CHAPTER 4

THE HIDDEN MASK
Please Subscribe to read the full chapter

Setelah tamat sesi persekolahan , Hana balik ke rumahnya dengan hati yang berat . Separuh jiwanya merasakan bahawa dia malas balik ke rumah kerana perlu bertemu dengan oppanya yang annoying tetapi separuh jiwanya juga jemu menghadap muka Eunmi dan Baekhyun di sekolah . Sesungguhnya , memang tidak dapat dinafikan yang Hanbin , Eunmi dan Baekhyun sebenarnya lagi menyampah dengan Hana. Tetapi sikap menyampah antara satu sama lain ini yang menyebabkan keakraban mereka menjadi lebih kuat .

“Hanaaaaaaaa , dah balik ke ?” tanya Hanbin sambil meneguk air di dapur .Dengan nada yang malas Hana membalas “Habistu takkanlah hantu yang tengah berjalan ni oppa oi” .

“eh Hana jangan main-main tau , hantu sekarang moden dah boleh berjalan .” kata Hanbin sambil menunjukkan jarinya ke arah kaki Hana .

“Haah betullah tu, kalau ada yang berjalan pun oppalah hantunya.” Geram Hana yang mula berjalan kembali untuk masuk ke biliknya. Tetapi pergerakannya itu sempat diberhentikan oleh Hanbin yang menarik Hana ke arah sofa .

“Ala Hana jangan la masuk bilik lagi oppa lonely ni.” Kata Hanbin yang meminta simpati kepada Hana yang mula membuat muka .Hana menolak muka Hanbin yang acah-acah comel dan tergelak sendiri .

“Hana , kau tak jumpa calon boyfriend lagi ke?” tanya Hanbin dengan muka nakalnya . Hana terkedu dengan soalan Hanbin .

“oppa merepek apa ni , mana ada lagila.”terang Hana .

“Oppa dah agak dah , mesti susah orang nak terima kau dengan perangai jantan macam ni.” Balas Hanbin dengan nada yakinnya .

“Haa yelatu , oppa jelah yang ramai orang tergila-gilakan.” Jeling Hana sambil membalingkan bantal tepat ke arah muka oppanya dan segera menuju ke biliknya sebelum dimarahi Hanbin.

Selepas mandi dan menukar bajunya , Hana pun terus berbaring di atas katil dengan rambut yang masih basah . Hana dengan pantas mengambil komputer ribanya kerana tiba-tiba hatinya terasa ringan untuk membuka laman web sekolahnya.

Setelah membuka laman web sekolahnya , Hana terkejut dengan berita hangat yang sedang diperkatakan oleh murid

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bae_anna
#1
Uittttttt.......