001

Kerana Cinta

 

Jung Soojung atau Jung Krystal adalah seorang perisik dari Korea Utara yang telah menerima misi baru iaitu untuk mendapatkan maklumat sulit bekas setiausaha Korea Selatan. Dalam rancangan menjayakan misinya, dia telah jatuh cinta pada seorang rakyat Korea Selatan iaitu Oh Sehun. Adakah cintanya benar atau lakonan semata-mata? adakah misinya akan berjaya seperti mana misi-misi sebelum ini? atau dia akan dibunuh akibat kegagalan melengkapkan misi ini.

 

 

 

 

 

 

 Lelaki kelahiran bandar Seoul bernama Oh Sehun ini seorang yang keras hati dan tidak faham apakah itu cinta sehingga satu hari seorang gadis bernama Jung Soojung hadir dalam hidupnya. Semenjak itu, dia dilanda demam cinta dan tidak menyedari bahawa dia sedang dipergunakan. Dia sukar untuk mempercayai bahawa perempuan yang dicintainya adalah seorang perisik dari Korea Utara. Mampukah dia menyelamatkan gadis itu atau dia memilih untuk menyebelahi negara kelahirannya?

 

 

 

 


cerita ini adalah diinspirasi dari filem Secretly Greatly lakonan Kim Soohyun serta drama Doctor Stranger lakonan Lee Jong Suk. saya harap cerita mendapat sokongan ramai. ini merupakan fanfic kedua saya selepas Jadikan Saya Sebagai Alasan jadi harap kelemahan dapat dimaafkan. 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
tenmachan
13/8.. sikit je lagi..

Comments

You must be logged in to comment
young_girl
#1
Chapter 16: Anyeong saya baru habis baca fanfiction ni sriously banyak betol feels saya dpt T.T
inaequanimous
#2
Chapter 2: New readers here huhu sestal shipper here \○/
Emmy_Kpopers
#3
Chapter 16: huwaa.. TT^TT dah habis... sob sob..
Anyway, congrats and thanks sesangat2 kpd author-nim krne buat citer camni. Best kut,, romance-action,, dlm malay lg tuh! wkwk xD
#Alamak_Dah_Tersuka_Sestal_Lah_Pulak !! xP
Eum.. Author-nim~ Sequel juseyong~ *puppy eyes*
ChanBaekLu #4
Chapter 16: Ain-ie eonnie!! Fighting!!!!bestlah cerita eonnie ni!!sambunglah cerita ni~~*puppy eyes* buat Kerana Cinta 2 please??~~^^
mieyhyun
#5
Chapter 16: wah kak ain daebaklah... saya teringat bila kak ain post kat blog macam mana nak buat ending cerita... tp saya tak sangka pulak kak ain buat ending macam ni.. *mental breakdown kejap*.. kak ain, saya betul2 speechless sekarang ni... mula2 saya pun bengang dengan Eunhyuk, ingatkan dia tu jahat sesangat.. tp rupa2nya dia cheonsa... saya mati2lah ingat Sehun dah mati.. baru nak nangis.. tp bila dia terpisah dengan Soojung lepas tu hilang ingatan, makin sedih pula rasanya... kesian Soojung, mesti dia fikir Sehun betul2 dah tak de..
apapun kak ain, ending cerita memang bestlah.. dan tak cliche... saya harap kak ain boleh buat cerita yang best macam ni lagi.. :) fighting kak ain!!
nanamail #6
Chapter 16: Tahniah author-nim btw nk sequel boleh ? Daebak lah citerrr ni !
Song_Raein #7
Chapter 16: tahniah author-nim! Sbb dah complete cte ni.. Ohoho.. Nk sequel boleh? Hehe
galaxy_here
#8
Chapter 15: sequel please ^^