It All Begin With Hallyuwood

Please Subscribe to read further chapters

Description

Aku gadis bertudung.Aku dididik dengan didikan agama sejak kecil.Kebebasan diberi selagi tidak melanggar batas-batas agama.Aku ialah pelakon tanah air.Aku taklah famous seperti Elfira Loy dan Ezzra Loy yang berlakon sejak kecil seperti aku.Tapi,mengapa aku yang dipilih.

Sejak aku mengenali negara 'hantu' itu,aku bertekad untuk tidak kesana lagi setelah pulang ke tanah air.Orang kata aku salah!Tak!Mereka yang salah!Negara itu memang negara hantu!!Aku terpaksa tidak bertudung selama 3 tahun di sana.Semua yang aku lakukan adalah untuk menyenangkan pihak lain.

Hantu-hantu itu menghina agamaku.Ya,mereka tak bersalah kerana masih kecil ketika itu.Tapi,dimana guru-guru yang bertanggungjawab mendisiplinkan murid?Dimana sifat bertimbang rasa orang-orang dewasa disana?

Kanak-kanak yang menghina agamaku itu bukanlah musuhku.Ianya guru-guru yang memekakkan telinga mereka dan tidak memberi sebarang respon terhadap penghinaan anak-anak itu terhadapku.Allah pasti akan membalas perbuatan mereka!

 

Foreword

Nurul Jasmin

-Gadis muslim berbangsa Melayu yang sudah serik untuk tinggal di Korea kerana kenangan buruk yang tertanam di sana.Pelakon tanah air yang kurang terkenaldan dipaksa berlakon dalam sebuah drama yang memerlukan orang luar sepertinyaDipaksa kerana satu-satunnya pelakon yang fasih berbahasa Korea di TB Ent.

-Mengenali Taehyung ketika di set pengambaran drama.Drama yang mengisahkan tentang sekumpulan pelajar kolej yang berkawan rapat dan terdiri daripada perlbagai bangsa.

Kim TaeHyung

-Berlakon bersama Jasmin.Memegang watak sebagai sahabat karib Jasmin.Watak itu membuatkan hubungan mereka semakin rapat.Seorang yang disenangi Jasmin kerana sikapnya yang riang,mesra dan protective.

Jung HoSeok

-Lelaki yang berfikiran positif,peramah dan mudah mesra.Disenangi Jasmin kerana sikapnya yang baik hati.Mengubah anggapan Jasmin terhadap masyarakat Korea

Kim JungKook

-Lelaki yang sombong dan sukar didekati.Dibenci Jasmin kerana sikapnya yang sombong.Setelah Jasmin mengenali Jungkook dengan lebih dekat,dia menyedari kebaikan yang ada pada Jungkook.Dia juga telah menyedari bahawa JungKook ada kaitan dengannya

Park Jimin

-Lelaki yang suka bersosial dan suka mengurat.Tidak disenangi Jasmin kerana kenakalannya.Jasmin selalu mengelak apabila terserempak dengannya.

It is my first Fanfic..and i made the poster by myself.

Selamat membaca

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast