I'm Smile..Don't Worry

Susah kan jadi writer kelas bawahan. Cerita tak laku, orang tak ramai puji, kena jaga hati orang lain. Sebenarnya saya sakit hati..bukan apa, saya macam rasa tak dihargai. Sampai berpuluh-puluh chap saya buat, tapi yang komen..ciput je. Mula-mula, saya rasa macam tak ada apa-apa. Tapi makin lama, perasaan tu jadi lain macam. Lagi-lagi bila mak bapak sendiri tak pernah sokong kita dalam bidang ni..

 

Benda ni dah lama saya simpan, tapi pendamkan je dalam hati ni. Saya tak nak orang pandang cerita saya atas dasar rasa simpati. Otak ni bukan selalu dapat diperah. Kalau nak diperah pun, ikut waktu-waktu tertentu. 

 

Secara kesimpulannya, "Saya bukan penulis yang naik, saya hanya orang yang berstatuskan 'penulis' sebab boleh menulis,"

 

Saya sendiri tak yakin dengan diri sendiri.Saya mampu buat, ataupun tak..

 

-Penulis-

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Saya pun pernah rasa macam tu :'3
That's gonna be like "Boleh ke aku jadi penulis?" "Orang macam tak baca ff aku pun."
Memang itu hakikatnya, sampai saya rasa nak delete je ff yang saya dah buat tu. :'3 Tapi saya fikir balik
"Hmm... Mungkin ada orang lain yang baca. Kesian lah kalau aku padam ff ni."
Bila saya baca ff orang pun, saya rse SEGAN nak jadi silent reader.
Nak dapat karma :3 Di samping itu, dapat jgak brkomunikasi dengan author ff tu sendiri.
Bangga apa dapat kawan dengan author lain! *kembang hidung*
Winterqreen #2
Jangan sedih awak, saya paham perasaan awak. The perks of being newbie lahh katakan. Tak apa, hari demi hari kita belajar. Mula-2 memang cerita tak dapat sambutan, tapi kita ada banyak masa untuk improve. Jangan putus harapan! Kalau kita ada kesungguhan, kita akan ada usaha untuk improve. Hidup memang macam roda, adakala turun adakala naik. Sorry kalau ayat terlebih puitis. Anyway, Keep smiling, be happy :)
NurRahSyaXD #3
Kak. Hidup ni ada turun naik. Kita sabar ye. Maybe suatu hari nanti, nama akak akan naik kat asianfanfics ni sebagai writer terbaik. Mana tahu, Allah bagi akak rezeki lagi banyak nnti masa hadapan. Bukan setakat akak popular kat asianfanfics, insyaAllah suatu hari nanti satu DUNIA! Akak jgn ingat akak x ramai reader or ada yang subs tapi x baca. Sebenarnya diorg silent reader. Saya salah seorg daripada diorg tu. Tahu kenapa? Sebab kitorg terasa diri kitorg ni kecik sgt nak komen kat ff yang mmg jjang. Jadi, kitorg biasanya akan comment bila perasan kesalahan tatabahasa or yang lain. Bukan nak kritik smpai buat org tu malu. Tak! Cuma kitorg nak tlg author tu perbetulkan apa yang boleh cacatkan satu ff tu. Lagi satu,time cerita tu dh abis. Saya x tak boleh yang hampir kesemua cerita best pengakhiran nye. N bila komen time cita tu dh abis, kitorg boleh ulas keseluruhan cita tu. Akak tahu x? Even org tulis kat penghujung chap "jangan jadi silent reader" , saya tetap jadi. Sebabnya ni diri saya. Saya x kesah sgt kalau xde org komen banyak. Janji diorg baca . Cuz silent reader kdg2 baca story kita berpuluh2 kali tanpa dye komen. Tu yang saya suka. Kalau ada org komen, saya bersyukur sgt. Ok sekian saja celoteh saya yg meraban ni.
-Junior akak dlm aff ni. :)