DAY 6

7 Days...Saranghae ~~

this chapter kinda sad ;;A;;

 

Semua tempat dalam list telah aku kunjungi . Esok aku akan pulang ke tanah air tercinta. Happy ? Entahlah . perasaan aku berbelah bahagi . Happy dan Sedih . Hidup disini sangat menyenangkan walaupun aku hanya kenal beberapa orang sahaja. Tidak sabar rasanya ingin membentangkan tugasan ini.Aku tersenyum sendiri.

 

Rambutku tersisir rapi , aku meletakkan topi berwarna purple diatasnya . Ding Dong ! Ding Dong ! . ‘Dah sampai pun!’ bisikku dalam hati. Semalam Minwoo mempelawa aku ke Namsan Park tapi aku menolak gara-gara terlalu penat seharian mencari dan mengumpul maklumat , di tambah pula dengan konsert semalam. Jadi aku berjanji untuk pergi pada hari ini.Aku mencapai tas tangan yang diletak diatas sofa . Kasut di rak aku sarung sambil tangan meraba-raba mencari tombol pintu. Pintu kubuka. Minwoo memakai baju lengan pendek berwarna kelabu. Style rambutnya yang kemas dan hampir menutup keseluruhan dahinya menambahkan kekacakan lelaki ini. Cermin mata hitam yang tersangkut dibaju membuatkan sebahagian dadanya terdedah.

 

 

Are you ready ?” Tanya Minwoo.

 

Yes” aku menjawab sambil menganguk .

 

So … kkaja!!!”katanya  bersemangat.

 

Aku hanya tersenyum melihat gelagatnya . Kacak , comel , pokoknya semua ada lah .’ Beruntung siapa yang dapat kau’ pujiku dalam hati. Kami beriringan turun ke lobi.

 

I don’t bring my car today. Namsan Park is not far from here so we can walk right ? okay with that ?”Tanya Minwoo sambil mengenyetkan mata sepet nya itu.

 

Walaupun aku tergoda dengan kenyetan matanya aku berlagak cool . Aku membalas  kenyetan sambil membuat isyarat okay menggunakan jari.

 

“ Aigoo ~nae wifeu nomu gwiyowo ~ “ balas Minwoo .

 

Aku tertawa . “Nado arayo ~ “ . ‘sekali sekala puji diri sendiri apa salahnya .’ bisikku dalam hati.

 

Minwoo kelihatan terkejut . “OMO ! You can speak Korean ?” tanyanya.

 

A little bit but not fluent. Yeah ~ maybe because I love kpop.” balasku bersahaja.

 

Oleh sebab kami berbual non-stop disepanjang perjalanan , aku tidak terasa penat sama sekali . Kami tiba di destinasi. Terdapat tiga tempat menarik di Namsan Park ; N Seoul Tower  , Teddy Bear Museum and Love Padlocks.

 

Tiang, pokok semuanya penuh dengan padlock  yang telah dicoret janji-janji manis.Pemandangan dari atas sini sangat cantik . Aku terpegun , rasa sedikit kecewa kerana tidak dapat membawa keluargaku untuk melihat keindahan ini bersama.

 

Sue ~ wait here ! I have something to do. Don’t go anywhere . Stay here . I’ll be back. “ Minwoo menyedarkan aku.

 

Aku mengangguk tanda mengerti. Sambil menunggu Minwoo kembali aku membaca tulisan-tulisan yang terdapat pada mangga-mangga tersebut.’Na … neun …’ tergagap-gagap aku membaca tulisan hangul tersebut.Setakat baca bolehlah , faham tu belum sampai tahap lagi .

 

Here ~~~” Minwoo menyapa aku sambil menghulurkan sebiji padlock .

 

You bought it ?” aku terkejut.

 

Yes , I just wanna make a sweet memory with you, my first non-Korean friend and….. my lovely wife. You can write whatever you want . “katanya sambil tersenyum manis.

 

Aaaa~~ okay then . “ balasku pendek.

