p r i n c e s s

Melody of Flower

“Ahhh~ Segarnya udara~” jerit ku perlahan sambil mengeliat sedikit.Aku menghirup udara pagi itu sambil melihat pemandangan indah disitu.Aku dapat melihat dengan jelas semua gelagat pelajar-pelajar satu sekolah aku, memandangkan aku sekarang ni di atas pokok.Well,itu hobi aku.

 

Aku memejam mata aku sambil mencari ilham untuk lagu baru aku. “hmm..hmm..” aku humming sebahagian dari ilham yang datang pada masa itu.Lalu aku membuka mataku dan menulis not melodi itu.Aku mengulanginya sehingga aku kehabisan idea pada bahagian klimaks.

“Aish..tak matching lah not ni untuk bahagian klimaks” aku membebel sendiri.Aku memadam beberapa not yang aku tulis pada buku music ku lalu menulis semula dan..aku padam kembali. “Arggh!” aku betul-betul hilang ilham sekarang ni.Aku mengosok rambutku dengan kasar.Mood baik aku serta merta hilang.

 

Tiba-tiba mata aku terancap pada seorang gadis.Seorang gadis yang sedang duduk di taman sekolah sambil memegang sekuntum bunga.Gadis itu tersenyum sambil menghidu haruman bunga itu.Dia hanya memberi pandangan kosong kepada bunga tersebut tetapi aku masih dapat rasakan kasih sayangnya terhadap bunga itu.Hati aku terdetik , “Zaman macam ni,masih ada lagi ke gadis berperwatakan seperti puteri yang suka flora?” .Melodi indah teralun didalam fikiran ku.Serta merta aku menulis not-not yang terbayang dalam fikiranku dengan fokus.Setelah selesai,aku tersenyum puas.Hanya bahagian akhir untuk lagu ini saja belum habis.Aku seperti tersedar.Cepat-cepat aku menoleh kearah dimana aku melihat gadis itu tadi.Hilang.Mana dia pergi?

 

…………….

 

Aku lalu di korridor kelas  junior disebabkan itu satu-satunya jalan ke bilik musik.

“Leo oppa!!”

“OMG..our oppa!!”

“Handsomenya oppa!!”

“Cool but I love this oppa!!”

Argg! Aku rimas dengan budak-budak kurang matang ni.Rimas dengar mereka terpekik-pekik panggil oppa bagai.Sejak bila aku oppa dorang?

“Aku dengarkan hujung bulan ni oppa tu akan buat show sempena ulangtahun sekolah kita yang ke-20”

“Alunan melodi dari piano Leo oppa merdu gile!!”

Bukan dari piano.Tu semua hasil dari tangan dan otak aku lah.Aku naik muak.Aku mempercepatkan langkah kaki ku menuju ke bilik musik.

Baru saja aku hendak memulas tombol pintu itu,aku terdengar bunyi riuh-rendah.Aku pasti ianya bukan riuh-rendah disebabkan ‘pujian’ dari budak-budak kurang matang tu.Aku melihat ramai yang berkerumun.Apa lagi dorang ni?Aku cuba untuk tidak endahkan lalu memulas tombol pintu itu.

“Yah!Kau ingat baju ni murah ke macam baju yang kau pakai sekarang ni?” Kedengar suara seorang perempuan sedang menengking.Niatku untuk masuk kebilik itu tiba-tiba terbatal.

“Kau ingat aku akan biarkan kau?Weh,kau kena bayar weh!” tengkingan itu semakin tinggi.Aku cuba untuk melihat apa yang terjadi namun terlindung disebabkan ramai yang berkerumun.Aku mengambil keputusan untuk memeriksa apa yang terjadi.Aku menyelitkan diri antara orang ramai itu.

 

“Maafkan aku..” gadis itu menunduk kepalanya.Gadis itu! Gadis yang berperwatakkan seperti puteri.

“Kau ingat dengan kata maaf kau tu dapat betulkan baju aku yang kotor disebabkan air kau tu??!” jerit perempuan itu lagi.

“Maaf..aku tak sengaja” gadis itu masih menundukkan kepalanya.Perempuanya menengking itu tadi mengambil air kopi dari tangan rakannya lalu menuju kea rah gadis itu.Dia sepertinya ingin menyimbah kopi itu pada gadis itu.

 

SPLASH!

Aku dapat rasakan belakang aku basah disebabkan kopi yang disimbah gadis 'gila' itu.Aku melihat gadis ‘flora’ itu memejam erat matanya takut terkena air itu.Tangan ku menguncinya pada dinding.Dia perlahan-lahan membuka matanya.Pandangannya kosong.Sangat kosong.

Kedengaran riuh-rendah menguasai tempat itu.Semuanya mengeluarkan handphone mereka menangkap gambar aku dan gadis ‘flora’ ini.

“Oh..Leo oppa!! Jeongmal mianhaee! Ellin tak sengaja” suara manja yang meloyakan menusuk dalam telinga aku.

Aku tidak selesa dengan keadaan sekrang terus saja menarik tangan gadis itu untuk lari dari situ.Gadis itu seperti terkejut namun mengikuti saja aku.

……

“Siapa awak?” Tanya gadis itu.

Kini aku dan dia berada di bawah pokok yang berada di belakang sekolah.

Gadis ni….

“Apapun..terima kasih sebab tolong” Dia menguntumkan senyuman dia.

Aku terpana dan pada waktu yang sama aku baru sedar bahawa gadis didepan aku ini buta penglihatan.

“Kau…nampak aku tak?” Aku mengimbas-imbaskan tangan aku didepan mukanya.Dia tersenyum pahit.

“Saya buta” sautnya.Aku terkebil.Gadis cantik ini,buta?

“M-mian” hanya itu yang aku mampu balas.

“Takpe..dia biasa” dia tersenyum lagi.Entah mengapa hatiku sejuk apabila melihat senyumannya.

“Err..aku Leo” Aku menghulurkan tangan aku.

“Leo sunbaenim? Saya Eunji” dia tidak menyambut huluran aku.Ya aku baru ingat dia tak nampak.Aku pun mengambil tangannya lalu menyatukan pada tangan kanan aku.Bersalaman.Eunji seperti kekok.Comel.

“Saya selalu dengar rakan-rakan sekelas puji Leo sunbae” Dia tersenyum lagi.Aku hanya memerhatikannya.

“Alunan melodi yang dimainkan oleh sunbae..merdu sehingga saya selalu terbayangkan saya tengah bermain di tmaan bunga di bwah sinaran matahari” Dia menghirup udara disitu.

Aku betul-betul kaku.Bagaimana boleh seorang buta berfikiran sejauh itu apabila mendengar music aku.

 

Dia tersenyum pahit sambil merenung kosong.Tangan aku menepuk perlahan kepalanya.Matannya membesar akibat terkejut.

“Teruskan dengar music aku” ujarku.

“Aku akan cuba untuk hasilkan lagu yang lebih baik” aku tersenyum.Dia terkebil-kebil.

 sunnstar's note 

kyaa thanks for the first subcriber and voter /love love/ 

mian kalau permulaan yang kurang menarik ataupun penggunaan bahasa yang tidak sesuai /bow/

sila komen untuk tingkatkan penulisan aku ni 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sunnstar
aku update guna phone.mohon maafkan aku dengan tatabahasa aku,typo aku..or bahasa yang mengannoying kn korang..nnti bila aku hadap laptop aku..aku edit balik.

Comments

You must be logged in to comment
k-hope
#1
Chapter 1: Wahhhh...gentlemen gilerzz leo...update soon author nim...hwaiting!!!