DAY 1

7 Days...Saranghae ~~

Lapangan Terbang Incheon , Korea .

 

Aku melabuhkan punggung disebuah bangku kosong . Aku masih lagi tidak percaya yang aku berada di bumi Korea .Ah ! Bukan itu masalahnya . Aku tak kenal siapa-siapa pun disini. Apa yang patut aku buat sekarang . Akhirnya , aku mengambil keputusan untuk pergi ke tempat penginapan yang telah disediakan oleh Prof.Siti . Tidak susah untuk aku mencari teksi di sini . Di mana-mana ada tetapi aku perlu berhati-hati . Takut-takut mereka bukan pemandu teksi yang sebenar . Kita ditempat orang . Macam-macam boleh berlaku . Alhamdullilah , akhirnya aku sampai di Hotel S . Urusan dihotel dapat diuruskan dengan baik . Semuanya telah diatur oleh pihak universiti. Aku mengangkat bagasi dan masuk ke bilik . WOW ! Hiasan dan segala perabot menarik hatiku . Terasa seperti disebuah rumah mewah . Aku tersenyum sendiri . Selepas mandi , aku membuat keputusan untuk meminta pertolongan seorang sahabat Korea di laman maya .

 “Alhamdullilah ! Dia tengah online.”, jeritku sendiri .

 

Aku memulakan CHAT.

 

Soo Hye La Hello there ! J

 

Sungje Park > Hello !!!  :p

 

Soo Hye La Sungje shii ~ I need your help ~~

 

Sungje Park > What is it ?

 

Soo Hye La > I’m in Korea right now . Alone ~~~~ T.T . Can you meet me tomorrow. Bring your Girlfriend .Maybe both of you can help me .

 

Sungje Park > ohhhh really ?? Why you don’t tell me earlier . My Gf and I can’t speak English well … T.T I’ll bring my friend who good in English . Where are you ?

 

Soo Hye La > Okok ! J hmm meet me infront of  Hotel  S . I’ll be there . 7 am . OK ?

 

Sungje Park > Ok !! ;)

 

Selepas bertukar-tukar nombor telefon , aku menamatkan perbualan . Lega sedikit hati aku . Nasiblah ada orang yang boleh membantu . Esok pasti memenatkan. Aku mengambil keputusan untuk melelapkan mata . Aku terlena dibuai mimpi indah di Korea.

 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
L_oppa #1
Chapter 9: annyeong~ love the story. part tu memang sad gile! saya ni dah la senang menangis. haha..please continue MR.Anonymous and write wonderful story like this ;)
Kim_DH
#2
Chapter 1: annyeong ~ love your story.. :) harap buat banyak lagi fanfics yang mcm ni :)
_shuhidah
#3
Woah~ best la citer awak!sedih saya.hehe anyway buat lagi taw citer yg mcm nii~ sweet :)
afina_exotics99
#4
Chapter 9: Ahh, sweetnya! Please buat lagi story macam ni, tapi jalan cerita lain and chapter yang banyak eh? Suka cerita ni,
baehwililly
#5
Chapter 8: Perghhh memang best
HyoYoon
#6
Chapter 8: Best! But klau tukar watak laki tuu ngan Kpop artist, lg best xD