Cinta Adam

Description

Cinta sejati bukan cinta yang mengutamakan pelukan, ciuman, dan pertemuan.

Tetapi...

Cinta sejati lebih mengutamakan pengabadian, kasih sayang dan perhatian.

 

 

 

 

“Aku bukan mencari perempuan tetapi aku mencari cinta. Cinta yang boleh membahagiakan aku dan lebih-lebih lagi anak aku.” – ADAM YUSOF

 

 

“Seronok! Sebab ada mama.” – ARISSA SOFIA

 

 

“Aku bukan apa. Aku tengok, hidup anak kau macam tak sempurna je.” – FAIZ LOKMAN

 

 


 

 

Watak-watak:

 

KIM JOON MYEON | ADAM YUSOF

Seorang ayah yang selalu melindungi anaknya dalam keadaan apapun. Dia tidak pernah mengeluh di hadapan anaknya disaat dia merasakan kehidupan yang di alaminya amat berat demi anak yang dicintainya.

 

ALEYNA YILMAZ | ARISSA SOFIA

Seorang anak berusia tujuh tahun yang selalu berada disamping ayahnya ketika suka dan duka. Senyuman yang terukir di wajahnya cukup membuatkan hati seorang ayah tenang apabila melihatnya.

 

BYUN BAEKHYUN | FAIZ LOKMAN

Seorang kawan rapat dan rakan yang sangat memahami dan penyayang. Dia tidak pernah berputus asa untuk mencapai apa yang dia mahukan dalam kehidupannya. 

Foreword

Tajuk:  Cinta Adam

Genre:  Sad, fluff, family & friendship

Tarikh mula:   17 Septermber 2014

Tarikh tamat:  23 September 2014

Jumlah perkataan:  6,460 patah perkataan

Khas untuk: | Fearless B! | A Malay One-shot Contest

 

 


 

 

Author's note:

 

Assalamualaikum wahai readers sekalian. Ini adalah kali pertama saya membuat one-shot juga memasuki pertandingan. Sebelum ini saya belum pernah lagi terdetik ingin masuk mana-mana contest. Tetapi, sebaik saja tengok contest yang dianjurkan oleh Angelily95, hati saya terpanggil untuk join pertandingan itu. Alhamdulillah, saya dapat menyiapkannya, sampai demam-demam dibuatnya. Ini kali pertama juga saya membuat cerita islamik. Pada mulanya, saya agak takut nak buat. Tapi bila difikirkan balik, tidak salah mencuba kan? Dengan ini, saya berharap agar AFF saya disukai ramai. Kepada sesiapa yang suka membaca, silalah baca cerita saya. Tidak lupa juga, saya memerlukan bantuan dari anda untuk VOTE, SUBSCRIBE dan yang COMMENT cerita saya ini untuk menang contest ini. Kalau kalah pun tak apa, tapi saya mengutamakan comment kerana saya nak tahu pendapat anda semua tentang cerita ini. So akhir kata, kepada author-author yang menyertai pertandingan ini, saya mengucapkan semoga berjaya dan jangan sedih kalau cerita anda tidak menang. Biasalah, adat pertandingan. Fighthing!!!

Comments

You must be logged in to comment
sishawa
#1
Chapter 1: sob sob... sedih citer ni... tp best!
Jelly_Warrior
#2
Chapter 1: Nice story author...~~*crying*thumbs up!!!