part 15

Jadikan Saya Sebagai Alasan
Please Subscribe to read the full chapter

Dilihat anak-anak ikan seronok berenang bebas dalam kolam itu. Taehee berasa sedikit tenang melihat alam semula jadi. Malam tadi dia mempunyai kesukaran untuk tidur apabila Taeyeon berpindah keluar dari rumahnya. Taeyeon bersama suami dan anaknya.  Taehee mengaku dia tidak pernah menyukai ank peniaga sayur itu. Baginya Baekhyun tidak layak bersama adiknya. Kedudukan mereka jauh berbeza kerana taraf keluarga Byun itu dianggap lebih rendah dari taraf orang gaji yang berkerja di rumahnya. Taehee jamin adiknya tidak akan bahagia bersama baekhyn. Bagi Kim Taehee, hanya dia boleh melindungi, menjaga dan memberi kebahagiaan kepada Kim Taeyeon.

“akak nak jumpa saya?”

Taehee menoleh lihat adiknya.

“kenapa akak datang ke tadika ni? Saya tengah bekerja”, ujar Taeyeon, jelas tidak menyukai orang lain mengganggu ketika dia bekerja.

“akak nak cakap dengan kamu”, Taehee merayu supaya Taeyeon meluangkan sedikit masa untuk berbual dengannya.

“nak cakap apa lagi? Semalam akak dah cakap, yang Baekhyun cuba nak bunuh saya.. suami saya sendiri? Sikit pun saya tak percaya”, Taeyeon memperlekehkan kakaknya.

“ya. Percayalah, dia memang nak bunuh kamu. Enam tahun lepas, dia bawa lari Hana dari kamu. Dia pisahkan seorang anak dengan ibu. Baekhyun nak bunuh kamu tapi… tapi akak sembunyikan kamu. Akak bawa kamu ke Seoul dan tidak mahu kamu ingatkan mengenai lelaki jahat tu. Selama ni, selama enam tahun ni, dia ugut akan bunuh Hana anak kamu sekiranya akak tak bagi dia duit. Setiap bulan akak kirim duit kepadanya agar anak kamu selamat. Dia dekati kamu hanya kerana wang, dia kahwin dengan kamu kerana dia nak rampas harta keluarga kita.”, jelas Taehee bersungguh-sungguh.

Taeyeon diam. Dia tidak tahu kebenaran cerita kakaknya itu. Dia amnesia, dia tidak ingat.

“Taeyeon…percaya lah cakap akak…. Jauhi Byun Baekhyun”

>>>>>>>>>>>>>>>> 

Taeyeon mengemas pakaiannya masuk ke dalam beg. Dia harus keluar malam ni, senyap-senyap. Dia yakin pasti Baekhyun akan menghalangnya jika lelaki itu tahu. Taeyeon tekad ingin keluar dari rumah Baekhyun. Dia percayakan kakaknya lebih dari lelaki yang tiba-tiba mengaku sebagai suaminya itu. Dia berasa keliru tapi buat masa ni, dia berasa lebih selamat dengan Kim Taehee.

Jam menunjukkan 2:50 pagi. Rasanya pasti Baekhyun dan Hana sedang nyenyak tidur. Dia mengintai di kamar tidur lelaki itu, jelas Baekhyun masih melayan mimpi. Taeyeon mengheret beg pakaian nya bersama. Dia berharap teksi yang ditempah tadi sampai tepat pada masanya.

“Yaa!! Taeyeon ah!!”, dia mendengar jeritan seseorang.

Dia berhenti dan menjeling lihat Baekhyun mengekorinya. Apa dia buat? Bukan dia sedang tidur tadi? Taeyeon mengeluh kecil sebelum  melajukan langkahnya. Berlari.

“Taeyeon! Kim Taeyeon! Berhenti!! Awak nak pergi mana??! “ Baekhyun mengejarnya

Taeyeon cuba berlari laju tapi beg pakaian yang dseret bersama itu menjadi beban. Hanya dalam beberapa saat, Baekhyun dapat mengejarnya. Mereka berdua cungap mencari nafas.

Taeyeon berasa sakit hati, rancangannya melarikan diri tidak berjalan lancar. Dia memukul dan menhentak tangannya, memberontak kepada lelaki itu.

“apa awak buat ni?” terjah Baekhyun mengenggam tangan gadis itu dari terus menyakitinya.

“tinggalkan saya! Jangan ganggu hidup saya!” bentak taeyeon cuba melepaskan tangannya dari genggaman lelaki itu.

“awak nak melarikan diri?” Baekhyun menjeling ke arah beg pakaian perempuan itu. “ awak ingat dengan melarikan diri perkara ini akan selesai? Semudah itu?”

Perempuan berbaju ungu berjeans hitam itu terdiam. Tidak, ini bukan penyelesaian masalh ini, dia hanya melarikan diri kerana takut. Dia takut untuk mempercayai Byun Baekhyun. Hatinya terketar. Jiwanya penuh keraguan.

“saya tahu awak hadapi masa-masa yang sukar dan sa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
tenmachan
8/8 sye edit semula, semua ksalhn tatabhasa n ejaan yg ade,, hee,,

Comments

You must be logged in to comment
baekyeon12 #1
Chapter 21: omo~so daebakkk!! best la..nanti unnie buat la lagi...
sabrinaadawiyah #2
Chapter 21: Chapter 20: Baru hbes baca.. Author-nim!! Igeon fanfic jeongmal daebak!! Buat la lgi!!! ^_^
xoxogirl2 #3
Wah daebak ahh cite dia ni
ren16zaizen
#4
Chapter 21: Yeay, dah abih baca!!!
Rasa macam baca novel pendek pun ada..heheh
Best arr cite ni.. *thumb up*
Teruskan usaha anda. Fighting!
love_baekhyun95 #5
Chapter 16: Omg! Bez giler! Saya mmg ship sgt BaekYeon ^^ due2 bias sye, hehehe, Baekhyun my hubby, kekeke, ur ff mmg daebak la!! Saya baca dlm sehari je, hehehe, buat la lgi ff baekyeon please ^_^ bez sgt, love ur ff, hihihi
MonsterZ #6
Chapter 21: best fanfics niey ... (Y)
allya_safia #7
Chapter 21: Woah~~~
This story is really-ii DAEBAK
Neomu neomu daebak!
Best gile cite ni
Saye x tau nk komen ap lgi tapi ff ni srs ckp best!
Baekyeon~~!!
Keep calm
And
Support
Baekyeon
♡♡♡
choco_chim
#8
Chapter 21: best lah ff ni author-nim..!
daebak!baru first time writing dah boleh ff yang gile gila mantap nie?
btw..gud luck for your other fics..jiayou!~ //wink//
k_nana #9
*I meant first-time writing BaekYeon fic