 

Kami mula menulis diatas padlock tersebut . ‘Minwoo , kamu Husband yang comel. thanks . Saya cinta kamu <3’

 

Ok ! Done ! “ jeritku . ‘Dia tak faham bahasa melayu . Tak apa kot. Hehe ‘ bisik hati ku.

 

Me too ~ Done . “ Minwoo mengambil padlock aku dan melihat coretan di atas padlockku .

 

Awwww ~ I can’t understand ~ is it your language ? what it’s mean ? “ Dia memulakan penyiasatan ,

 

Yeahh~ It’s in malay . Means ? emm ~ Minwoo , you are ugly husband ! thanks . I hate you ~” aku menjawab pertanyaannya sambil tertawa kecil .

 

Hari itu kami habiskan di Namsan Park . Kami pulang kira-kira dalam pukul 8 malam . Kami bersetuju untuk pulang menaiki bas.

 

Soo , emm I … I .. I .. I hope you love your trips” Minwoo yang tadinya diam membisu mula bercakap.

 

‘Sejak bila mamat ni boleh gagap ni.Hahaha. But still cute ah ~’ejekku dalam hati .

 

Oh of course ~ yeah without you I will never have a wonnnnn~derful trips like this .” jawabku sambil tersenyum.

 

Suasana hening seketika. Aku hanya memandang pemandu bas yang sedang memandu . Tidak semena mena , satu kucupan hangat hinggap dipipi kiriku . Darah menyerbu naik ke muka .

 

Hey ! What are you doing ?! Are you crazy ?!” marahku kepada Minwoo.’Aku ada agamalah.Kau ingat aku apa!’tambahku dalam hati.

 

Aku bangun dari tempat duduk asal dan duduk di kerusi hadapan . Mujur malam itu tidak ramai penumpang . Minwoo masih kebingungan .Mungkin rasa bersalah kerana telah bertindak diluar jangkaan atau mungkin terkejut dengan suara aku yang agak tinggi tadi.

 

Kami tiba di perhentian bas berdekatan dengan hotel. Aku turun dari bas tanpa menghiraukan Minwoo.Hati aku masih lagi tidak boleh terima kejadian tadi. Bagi dia mungkin biasa tapi bagi aku itu salah. Aku mempercepatkan langkah . Minwoo yang baru turun dari bas cuba mengejar .

 

Soo ! Wait for me ~ I will explain everything ! Please ~ “ jeritnya .

 

Makin laju langkahku apabila dia semakin hampir.

 

Kerana sebal dengan tindakan ku . Akhirnya Minwoo berhenti dan menjerit dari jauh .

 

Ok fine !! If you don’t stop ! You’ll never meet me again ! yeahh ~ YOU AND ME ARE NOT MEANT TO BE !! “

 

Jelas sekali dia tidak tahan dengan sikapku . Aku tidak tahu kenapa dengan tiba-tiba air mata ku bercucuran di pipi tetapi aku tidak berhenti  mahupun berpaling . Akhirnya aku tiba di hotel.Aku terlena bersama air mata.Terlalu letih dan mungkin…terlalu sedih.

 

Hari ke enam tidak seperti yang aku harapkan.Malam terakhir di Korea yang tidak seindah yang dibayangkan .SELAMAT MALAM TERAKHIR , KOREA .

 
 
P/S : Day 7 after thissssssssssss ~~
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
L_oppa #1
Chapter 9: annyeong~ love the story. part tu memang sad gile! saya ni dah la senang menangis. haha..please continue MR.Anonymous and write wonderful story like this ;)
Kim_DH
#2
Chapter 1: annyeong ~ love your story.. :) harap buat banyak lagi fanfics yang mcm ni :)
_shuhidah
#3
Woah~ best la citer awak!sedih saya.hehe anyway buat lagi taw citer yg mcm nii~ sweet :)
afina_exotics99
#4
Chapter 9: Ahh, sweetnya! Please buat lagi story macam ni, tapi jalan cerita lain and chapter yang banyak eh? Suka cerita ni,
baehwililly
#5
Chapter 8: Perghhh memang best
HyoYoon
#6
Chapter 8: Best! But klau tukar watak laki tuu ngan Kpop artist, lg best xD