DAY 5

7 Days...Saranghae ~~
 

Hari ini aku menyuruh Minwoo membawa aku ke tempat dimana majoriti penduduknya adalah orang beragama islam.Dia sememangnya tidak tahu dimana tetapi aku mendapat maklumat banyak penduduk muslim di sekitar Seoul Central Masjid di Hannam-dong.Budaya Islam juga boleh dirasa disekitar tempat tersebut.Jadi tugas dia hanyalah menghantar aku kesana sahaja.

 

Minwoo , thanks ~ you can go now .” aku memberitahunya , takut dia tidak selesa berada disini.

 

It’s okay.I’ll accompany you.Lemme feel the culture too.Maybe one day I can have the same religion as you right?

 

Aku terpegun mendengar pernyataannya tadi.

 

Yeahh~ of course!” kataku .

 

Kami berjalan disekitar situ.Ternyata banyak kedai makanan halal disini.Malahan ada juga kedai yang menjual barangan runcit halal serta kedai daging halal.

 

Seronok berada di tempat orang yang beragama Islam. Mudah untuk mencari makanan dan minuman yang halal.Selepas bertegur sapa dan berbual dengan penduduk disini baru aku tahu bahawa kebanyakan orang-orang korea tersalah anggap tentang konsep islam.

 

Many people in Korea have a negative view of Muslims when they watch global news on terrorism” kata salah seorang daripada penduduk muslim di  sini.

 

Alang alang sudah berkunjung ke sini,aku membuat keputusan utnuk menjamu selera di salah sebuah restoran makanan halal disekitar sini.Minwoo hanya menurut sahaja.

 

Di dalam kereta

 

YES ! “ aku menjerit kegirangan.

 

Minwoo kaget dan tertawa. “Are you okay , sweetheart ? Why so happy uh ?

 

Look at this ~~ “ aku menunjukkan list tempat-tempat yang harus aku kunjungi kepadanya.

 

So … all done ? Congrats for my wife~~ “ Dia juga turut gembira.Tidak perlulah dia bersusah payah lagi membawa aku kesana kemari.

 

Thank you Minwoo ~~ Yeah you can send me home now ! “ kataku kepadanya.

 

Sebenarnya aku masih belum puas tetapi aku tidak mahu menyusahkan Minwoo lagi.

 

But  I wanna bring you to a special place . You love kpop right ?”  Tanya minwoo

 

YES ! I LOVE KPOP SO MUCHHHHHHHHHH ~~ . WHERE ? WHERE ? But ……. Are not you tired ?” aku menjawab dengan penuh keterujaan.

 

Of course not.  Anything for my wife… “ Minwoo membalas dengan senyuman yang boleh membunuh ramai gadis .

 

Aku berpaling kearah luar ‘Oh kejamnya kau. Kalau jatuh hati macam mana ?Ok fine memang aku dah jatuh hati ni !’jeritku dalam hati.Perjalanan yang destinasinya tidak aku ketahui diteruskan .Akhirnya setengah jam kemudian , kami sampai dihadapan sebuah bangunan yang agak tinggi. Guess what ? Dia bawa aku ke stesen televisyen yang terkenal di Korea, omo~.Dia mengajak aku masuk . Kami menuju ke salah satu bilik penyiaran. Tertera di hadapan bilik tersebut  perkataan ‘Music Bank ‘ . Aa~ Baru aku ingat hari ini hari Jumaat .

 

Kami masuk dan mencari tempat kosong .Memang meriah sungguh suasana di dalam dewan ini. Tidak sabar menantikan barisan artis kesayanganku membuat persembahan.Minwoo dari tadi hanya melemparkan senyuman yang aku sendiri tidak tahu maksudnya.Aku hanya menumpukan perhatian ke pentas. Sememangnya tidak dinafikan kehebatan artis-artis  ini.Tidak sia-sia aku meminati mereka dari dulu hingga sekarang.Aku menahan air mata dari jatuh.Apa yang aku impikan menjadi kenyataan. Memang cukup menghiburkan , ada juga aku mencubit-cubit tanganku untuk membuktikan yang ini semua bukan mimpi.

Persembahan tamat pada pukul 6.45 petang.Sewaktu keluar daripada bilik tersebut aku terserempak dengan kumpulan kegemaranku.Aku berdiri kaku dan akhirnya menghantar mereka pulang dengan pandangan kosong~ kosong ~ kosong~ bak lagu Najwa Latiff.

 

Di dalam kereta aku masih lagi kaku seperti ais . Akhirnya , air mata yang aku tahan tadi gugur jua.Aku cepat-cepat mengelap menggunakan tangan.Belum habis mengelap, sehelai tisu dihulurkan kepadaku. Aku mencapai dan menyambung proses pengelapan.

 

Thanks~Thanks for the tissue and thanks for  the ‘Music Bank’.I’m not dreaming right ? Thanks Minwoo . I love yo… IT ! ” ucapku perlahan.’Woah .. Nasib tak terlepas cakap’tegasku dalam hati.

 

Welcome.No , you not hun ~I’m happy as long as you happy .” Dia menjawab sambil memandang aku.

 

Sepanjang perjalanan , mulutku tidak berhenti mengucapakan terima kasih kepadanya.Hari ini , dia banyak tersenyum .Aku sendiri tidak tahu kenapa.Senang hati melihat senyumannya yang dalam beberapa hari lagi akan aku tinggalkan. Dia menghantar aku pulang ke hotel.

 

Selepas membersihkan diri , aku terus lena dibuai mimpi indah bersama artis-artis yang aku jumpa petang tadi.Sedang enak tidur , tiba-tiba telefon bimbit ku berbunyi.

 

‘Sleep well.Remember your promise dearest wife! I’ll see you tomorrow. *wink*’

 

Selepas selesai membaca mesej , aku menyambung semula tidurku. Hari ke 5 yang sangat bererti.

 

I LOVE YOU MINWOO . NO I MEAN .. I LOVE KPOP ! <33

 

JANGAN LUPA KOMEN KORANG ~ THANKS BACA . SOBSOBSOB

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
L_oppa #1
Chapter 9: annyeong~ love the story. part tu memang sad gile! saya ni dah la senang menangis. haha..please continue MR.Anonymous and write wonderful story like this ;)
Kim_DH
#2
Chapter 1: annyeong ~ love your story.. :) harap buat banyak lagi fanfics yang mcm ni :)
_shuhidah
#3
Woah~ best la citer awak!sedih saya.hehe anyway buat lagi taw citer yg mcm nii~ sweet :)
afina_exotics99
#4
Chapter 9: Ahh, sweetnya! Please buat lagi story macam ni, tapi jalan cerita lain and chapter yang banyak eh? Suka cerita ni,
baehwililly
#5
Chapter 8: Perghhh memang best
HyoYoon
#6
Chapter 8: Best! But klau tukar watak laki tuu ngan Kpop artist, lg best xD