part 6

Jadikan Saya Sebagai Alasan
Please Subscribe to read the full chapter

Kim Taehee mematikan enjin kereta. Dia melihat jam di skrin telefon pintarnya. Jam 9:30 malam. Perutnya mula mengeluarkan bunyi minta diisi. Dia harap dirumah, Taeyeon sudah mnyediakan sesuatu untk dimakan. Sebaik Taehee  ingin melangkah keluar dari perut kereta,ada sesuatu yang memeranjatkannya. Kelihatan seorang lelaki muda sedang berjalan menuju ke lif. Taehee dapat melihat wajah lelaki itu dengan jelas. Hatinya berbolak-balik untuk mempercayai apa yang matanya nampak. Tidak mungkin. Mustahil . “Itu Byun Baekhyun”

>>>>>>>>>>>>>>>> 

“Anak tak tahu malu!”, satu tamparan kasar singgah di pipi Baekhyun.

“Ayah hantar kau ke sekolah untuk belajar! Bukan merosakkan anak dara orang!”, lantang suara ayah Baekhyun kedengaran. Jelas dia begitu marah dengan tindakan  anak  lelakinya itu.

“Sudahlah tu ayahnya! Jangan pukul budak tu lagi”, rayu ibu Baekhyun. Tidak sampai hati melihat anak terunanya terus dipukul beberapa kali. Hati ibunya sensitif.

“Pak cik… Mak cik.. jangan salahkan Baekhyun, bukan salah dia seorang”,ujar Taeyeon jujur. Dia tidak mahu Baekhyun menanggung semuanya seorang diri. Ini salah dirinya juga yang terlalu mengikut perasaan. Kini mereka berdua sudah terlanjur dan Taeyeon disahkan mengandung. Sudah terlambat untuk segalanya dan Taeyeon jugak tidak mampu menyembunyikan kenyataan yang terdapat nyawa berharga yang membesar dalam rahimnya.

Baekhyun hanya diam membisu, membiarkn saja pukulan dari ayahnya. Baginya ia adalah perkara biasa. Baekhyun sudah masak dengan sifat panas baran ayahnya.

Ayah Baekhyun bersandar di dinding, penat memarahi anaknya. Dia cuba menenangkan diri. Dilihatnya dua anak muda itu masih tercegat berdiri. Ibu Baekhyun mengalirkan air mata melihat ahli keluarganya bertelagah. Sudahlah Boram tidak pulang ke rumah minggu itu, sekarang ditambah pula hal Baekhyun.

Taeyeon menahan air matanya dari mengalir. Tidak, dia harus kuat bertahan. Dia bukan gadis biasa yang lembik. Jauh di sudut hatinya, dia ingin diperkenalkan kepada ibu bapa Baekhyun dengan cara tradisional yang sopan, di mana mereka dapat menerima dia seaadanya. Bukan sperti keadaan sekarang, Baekhyun ditampar dan dipukul ayahnya, ibunya pula menangis teresak. Taeyeon akui dia sangat takut.

“Kamu berdua harus berkahwin”, ayah Baekhyun menetapkan kata putus.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Eunjung menekan butang lif. Pagi ini dia sudah sedikit lewat dari kebiasaan. Mujur pejabat kerjanya terletak tidak jauh dari apartmennya. Seorang wanita masuk bersama ke dalam perut lif. Dia menekan butang tingkat yang sama. Eunjung memberi tunduk hormat kepada wanita itu. Dia memiliki rupa paras yang cantik, Eunjung tertanya-tanya, berapa umur dia?

Tiba-tiba telefonnya bordering. Eunjung laju menjawab tanpa nama si pemanggil.

“Hello?”, jawabnya. “Baekhyun ah~”

>>>>>>>>>>>>>>>>> 

Taehee memulakan hari seperti biasa. Selepas mamanya meninggal, dialah yang bertanggungjawab atas urusan syarikat. Dia ingin menjadi wanita korporat berjaya seperti ibunya. Taehee melajukan langkahnya sebelum pintu lif tutup. Kelihatan seorang perempuan muda sudahpun berada dalam lif. Dia memberi tunduk hormat kepada Taehee. Keadaan sunyi sebelum bunyinya deringan telefon kedengaran dan Taehee pasti itu bukan bunyi telefonnya.

“Hello”, jawab perempuan di sebelahnya. “Baekhyun ah~”

Taehee tersentak. Dia melirikkan pandangan matanya ke arah perempuan muda di sebelahnya. Hatinya berdegup kencang. Betulkah apa yang didengari tadi. Sebuah nama yang tidak asing dalam hidupnya. Baekhyun.

Ting! Pintu lif terbuka perlahan. Perempuan itu berjalan keluar dengan telefon masih lagi terlekap di telinga kirinya. Taehee tidak berganjak walau seinci. Tangannya mengenggam erat tas tangannya.

Pintu lif ditutup semula dan Taehee menekan butang, kemb

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
tenmachan
8/8 sye edit semula, semua ksalhn tatabhasa n ejaan yg ade,, hee,,

Comments

You must be logged in to comment
baekyeon12 #1
Chapter 21: omo~so daebakkk!! best la..nanti unnie buat la lagi...
sabrinaadawiyah #2
Chapter 21: Chapter 20: Baru hbes baca.. Author-nim!! Igeon fanfic jeongmal daebak!! Buat la lgi!!! ^_^
xoxogirl2 #3
Wah daebak ahh cite dia ni
ren16zaizen
#4
Chapter 21: Yeay, dah abih baca!!!
Rasa macam baca novel pendek pun ada..heheh
Best arr cite ni.. *thumb up*
Teruskan usaha anda. Fighting!
love_baekhyun95 #5
Chapter 16: Omg! Bez giler! Saya mmg ship sgt BaekYeon ^^ due2 bias sye, hehehe, Baekhyun my hubby, kekeke, ur ff mmg daebak la!! Saya baca dlm sehari je, hehehe, buat la lgi ff baekyeon please ^_^ bez sgt, love ur ff, hihihi
MonsterZ #6
Chapter 21: best fanfics niey ... (Y)
allya_safia #7
Chapter 21: Woah~~~
This story is really-ii DAEBAK
Neomu neomu daebak!
Best gile cite ni
Saye x tau nk komen ap lgi tapi ff ni srs ckp best!
Baekyeon~~!!
Keep calm
And
Support
Baekyeon
♡♡♡
choco_chim
#8
Chapter 21: best lah ff ni author-nim..!
daebak!baru first time writing dah boleh ff yang gile gila mantap nie?
btw..gud luck for your other fics..jiayou!~ //wink//
k_nana #9
*I meant first-time writing BaekYeon fic