Cintaku Di Bakery

Description

                                                                                           

 

                    "Saya sayangkan awak sangat-sangat syira. saya harap awak tahu betapa jujurnya cinta saya terhadap awak" - Daniel Haikal

                       

                        "Haikal tak boleh mati!! aku sayangkan dia dan tiada sesiapa pun yang boleh gantikan tempat dia di dalam hati aku" - Nurul Asyira

 

"Saya akan tetap mengahwini awak dan itu muktamad!" - Daniel Ashraf

 

            Mampukah Nurul Asyira meneruskan kehidupannya tanpa Daniel Haikal disisinya? Mampukah Nurul Asyira membuka pintu hatinya untuk Daniel Ashraf? semuanya akan terjawab di dalam novel CINTAKU DI BAKERY

 

 

=characters=

 

=Daniel Haikal/Daniel Ashraf=

Haikal dan Ashraf adalah saudara kembar. Haikal memberi amanat kepada ashraf untuk menjaga syira bila sesuatu yang buruk berlaku pada dirinya. Pada suatu hari, haikal terlibat dalam satu tragedi dan telah meragut nyawanya. Mampukah Ashraf menunaikan hajat haikal? 

 

 

=Daniel Haikal=

Berumur 22 tahun dan bekerja di sebuah bakery milik sepupunya sendiri, ryan iqbal. Dia merupakan abang kembar kepada daniel ashraf. Pada pertama kali syira menjejakkan kakinya di bakery itu, haikal sudah jatuh cinta terhadap syira lalu mengikat diri syira sebagai kekasih hatinya. Tetapi malangnya hubungan mereka tidak direstui oleh bapa syira. Bagaimanakah kesudahan percintaan syira dan haikal? 

 

 

=Daniel Ashraf=

Berumur 22 tahun dan merupakan adik kembar kepada Daniel Haikal. Ashraf merupakan salah seorang oekerja yang digemari di syarikat beliau bekerja. Seorang anak muda yang berjaya dan Ashraf juga rapat dengan bapa kepada Syira. Ashraf diamanatkan oleh Haikal untuk menjaga Syira jika sesuatu yang buruk berlaku kepada Haikal. Mampukah Ashraf menunaikan amanat Haikal?

 

=Ryan Iqbal=

Berumur 23 tahun dan merupakan pemilik bakery ditempat Haikal dan Syira bekerja. Mempunyai perasaan terhadap Syira tetapi cintanya hanyalah bertepuk sebelah tangan apabila mendapati Syira telah menjadi milik Haikal. Dia tidak berputus asa untuk mendapatkan cinta Syira tetapi niatnya terhenti apabila mendapat tahu bahawa Zety, kawan baik kepada Syira dan juga pekerja di bakery miliknya mempunyai perasaan terhadap dirinya. Adakan Ryan akan terus mengejar Syira atau sebaliknya?

 

 

=Nurul Asyira=

Berumur 18 tahun dan baru sahaja menamatkan zaman sekolah menegahnya dan sedang menunggu result spm untuk keluar. Suatu hari, rakan baiknya zety, menelefon syira lalu menawarkan syira untuk bekerja di bakery ditempat zety bekerja. Syira bersetuju lalu menghadirkan dirinya ke bakery di tempat zety bekerja. Di situlah buat pertama kalinya syira bertemu dengan haikal lalu jatuh cinta. Cinta mereka ditentang oleh bapa syira dan bapa syira juga menolak pinangan haikal. Syira dikejutkan oleh berita bahawa haikal telah terlibat dalam tragedi kemalangan lalu meninggal dunia. Syira juga dikejutkan dengan kehadiran kembar haikal, ashraf. Mampukah syira bersetuju dengan amanat haikal dan meneruskan hidupnya dengan ashraf atau sebaliknya? 

 

 

=Nurul Izzaty=

Berumur 18 tahun dan merupakan rakan baik kepada Syira. Bekerja di bakery milik Ryan Iqbal. Zety juga mempunyai perasaan terhadap Ryan sejak pertama kali dia bekerja di bakery itu. Tetapi cinta Zety hanyalah bertepuk sebelah tangan apabila mendapati Ryan mempunyai perasaan terhadap Syira. Pada suatu malam Zety singgah sebentar ke bakery untuk mengambil diarinya tetapi tanpa disedari, bakery itu telah terbakar dan menyebabkan dia terperangkap di dalam bakery. Ryan memberanikan dirinya dan menyelamatkan Zety. Zety sudah mendapat kecacatan di wajahnya. Ryan menjumpai buku diari kepunyaan Zety lalu membacanya. Dengan itu ,Ryan mendapati Zety mempunyai perasaan terhadapnya. Mampukah Zety mengharungi kesengsaraan dalam hidupnya sendiri atau sebaliknya?

 

 

=GENRE=

   ROMANTIK/DRAMA/

 

Foreword

 

            "CINTAKU DI BAKERY" 

AUTHOR: Aaliya & Fara

=cerita ni adalah idea hasil dari kami. Tidak dibenarkan meniru!=

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet