Cerita Hati

Please log in to read further chapters

Description

Bila mimpi jadi kenyataan.. Boleh ke terima realitinya? 

Foreword

PROLOG

"Sue sudi tak kalau awak menjadi kekasih hati saya" tanya Daehyun dengan perasaan yang berdebar - debar.

"Dae biar betul? Saya dah la tak pandai masak dan buat kerja rumah pun bila rumah dalam keadaan kritikal" balas Sue yang keharainan serta musykil dengan kata – kata Daehyun.

"Oppa betul-betul mahu jadikan awak menjadi kekasih oppa, please" 

Dari kejauhan di tempat Daehyun dan Sue bertemu, sekumpulan lelaki sedang memerhatikan mereka berdua dengan niat yang tak baik.

"Sebenarnya saya sudah lama sukakan Daehyun, tapi Daehyunoppa ramai sangat peminat dan teman wanita jadi saya takut nak berterus – terang pada oppa. Lagi pun ada ramai lagi perempuan lain, tapi kenapa saya?"

Tiba – tiba Daehyun dan Sue dihampiri oleh sekumpulan lelaki tersebut.

"Hei! Apa ni.. jangan sentuh saya. Daehyun oppa tolong saya" pinta Sue yang sudah menangis ketakutan dalam fikirannya terlintas agar teman baiknya Shera datang menyelamatkannya seperti kebiasaan apabila Sue di dalam kesusahan.

"Huh, tolong kau? Bagi aku sepuluh sebab kenapa aku kene selamatkan kau?" balas Daehyun angkuh dengan suara nyaringnya. Perubahan watak Daehyun membuatkan Sue terkedu.

"Apa yang oppa cakap ni. Daehyunnie, tadi oppa cakap oppa cintakan saya? Apa semua ni?" Sue sudah mula menangis dan meronta - ronta meminta pertolongan.

"Cintakan kau? Tolong la, aku tak cakap yang aku cintakan kau, kau pekak ke, aku hanya cakap suruh kau jadi GF aku je kan."

"Hahaha.. Kau ingat Daehyun oppa nak sangat ke dekat kau, hahh? Tolong la.. Aku yang lebih layak bersama dengan Daedae. Kan Dae?"

Lynzel yang datang dari arah mana tah mencurahkan minyak ke bara api yang tengah marak.

"Kenapa nangis? Mana kawan baik kau yang bajet tu? Mana? Mana? Hahahahaha." Tambah Lynzel lagi. Daehyun hanya memerhati dengan senyuman sinis di bibir mungilnya.

Akhirnya Sue dipukul teruk oleh lynzel dan kawan - kawannya .

'TIIIIIIIIIIDAAAAAAAKKKKKKKKKK'

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet