One More Step Closer To Your Heart

Description

Setelah ditinggalkan teman lelakinya secara mendadak, SOOJUNG tidak pernah bermimpi untuk bercinta lagi. Hatinya tertutup sama sekali untuk menerima mana-mana lelaki setelah dihancurkan begitu saja. Namun cinta itu datang dan pergi tanpa kita menduga. Takdir telah menemukan SOOJUNG dengan seorang lelaki kaya di sebuah majlis, lalu entah bagaimana mereka telah terikat dengan satu perjanjian perkahwinan kontrak yang akhirnya memakan diri sendiri.

Tapi apabila tempoh kontrak yang dipersetujui tamat lebih awal daripada yang dijangkakan, bersediakah mereka untuk memutuskan ikatan perkahwinan tersebut?

◆◇◆◇◆

"Tiada ruang lagi dihati ini untuk jatuh cinta." —Soojung

 

"Sudikah kau menjadi isteri aku, dengan segera?" —Joohyuk

 

 

"Tolong berikan aku kesempatan buat kali kedua." —Jisoo

 

PENAMPILAN ISTIMEWA

 

CHA EUNWOO & KIM SOHYUN

 



 

Tittle: One More Step Closer To Your Heart(Remake)

Genre: Family, Romance, Drama, Slight Angst

Character: Krystal, Joohyuk, Jisoo, etc

Publish: 30 July 2016—

Disclaimer: The real story belongs to Santy Agatha!

 

 

Foreword

 

Tentang pemilihan watak, entah kenapa lately ni, saya suka guna actor jadi watak utama dan bukannya idol. Di samping saya sengaja nak promote dorang(ececeh XD) ,mungkin juga sebab penampilan mereka sesuai dgn watak yg saya imagine'kan.

P/s: Kim Jisoo yg ada dlm ff ni bukan Jisoo dari BlackPink ok, tapi kali ni Jisoo yang lelaki, hahaa. Rupa dia ala-ala Taeyang sikit. Saya minat dia sejak drama Sassy go go dan Angry mom. Lagi satu, saya ship gila Jisoo dgn Joohyuk sejak dorang kena pairing dlm variety show 'Celebrity Bromance'. 

Comments

You must be logged in to comment
Burnkookie
#1
Chapter 2: Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *jerit* ehem . baru hari ni saya ada kelapangan untk bukak asff .. Goshhh tak tahu laaa nak komen camna dah . seriusly author dah jd author ksyngan saya . yg psti sya mmg shippp gilerr gilerr gilerrr jisoo ngn joohyuk . Jihyuk ×D .. Boomba boombayah laa author !! Hahahaa . ccepat laa update tauu ~ kipidap * kenyit mata *
ApinkBlossom95 #2
yup! i ship jisoo n joohyuk so hard! XP
Galaxy_fanfan96 #3
Chapter 1: i need an update asap! hahaha masi curious ttg cerita sebenar ff ni. gudluck!
HeavenDelight
#4
Chapter 1: Hahah..welcome.
Saya suka pilihan watak awk yg menggunakan actor as the main characters.
Cuma..sy x knal eunwoo tu. Haha
HeavenDelight
#5
Joohyuk...haha..terus teringat dia mkn dalam 3 meals a day. Suke mkn daging je bdak ni..hahaha

Awk..kite x tgk lg celeb bromance joohyuk dgn jisoo..aritu ingat nk tgk tp terlupa..hehe
Burnkookie
#6
Aja aja fighting author !!!! Dugaan apakah ini hahahaha xD nam joohyuk omggg , saya suka dia sejak drama school tu then cita surplus princess untill nowww. Then , Jisoo goshh saya pun suka diaa author , ekekek samalah author *high five * sikit .. Pstu now dia dlm cita doctors tu hakunanana matatata yy namjaaa weii hahaha .. Tak sabar nak baca ! Fighting authornim ~ *wink*