L.Joe si pengacau

A Change Of Heart
Please Subscribe to read the full chapter

   
   “Bangunnn, bangun!!!” aku dengar ada orang menjerit di telinga dan aku hampir menangis. Aku berdecit dan tendang perut L.Joe, membuatkan dia jatuh di lantai. “Rude.” dia membisik perlahan, tapi aku masih dapat dengar dengan jelas.
 

    “Wake up to school you . Lagi 20 minit nak masuk sekolah.” selimut yang digunakan untuk membalut seluruh badan aku ditarik. Aku meniarap dan menjerit kuat di bantal. Dean yang kebetulan lalu di hadapan bilik aku menjengukkan kepala. “You know your job mate, geletek dia.” kata dia kepada L.Joe.
 

    “DONT. YOU. DARE. COME. NEAR. ME.” aku tutur perkataan tu satu satu, loud and clear. L.Joe hanya kembangkan hidung dia pada aku dan kedepan beberapa tapak. Saat jari jemari dia yang runcing tu singgah di pinggang aku, aku ketawa kuat dan seluruh sel sel di badan aku ni pun terus terbangun. “Okay, okay! Aku bangun!” jeritan aku kuat memenuhi segenap ruang rumah bercampur dengan suara L.Joe yang menyuruh aku untuk bangun. Kecoh betul.
 

    Aku bersiap ala kadar selepas aku tendang punggung L.Joe untuk keluar dari bilik aku. Yeah, I love kicking people. Sweatshirt yang bertulis SHUT UP aku sarung pada tubuh. Skinny jeans yang tergantung di rak rak baju itu aku capai dan converse putih yang aku simpan bawah katil dicapai. Aku simpan bawah katil sebab mama selalu ugut nak buang converse aku. Tak perempuan katanya. Boleh cair taik telinga ni kalau mama dah start bebel pasal jantina aku yang masih diragui ni. Terlebih lelaki.
 

    Pada aku, aku ni biasa je cuma aku bukan perempuan yang tepek bedak sana sini, pakai foundation macam sapu cream pada kek. No offense, aku tak kisah pun kalau orang nak pakai make up, cuma... agak agak lah. It's school. Lagipun, mama tak boleh salahkan aku sepenuhnya. Aku membesar dengan Dean dan L.Joe yang lasak tu. Jadi terhasillah Min yang ganas ni. Tapi aku masih perempuan, okay! Teringin juga nak cantik cantik tapi macam malas sangat. Elis sudah banyak kali offer, tapi aku buat bodoh je.
 

    Aku turun ke tingkat bawah dan capai beg galas yang terisi segala macam buku. Kaki laju bergerak ke meja makan dan aku sertai L.Joe dan Dean yang sudah hampir siap makan. Mereka berdua hanya pandang aku kosong dan teruskan kunyahan yang sedikit tergendala. Mereka yang sudah siap terlebih dahulu terus keluar daripada rumah dan aku terkocoh-kocoh menyuap baki roti bakar sapu kaya tu sambil menyumpah seranah mereka. Yes, ladies and gentleman. Guess what?
 

   Diorang berdua tinggalkan aku. Siap ketawa ketawa masa aku berada di depan pintu rumah, dumbfounded dan blur manakala mereka dah dalam kereta. I AM ALREADY LATE, GOR GOD’S SAKE!
 

   L.Joe mendekati aku dan aku mendengus. Apalah nasib, dah lah kat rumah hari hari hadap muka dia, kat sekolah pun sama “Yo Min, lambat tak sampai harini?”
 

   “Lambat jugak lah.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fzbyunn #1
Chapter 2: Update soon pls.
starlightkim_
#2
Chapter 2: Update soon.love this ff
AngelBap #3
Chapter 1: Plz update soon...