Part 17

Heart
Please Subscribe to read the full chapter

"omma!noona!",

Yoona dan omma terkejut melihat Jaebum yang tiba-tiba datang mengejut ke dalam kedai bunga.Jaebum tersenyum manis dan mendapatkan mereka di kaunter.

"waeyo?",soal omma

"omma!Soobin dah bersedia!",jawab Jaebum

"bersedia apa?",soal Yoona pula

"bersedia untuk khawin dengan Jaebum",balas Jaebum gembira

Yoona dan omma tersenyum sambil ketawa.Omma terus menepuk-nepuk bahu Jaebum dengan lembut.

"kalau dah macam tu,bolehlah omma dengan noona buat persiapan sekarang",usik Yoona tersenyum manis

"hehe gomawo noona.Hmm tadi Soobin yang ajak jumpa.Lepastu dia kata omma dengan appa dia dah setuju",kata Jaebum

Yoona hanya tersenyum.Senangnya omaa....anak-anaknya yang khawin,besan yang sama!

"jadi memang selalulah jumpa noona nanti dekat rumah mertua",

"hahahahahahahha!",

Omma memandang Yoona dan Jaebum sambil tersenyum.Ketika itu,hatinya dilanda perasaan sedih.Omma perlahan-lahan berlalu dan berdiri di tepi tingkap.

"anak-anak omma dah khawin,nanti tinggal omma je seorang kat rumah",kata omma

Yoona dan Jaebum saling berpandangan.Mereka berdua terus mendapatkan omma.

"omma janganlah cakap macam tu....kitaorang tak pernah lupakan omma",kata Yoona perlahan

"nae...nanti kalau Jaebum dah khawin,Jaebum akan selalu balik rumah.Takkanlah Jaebum dengan noona nak tinggalkan omma seorang-seorang",balas Jaebum sedih

"gwenchana....omma faham kamu berdua dah berkhawin.Jaebum,jadilah suami yang bertanggungjawab.Jangan bagi Soobin sedih macam omma rasa buat sekian lama.Jangan jadi macam appa kamu.Yoong...jadilah isteri yang baik.Dengar cakap suami kamu.Bahagia kan rumah tangga kamu berdua.Omma tak mahu anak-anak omma ada masalah dan buat diri kamu sedih...",

Yoona sudah menangis.Dia terus memeluk lengan omma dengan erat dan melontakkan kepalanya dia bahu omma.Jaebum sedaya-upaya menahan air matanya daripada jatuh dan turut melentokkan kepalanya di bahu omma sambil mengenggam tangan omma.Mereka bertiga terus melayan perasaan sambil melihat hujan yang mula turun.

-----------------------------------------------------------------------------

Kotak itu diperhatikan lama.

Chanyeol tersenyum lecil.Dia betul-betul tidak sabar untuk menunggu kotak itu dibuka dengan kunci yang dipegang oleh budak perempuan yang disukainya itu.

'bilalah aku dapat jumpa dengan budak perempuan tu?'

Chanyeol mengeluh.Niatnya cuma memberi.Kalau bettul budak perempuan itu sudah berkhawin sekarang,dia hanya akan beri kepada budak perempuan itu sebagai tanda kenangan.Biarlah budak perempuan itu yang membukanya sendiri dengan kunci yang dipegangnya.

Yoona mengunci pagar rumah.Dia melangkah untuk masuk ke dalam rumah.Saat itu,langkhanya terhenti.Hatinya bagaikan terasa sesuatu.

'kenapa bila dekat je dengan dia,aku rasa lain?macam aku pernah rasa bersama dengan dia dulu'

Yoona musykil.Ya,dia tak dapat nafikan.Seperti Chanyeol pernah munculkan diri pada zaman dia budak-budak lagi.Yoona berkerut dahi.Dekat mana kalau aku pernah jumpa dia pun waktu dulu?Dekat Gwangju ke?Yoona terus masuk ke dalam rumah.Dia berlalu naik ke tingkat atas dan masuk ke bilik.

Chanyeol tersentak apabila pintu biliknya dibuka.Kotak didepannya itu terus disorok di bawah katil.Dia berpura-pura baring diatas katil sambil membaca buku cerita.Matanya memandang saja Yoona yang mencapai tuala di penyangkut baju dan berlalu masuk ke bilik air.

Kring!

Chanyeol menoleh.Siapa punya telefon tu?Dia bangun daripada katil dan melihat telefonnya yang sedang dicas.Bukan telefon aku!Hmm telefon Yoona kot.Chnayeol baring semula diatas katil.

Kring!

Telefon Yoona berbunyi lagi.Chanyeol mendengus kasar.Dia terus mengambil beg tangan Yoona dan mencapai telefon Yoona.Dia terus menjawab panggilan itu.

"Yobseyo?",

"........................................................",

"Yobseyo?",

"........................................................',

Klik!

Talian dimatikan oleh si pemanggil.Chanyeol mendengus kasar.Nak main-main pula! Baik tak payah telefon!Chanyeol memandang skrin telefon yang diletakkan gambar Yoona.Dia terus berkerut dahi.

"muka dia familiar....tapi aku pernah ke kenal dia sebelum aku khawin dengan dia?",

Chanyeol memandang lagi gambar Yoona itu.Tiba-tiba,dia tersentak.Ada sesuatu yang dia memang tak perasan selama ni.Selama dia bersama Yoona,saat itu juga memang di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
nana_kwon
hope you guys love it:) <3

Comments

You must be logged in to comment
nj4701_ #1
Chapter 25: WEH!!!! APE ADE DALAM KOTAK TU DOH?!!!!!!!!
nisyasooo
#2
Chapter 25: Cerita author tak pernah tak menyentuh jiwa, hati, perasaan dan kalbu sayaaa????
Ongniel001
#3
We yg mne satu part yesung tu? Takkan nk bce dri awal
??