Hopeless Bliss

Description

Luhan..

Kau tahu tak..

Kau umpama ubat dan dadah..

Kau umpama dadah yang membuat seseorang ketagih..

Namun membawa maut..

Kau umpama ubat yang pahit dan sukar untuk ditelan..

Namun kau menyembuhkan luka..

 

Jiri..

Kau tahu tak..

Apa benda yang paling aku nak?..

Aku..

Nak dengar suara kau..

Gelak kau..

Tawa kau..

Nyanyian dan segalanya..

 

 

 


 

 

 

Kang Jiri adalah seorang gadis yang berumur 17 tahun yang hidupnya dipenuhi dengan kesenangan dan kedamaian.Semua kehendaknya dipenuhi oleh kerana mempunyai orang tua yang agak berada.Namun kesenangan yang dirasainya tidak selamanya akan dirasai.Ya,dunianya selama ini hanya didalam rumah agam mewah dan sekolah berkluster.Itu sahaja,dia tidak pernah tahu betapa kejamnya dunia diluar yang belum diterokai sepenuhnya.

 

Hidupnya berubah setelah terperangkap didalam jerat sahabat karibnya sendiri yang sanggup menjualnya dipusat perdagangan manusia yang paling terbesar diAsia.Dimana gadis-gadis dijadikan pelacur,hamba seks.Lelaki dijadikan hamba abdi dan buruh kasar tidak bergaji,pelacur.Kanak-kanak dijual organ dan sebagainya.Tempat paling menakutkan,tempat paling kejam.Tempat itu Jiri harus hadapi untuk beberapa tahun.Tanpa kesenangan,tanpa kasih sayang.Keseorangan.

 

Destinasi pertamanya adalah Thailand,sebagai permulaan hidupnya,dia menjadi seorang penyanyi disebuah hotel.Suaranya yang merdu memikat ramai pendengar turut figura badannya membuatkan beberapa nafsu serigala yang tidak berperikmanusiaan meluap-luap.

 

Namun,tanpa disedarinya ada seorang pelacur lelaki yang bernama Luhan,berasal dari tanah Beijing mula tertarik padanya.Bukan kerana suaranya yang merdu atau figura badannya.Tetapi kesucian diri dan niatnya yang tulus dan berbeza dari manusia lain disitu membuat Luhan merasa sesuatu.Merasa mahu membebaskan Jiri dari lembah kegelapan dan penyiksaan.Oleh itu,belum sempat Jiri dijual sebagai pelacur semula ditempat asal di tanah Korea,diKangnam,Seoul,Jiri dibawa lari oleh Luhan.Ini adalah sesuatu yang membawa risiko tinggi terhadap nyawa mereka.Namun Luhan sanggup menghadapinya.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

MAIN CHARACTER

 

Kang Jiri seorang gadis berumur 17 tahun sewaktu 2011(sekarang 20) yang ditikam dari belakang oleh sahabat karibnya sendiri.Permulaan hidupnya disitu adalah sebagai penyanyi dihotel diThailand.

 

Xi Luhan seorang lelaki yang berumur 24  tahun sewaktu 2011(sekarang 27) yang dirinya sendiri tidak ingat bagaimana dia boleh berada dilembah hina tersebut sebagai pelacur.Bertemu dengan Jiri kali pertama diThailand.Seorang yang pekak dan bersyukur dengannya sehingga dia menjumpai Jiri dan amat teringin untuk mendengar suara gadis tersebut.

 

Choi Siwon seorang inspektor polis yang berumur 29 tahun.Satu-satunya pegawai polis yang mahu membantu Jiri.Wataknya hanya muncul sewaktu 2014.

 

 

 


 

 

 

 

 

"Adakah...kebahagian itu...boleh aku capai??adakah kebahagian itu..boleh aku rasai?adakah..kita bersama-sama boleh menggengam kebahagiaan yang kita dambakan selama berada didalam dunia yang penuh penderitaan itu?"

 

 

 

 

 

Foreword

 

 

AiSyah98
Sorry Kalau ada typo,sebab tak sanggup nak re-read.

Comments

You must be logged in to comment
Ayangnyacobra #1
saya datang dari masa depan
izaniey #2
Chapter 14: Ksian jiri & luhan..citer nie best la..update soon :)
misz_dina #3
Chapter 14: Jahatlah kai tu.sampai hati dia ckp mcm tu.luhan memang baik...i like him.citer ni memang terbaik!update soon ye ^^
SehunZziYeol12
#4
Chapter 14: saya dahagakan cerita ini.. muahhaha mohon dpt update lagi ~~ hoho
atyra45
#5
Chapter 14: Thanks akak sbb update .. rindu ff nirh
UUUUUUUU #6
Chapter 14: Dah lama saya tunggu ff ni update. Cerita dia best
SeHuNYeHeT94
#7
Chapter 14: Finaly update jugak...kai kenapa kau jadi samseng...kesian jiri
Qee_Ha
#8
Chapter 14: Rindunya kat fanfic ni. Hehe
lieya_waa #9
Chapter 13: Bestnyaa , I'm new reader here . Update cepat tau , tak sabar nak baca .