A New School

Death Curse
Please Subscribe to read the full chapter

          Baju uniform berwarna hitam bertali leherkan biru tua sudah lengkap dikenakan pada badan Eunji. Dia tampak lebih bergaya dengan potongan rambut panjang melepasi bahu yang disikat kemas. Sungguh berbeza dengan penampilan Eunji semasa dia di sekolah lamanya. Dahulu dia cuma memakai baju berwarna putih dan skirt pendek bercorak jalur yang biasa digunakan di sekolah-sekolah biasa.

 

          Nama sekolah barunya sangat terkenal dan sering disebut-sebut di media massa dan di dada-dada akhbar harian, sudah tentu persekitarannya berbeza dengan sekolah-sekolah biasa di daerah itu. Eunji dihantar ke kereta sewa oleh ibunya. Buat kali terakhir dia melihat wajah ibunya yang sayu sebelum dia meneruskan perjalanannya ke sekolah barunya. Kereta sewa  tersebut bergerak meninggalkan perkarangan rumahnya yang serba sederhana itu sehingga menghilang dari pandangan Eunji.

 

          Setiba di lobi utama sekolah barunya, Casandra-Miranda Highschool atau singkatannya CM Highschool, Eunji terpesona melihat persekitarannya yang sangat cantik dan bersih. Segala objek-objek yang berada di kawasan lobi utama itu tersusun kemas. Disebalik kekemasan dan keindahan bahagian lobi utama itu terlihat sesusuk tubuh yang tersenyum manis kepada Eunji. Wanita itu memperkenalkan dirinya kepada Eunji dan menggelarkan dirinya sebagai guru pengiring pelajar-pelajar baru. Eunji yang mudah bermesra dengan orang asing juga membalas senyuman guru tersebut.

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
hana_raeee
how was the story? :D

Comments

You must be logged in to comment
uaenaland #1
*seperti itu
Oh ya salam kenal saya IU fan yang kebetulan baca ini fanfic .. dia disini tidak terlalu melakukan kesalahan tapi di balas segitu dan teman teman yang lain juga kasihan ... kan itu cuma kenakalan remaja biasa .. tapi tak apalah fanfic nya bagus kok unik dan menarik
uaenaland #2
Wah seram tapi si kembar nya crazy , keren sih
Tapi kenapa masalah kecil kok sampai dendam sepeeti itu ?
Minah sangat seram
Qee_Ha
#3
Chapter 1: ♡♡♡♡♡♡>♡<♡♡♡♡♡
suehaila #4
Chapter 62: Bestt fanfic ni unik...
KertasUngu
#5
wahhhh!!!!!!!!!!
aquariusxpisces
#6
Chapter 62: Jinjja daebak! Meremang bulu roma
lipstick_gun
#7
Chapter 62: BEST ! Tak pening pun baca ^^ <3
misz_dina #8
Chapter 62: Citer yg BEST.....like it
miss_almond #9
Chapter 63: Hanye memerlukan mase 1 mlm utk mnamatkn pembacaan . great !
bubble_na_baebeul #10
Chapter 63: Sya lebih ska genre horror..bleh x buat citer yg btul btul menakutkan ..anyway.ill try to read your hibi's cus love..fighting