HOUSE.MATE

Please Subscribe to read further chapters

Description

Patricia Lee. Tak pernah hayat dia dikenali sebagai Patricia mahupun Cia. Hatta Lee sekali pun. Cukup sekadar P’Nut. Gadis berdarah kacukan Irish-Cina ini dilahirkan dan ditinggalkan di Korea Selatan tanpa keluarga sewaktu baru melihat dunia. Membesar dalam suasana sederhana di rumah kebajikan tak pernah memberi impak walau sekelumit pun padanya. Cukup umurnya menginjak ke 18 tahun, dia mula mengorak langkah mengenal dunia diluar sana. Mula mengenali Jessica Jung atau lebih mesra dengan panggilan Jess sewaktu sama-sama menyambung pengajian ke university. Sejak dari itu mereka mula hidup sebagai seorang  sahabat dan teman serumah.

 

Namun, sewaktu masing-masing mula menginjak ke alam dewasa, Jess membuat keputusan untuk berpindah keluar atas sebab kehidupan berumah tangga yang bakal dilalui tak lama lagi. P’Nut mula tak tentu arah. Segala perbelanjaan harian termasuk sewa rumah dan bayaran bil-bil elektrik dan air terpaksa ditanggung sendiri. Gara-gara terdesak P’Nut nekad untuk mencari housemate baru bagi mengurangkan kos perbelanjaan rumah dan diri sendiri yang betul-betul dah rasa macam nak tercekik. Dalam situasi begitu antara rela dengan tak dia tak boleh memilih bakal housemate baru yang akan duduk sebumbung dengannya tak lama lagi. Tak kisah lah perempuan, tomboy, penkid ataupun…lelaki? P’Nut rela asalkan dia tak perlu bayar sewa rumah seorang diri!  

Foreword

Setiap kisah, cerita dan moment-moment dalam fiskyen ini adalah rekaan semata-mata. Totally made by kepala otak Addin Lee. Tak ada kaitan langsung dengan yang masih hidup, yang baru nak hidup atau yang telah hilang dari hidup. Sebarang persamaan dengan cerita korang dalam mana-mana part fiksyen HOUSE.MATE ni Addin Lee susun jari awal-awal mohon maaf. Mintak ampun banyak-banyak. Semua itu hanya kebetulan semata-mata. Dan sebarang peniruan atau kata omputihnya plagrism cerita Addin Lee ni, mohon berambus ya. Addin Lee tak suka manusia yang acah-acah buat cerita macam 'pelanduk dua serupa'. Harap maklum.

 

 

 

 

Copyright © Qi Addin Lee 2014

 

 

 

CREDIT:

{Beauty Lies Within Graphics} for beautiful and great cover story. Thank you!

 

 

 We Got Fired for awesome new poster

EpilogueG
HM - Gonna update this January! Happy New Year!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Nabila_Pss
#2
Chapter 11: Hahaha..update soon!!!♥♥♥
OhJiRah #3
Chapter 10: Keep update author-nim! Story ni interesting!
Hwaiting! ^_^
tyhah_nad #4
Chapter 10: Sethh.. Hmmm, sape la tu yekk..curious btol XD
Emmy_Kpopers
#5
Chapter 9: Misteri btol si Seth ni... Bukan Sehun ek?
aliahlaw
76 streak #6
Chapter 9: Yeay akhirnya tlh diupdate woooohoooo!!! Seth ni sapa sebenarnya? Misteri btol...
Najwa_Exo
#7
Huaa bestnya ff ni!! Palli sambung!! Hwaiting!! ^_^ ♡♡
Emmy_Kpopers
#8
Chapter 8: ini dalam ff ni ke apa?
hyemipark
#9
Chapter 7: So curious kyaa I can't wait for next chap
BTW please please please update soon^^
Author-nim FIGHTING!!!