PINOCCHIO'S BRIDE

Please Subscribe to read further chapters

Description

 

"ARE YOU SURE?"

Akhirnya soalan tu memecahkan kesunyian.

“Sure of what?”

“Of this decision you’re making,” ditanya lagi dengan lebih jelas.

Senyumnya di tarik. Manis berbaur pahit. Lelaki separuh abad di hadapannya di pandang dengan senyum di bibir masih tak lekang. “You don’t have to worry too much, you know. You can admit that this is the day you’ve been waiting for.. masa Angah ambik keputusan untuk terima arahan ni,”

“Betul ke?,”

“Betul apa?” sekarang ni memang dah jadi trend ke tanya soalan sekerat sekerat ni?

“Betul ke… Angah boleh hadap benda ni? Even Angah tahu semua tu cuma sementara?,”

Oh sebab ni ke!

Dia bersandar ke sofa sambil memandang raut wajah lelaki dihadapannya. Jelas terpampang rasa bersalah. Kalau dia masih lagi budak-budak yang tak matang, memang dia ambik kesempatan ini untuk lari dan tolak sekeras kerasnya. Tapi, dia bukan lagi budak hingusan. Dan selama ni pun, apa aje yang dia tak dapat. Dah lebih dari cukup.

“Pa..,” dia diam sejenak sebelum menyambung bicara. “Angah bukan budak hingusan lagi, Pa. Angah tahu apa yang Angah buat. One mistake does not cancel out a lifetime of happiness you’ve given me, pa,” Jawabnya jujur.

 

 

 

 

Berkahwin tu mungkin mudah tapi menghadap alam perkahwinan tu bukan satu kerja mudah. Kalau cuma bersandar pada perasaan ‘aku cinta kau, kau cinta aku’ bukan tiket untuk hadap alam perkahwinan. Dan mungkin ada juga yang berpendapat kalau pasangan masing-masing boleh bertolak ansur, kenapa perlu ada masalah dalam berumah tangga?

Tapi, apa jadi dengan orang-orang yang belum pun bersedia nak jejakkan kaki ke alam perkahwinan?

Pada orang-orang yang aci paksa rela macam aku ni?

Bila Jungkook datang dalam hidup aku sebagai ‘Suami latihan’, hidup aku mula huru hara. Salah aku ke kalau aku kata ‘ya’ masa menterai kontrak dulu? Salah aku ke kalau aku tak sempurna sebagai ‘isteri’?

Salah aku juga ke kalau aku jadi ‘pengantin’ luar biasa?

Kisah aku bukanlah kisah cinta dogeng purbakala. Bukan jugak kisah cliché kahwin paksa macam drama TV yang orang duk selalu tengok tu. (tak nak mengaku sendiri pun tengok jugak tu!)

Ini kisah tentang aku, dia dan Pinocchio.

 

 

 

" ALWAYS LET YOUR CONSCIENCE BE YOUR GUIDE "

Foreword

 

"Pesanan Penulis"

Setiap kisah, cerita dan moment-moment dalam fiskyen ini adalah rekaan semata-mata. Totally made by kepala otak Addin Lee. Tak ada kaitan langsung dengan yang masih hidup, yang baru nak hidup atau yang telah hilang dari hidup. Sebarang persamaan dengan cerita korang dalam mana-mana part fiksyen Pinochhio's Bride ni Addin Lee susun jari awal-awal mohon maaf. Mintak ampun banyak-banyak. Semua itu hanya kebetulan semata-mata. Dan sebarang peniruan atau kata omputihnya plagrism cerita Addin Lee ni, mohon berambus ya. Addin Lee tak suka manusia yang acah-acah buat cerita macam 'pelanduk dua serupa'. Harap maklum.

 

Copyright © Qi Addin Lee 2018

 

Tajuk: Pinocchio's Bride
Genre: Drama, Fantasy, Fluff, Romance
Jenis: Two shot
Watak: Kim Hana (OC) , Jeon JungKook (BTS) , Kim Taehyung (BTS), 
Tarikh Mula: 30 Mac 2018
Tarikh Akhir
Jum. Perkataan

Prompt: #AU9 MagicAU

 

 

KHAS UNTUK:

POSTER CREDIT:

 

Comments

You must be logged in to comment
Seasony
#1
Hai awak :) Saya host Chaos&Crazy contest.
Pemarkahan untuk contest dah nak bermula, jadi boleh saya tahu story ni dah habis atau belum? :)
haseungwon
#2
Hi...goodluck. btw, saya rasa awak lupa letak tag malay^^