dekat dapur kafeteria?". Tanya Baekhyun.

"Erm..balik la . Esok saya dah boleh datang belajar dekat sini kan ?". Tanyaku lagi . Excited gitu . 

"Comel je ". Kata Baekhyun perlahan .

"De?". 

"A-ani ! . yahh . Korang tolong bawa Geumhee keluar dari sini boleh ? aku malas nak hadap muka Ahri ". Baekhyun mencebik .

"No prob bro . Serah je kat kitorang . Kajja Geumhee ". Kai datang lalu memaut bahu Geumhee.

SKip!! 
.
.

Keesokan hari ....

Aku berdiri di hadapan cermin sambil melihat pakaian aku . Pakaian khas untuk pelajar Kirin High School . Semalam seorang lelaki berkod hitam berdiri di hadapan rumahku sambil membawa satu kotak besar . Aku fikir along datang nak kutip hutang ke rupanya lelaki itu ialah pembantu peribadi kepada Baekhyun . Dia menghantar segala kelengkapan sekolah aku . Fikirku dia hanya main2 tentang kemasukan aku ke sekolah itu . Rupanya betul . Ada lagi lelaki jujur dekat dunia ni . Tanpa membuang masa , aku terus mencapai beg galasku dan menuju ke sekolah . Sebelum itu aku sempat mencapai bungkusan di dalam peti sejuk . Apa lagi kalau bukan coklat!!! 

Sambil berjalan menuju ke sekolah , sudah 3 kotak biskut rocky sudah selamat mendarat dalam perut aku . Tiba saja di hadapan sekolah , aku melihat 11 buah kereta sport berbagai warna masuk ke dalam kawasan sekolah aku . Sudah pastinya kumpulan kemarin yang aku jumpa itu . Tak lain tak bukan lagi ialah EXO . 

"Eo ? mana lagi sebuah kereta?". Omelku sendirian .

//Pon pon!!// "Omona!! ". Terperanjat aku apabila terdengar hon kereta di belakang aku . Sejak bila datang keretanya entah la . 

Tiba-tiba pemandu kereta di belakang aku mengeluarkan tangannya di tingkap kereta dan membuat isyarat pada aku untuk masuk ke dalam kereta . Disebabkan cermin kereta yang gelap itu agak sukar untuk aku melihat wajahnya . Tanpa membuang masa ,aku bergerak perlahan menuju ke pintu kereta itu . Cermin kereta perlahan diturunkan .

"Yah ! masuk ! ". Jerit Baekhyun .

"B-bwoya! . Baekhyun ke ! aku ingat siapa". Bisikku dalam hati dan membuka pintu kereta lalu masuk ke dalam perut kereta. 

Di sebelah Baekhyun hanya memandang wajah aku seperti tidak puas hati . Apa yang dia marahkan tu ? apa salah aku harini ? takkan awal2 pagi macam ni aku dah buat kesilapan ? 

"Ke-kenapa awak pandang saya macam tu ...". Tanyaku tanpa memandang wajah Baekhyun. Seram pula jadinya . 

"Kau tanya aku kenapa ? yah kau tahu tak aku tunggu depan rumah kau hampir 30 minit tau ,rupanya jiran kau cakap kau dah jalan pergi sekolah ! ". Baekhyun membawa perlahan keretanya dan masuk ke dalam kawasan sekolah . 

"Awak buat apa pergi rumah saya ? ". Tanyaku dengan riak slambernya . 

"Kau tak baca ke dekat kertas aku selit dalam kotak aku kasi dekat kau semalam tu ?! aku akan ambil kau setiap hari

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet