OBSES

Description

Kisah seorang perempuan yang baru sahaja berpindah ke sekolah baru . Sebelum ini dia kurang bersosial , sekarang dia berjaya meraih banyak perhatian. Tapi salah seorang kawannya , lelaki , menyimpan perasaan terhadapnya. Bukan perasaan suka tetapi obses yg mendalam terhadap perempuan itu.
 

Foreword

Liana gadis berumur 17 tahun , baru sahaja pindah ke sekolah menengah yang baru . Bapanya baru dinaikkan pangkat dan dipindahkan ke tempat kerja yg baru . Walaupun ia adalah satu perkara yg sedih untuk Liana kerana terpaksa meninggalkan kawan rapatnya tetapi dia harus mengikuti kehendak ibu bapanya.

Pada hari pertama sekolah , Liana sudah lambat ke sekolah. Jam locengnya rosak pada hari itu. "Makkkkk , Liana dah lambat ! Macammana niiiiii . . . " Dia bergegas ke bilik air untuk membersihkan diri nya. Ibunya membantu menyiapkan barang sekolahnya.

Liana mengambil beg nya, pergi ke dapur  dan mengambil sekeping roti kosong. Dia juga tidak lupa untuk salam ibu nya. "Lia pergi dulu mak , Assalammualaikum " Liana terus keluar dari rumahnya dan berlari ke tempat perhentian bas. Dia juga risau untuk berjumpa dengan rakan yg baru. Sejak dia pindah ke sini , dia tidak bertegur sapa dengan sesiapa lagi. Hanya menghabiskan masa di dalam rumahnya.

"Wushhh , nasib baik sempat. Orang pun ramai lagi ni " kata Liana , termengah kerana penat berlari.

"Assalammulaikum , sorry ganggu , nak tnya , ni jalan nak pergi SMK Batu Muda kan ? "

Liana menoleh kepalanya apabila terdengar org menyapanya , kemudian Liana terpaku sebentar. Lelaki yg cuba menegurnya tadi mempunyai wajah yg tampan .Dia tertarik dgn matanya yg berwarna brown hazel dengan senyuman yg sedikit lembut.

"Omg putera impian aku ke ni" kata Liana sambil mengerdip matanya beberapa kali.

"Apa dia awak ckp tadi ? Tak jelaslah. btw betul kan jalan ni ? " Tanya lelaki itu hairan.

"Ehhh , ye ye . Haahh " jawab liana dengan pipinya yg merah akibat malu dgn perbuatannya tadi.

"Oh okay , thankyou. Lupa pula nak bgtahu , nama saya Ryan " kata dia sambil menunjukkan tag nama di bajunya.

"Ohh , nama saya Liana . Boleh panggil Lia . Nampaknya kita ni satu sekolah . Awak form berapa ? Saya form 5" kata Liana dengan gementar.

"Ehh sama lah. Hahah , entah entah kelas pun sama. So awak budak baaru la ni ? Kalau mcm tu , nanti saya boleh tunjukkan keadaan sekolah " kata Ryan sambil tersenyum gembira kerana dpt mengenali Liana , budak baru sekolahnya.

Sedang Liana nak menjawab , bas pun tiba " Eh tengok tu  bas dah sampai lah , jom naik "

"Oh yay , nampaknya kawan saya  naik sama bas dgn kita sekali . Dont mind if you want to join sit with us ?" ajak Ryan

"Erm , sure ? " Lgipun ni peluang untuk Liana berkawan dgn org baru bahkan org yg dia kenal , seperti org yg boleh dipercayai.

 

 

*p/s : hoho next chapter nanti la. Feel free to comment my story ? And share some thoughts for me to continue my chapter ?Harap readers suka.

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet