chapter 11

Peminat Misteri
Please Subscribe to read the full chapter

Luhan terjaga dan tergamam menyedari dirinya sekarang duduk di atas kerusi dengan tangan dan kakinya diikat. Matanya masih terasa berpinar pinar cuba memandang keadaan di mana dia berada sekarang. Sebuah bilik kosong yang agak suram hanya diterangi lampu kuning. Lebih mengejutkan, ada sepasang mata sedang memandang lemah betul betul di hadapannya.

 

 

 

 

 

"D,,Dasom?" Luhan terkejut.

Dasom terbaring lemah atas lantai. Hidung dan bibirnya pecah. Terdapat kesan calar dan darah jelas pada dress putihnya. Tak ubah seperti orang lepas disepak diterajang. Dasom tersenyum lemah, tapi senyuman itu segera pudar apabila dia mengaduh kesakitan.

 

"Kau okay ke? Aa..apa semua ni?"

 

 

 

 

"Ha, dah bangun pun!" ujar satu suara kedengaran di belakangnya. Lantas matanya ke arah pemilik suara itu. Terketar ketar satu badan bila dapat tahu pemilik suara yang tidak disangkakan.

 

Figura itu memakai dress serba putih. Bold makeup cukup membuat wajahnya semakin cantik dan berseri. Jika dilihat secara keseluruhan, figura itu bagaikan bidadari di luaran tapi....

 

 

 

 

 

 

figura itu memegang patung yang amat dikenalinya dan sebelah tangan memegang pistol dengan kemas!

 

 

"Bora?" Luhan bersuara lemah. Jadi, dialah dalang semua ni?

 

"Yes, sayang. Ni Bora," Bora memandang Luhan dengan sengihan seribu makna.

 

"Ke..kenapa kau buat aku macam ni? Kenapa aku diikat? Apa salah aku? Tsk...tsk..tsk..." Air mata Luhan kini jatuh mengalir laju ke pipi kerana terlalu takut.

 

"Awak buat saya minat kat awak. Kalau awak nak tahu, dah lama saya simpan pendam minat saya kat awak. Cuma awak je yang tak perasan dengan kehadiran saya dan perasaan saya terhadap awak. Disebabkan awak, saya dah jadi tak keruan!" Suara Bora dalam lagi pendam seakan akan mahu menerkam mangsa di hadapannya sekarang.

Tangisan Luhan semakin kedengaran. Dia betul betul tak sangka Bora minat terhadapnya sampai ke situ. Jadi, dialah peminat rahsia yang menganggunya selama ini?

 

"Shhhh...jangan lah nangis sayang. Saya janji saya tak apa apakan awak. Kan saya minat kat awak. Itupun kalau awak sudi terima saya. Kalau tak, mayat hidup ni akan mati!" Suara amarah Bora sambil kaki sebelah memijak kepala Dasom yang semakin lemah. Lalu patung itu dilemparkan ketepi dan mengacukan pistol itu ke arah kepala Dasom. Disebalik tangisan, Luhan cuba memberanikan diri untuk bersuara.

 

"Le..lepaskan dia! Kalau kau minat kat aku, kenapa kau libatkan dia? Apa salah dia?" 

 

"Masalahnya betina ni minat kat kau jugak! Aku tak nak kau diminati orang lain selain aku!" Bora menekan kuat kepala Dasom membuat dia menjerit kuat.

Luhan hanya tercengang disitu. Tak tahu apa yang harus dia lakukan. Perasaannya bercampur baur. Air mata membasahi pipinya tidak dihiraukan. Fikirannya ligat mengingatkan nyawa dia dan nyawa Dasom. Pistol ditangan Bora sudah cukup membuat jantungnya bagaikan nak meletup.

 

"Luhan, jangan terima dia!" Tegas Dasom.

"Diam!" balas Bora marah.

"Luhan jangan!!!!!"

"Aku kata di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
inspirebunny
Officially completed! Thank you readers and jemput komen semua. Your opinion dialu alukan =3

Comments

You must be logged in to comment
ShyRedBeans
#1
Chapter 13: Omg xD plot twist betul ending dia. Good job author sebab buat cerita bertemakan stalker macam ni!
Chiko_Miari #2
Chapter 13: Wahhh!!luhan...siannya..author buatlah ff horror lgi!!..besttt!"
Yana_xoxo
#3
Omo saiko betul haha... dah kawin pon still suka kat luhan menyeramkan sungguh kesian luhan dibuatnya...
otakuromanticgirl
#4
cerita ni mmg best! Saya puji sgt2 kt awkla. Hehe
Saya takut skit nak baca criter genre seram...tapi sbb ada misteri baca jugaklah(sbb dlm diam saya pun suka misteri huax3)
Tapi, awk mmg bagi imagination saya spreading...dahlah jantung x brhenti brdegup baca
creepy + horror betul!
Tapi, best. Ending tu...mmg menakutkan btw all the best for you :)
PS: perasaan takut still tak hilang lagi dlm hati ni
sone_shawols #5
Chapter 13: btw, all of your story is jjang!!!
sone_shawols #6
Chapter 13: betulke dh habis???
rse mcm belum complete lgii....
apa jdi kat luhan? mcm mana dia bleh ltak surat dlm bilik, kls and pasal dlm tandas tu?
sambung la lgi author nimmm
baekki_kook #7
Chapter 13: Final chapter 2: cAMNE Soyou boleh kenal Luhan aehh??And..TAK SANGKA KAK IRENE ADALAH DALANG SEBENAR!!ingat D.O XD!!Scary scary...Btw,BEST!!Hope awak wat ff scary lagi ^^
imraen_
#8
Chapter 13: Kesian luhan . omaigod
freakandheart #9
Chapter 13: It's creepy *gulp
hyeriiisso
#10
Chapter 13: Mmg officially completed ke author-nim? Sbb ending dia msih ada lg tertanya-tanya *~* apa trjd kt luhan dia blh kluar dr keta tu? Klau irene la si peminat rahsia so dia kah yg bkk pintu smpai terngagak time kat bilik luhan tu? Dia kah yg buat letrik cmtu?! Sbb dia hntr surat " ketakutan kau, kegilaan aku " trg2lah dia penyebabny kn? Ah pening xD n dia kah yg tulis I LOVE U kat jmban tu? Dsyt irene nih mmg peminat thp kritikal