Bila Hati Berbicara

Description

Nur Ain Izwani, gadis bertudung litup yang misteri. Orangnya sangat pendiam dan digelar 'anti-lelaki' di kampusnya. Mana taknya, berdepan saja dengan spesies bernama lelaki, automatik dirinya menjadi 'mute'. Satu perkataan pun tidak akan keluar dari mulutnya. Tapi yang peliknya, dia berkawan baik dengan Farah Hanani, gadis yang riuh dan bersahaja, hatta dgn lelaki sekalipun. Apa perasaan Farah bila abang kandungnya sendiri berkenan dengan kawan baiknya itu? Mampukah Alif Zayyad menukar mood 'mute' Ain kepada 'normal'?

 

"Angah, adik harap sangat angah jaga hati Ain betul-betul. Ain dah banyak sangat menderita sebelum ni. Kesian dia.. adik takkan maafkan angah kalau Ain menangis sebab angah. Dia satu-satunya kawan yang paling adik sayang.." - Farah Hanani.

 

"Saya takut untuk mengenali seorang lagi lelaki dalam hidup saya, Farah. Takut.. dan trauma saya masih belum hilang. Bukan saya tak sudi nak berkawan dengan abang awak. Tapi.." - Nur Ain Izwani.

 

"Izwani.. bila agaknya saya dapat dengar suara awak. Cakaplah sesuatu, biar saya tak rasa macam bercakap sorang-sorang kat sini.." - Alif Zayyad.

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet