Kim Seokjin is Mine!

Please log in to read further chapters

Description

Pertemuan yang tidak dijangka antara Lee Jieun dan Kim Seokjin ketika mereka sedang membeli barang-barang dapur di sebuah pasaraya tempatan telah menjadikan mereka tidak sebulu hingga ke hari ini.

 

Apakah yang telah berlaku antara mereka berdua? 

 

Akan tetapi... Apakah yang bakal terjadi apabila mereka ditakdirkan untuk berkahwin?

 

Kim Seokjin yang lembut dan Lee Jieun yang...? Well, hendak dikata kasar... Dia tidaklah kasar mana. Jieun juga seorang gadis biasa seperti perempuan lain yang meminati alat solek dan sebagainya. 

 

Tetapi... Ini tidak bermakna dia menggemari stok-stok sotong sebegini!

 

 

Foreword

"Kim Seokjin? Omma?"

 

Dua pasang mata di ruang tamu itu serta-merta tertumpu ke arah Jieun yang sedang berdiri di hadapan pintu rumahnya yang terbuka luas itu. Raut wajah gadis itu menunjukkan yang dia benar-benar terkejut dengan kehadiran lelaki yang sedang merenungnya dengan pandangan yang amat susah untuk ditafsirkan.

 

Mengapa lelaki lembut itu datang ke rumahnya? Lengkap berbaju kemeja berwarna pink pula tu.

 

"Jieun! Kamu dah balik," Puan Lee bangun ke arah Jieun lalu merangkul lengan anak perempuannya itu. Jieun yang terkebil-kebil hanya membiarkan dirinya dibawa oleh ommanya untuk duduk di sofa bertentangan dengan Jin.

 

Lelaki itu melemparkan senyuman manis kepada Jieun tetapi hanya dibalas dengan pandangan pelik gadis itu.

 

Dah kenapa dia ni tersenyum-senyum?

 

"Jieun." Puan Lee memulakan bicaranya.

 

Jieun mengalihkan perhatian kepada ommanya. "Ya, omma?"

 

"Omma nak cakap sesuatu ni," Puan Lee melihat ke dalam mata anaknya. "Tapi kamu jangan freak out ya?"

 

Aduh, apa benda pula ni. Omma cakap macam ni lagi la Jieun takut! Jieun menelan air liur yang terasa kesat di kerongkongnya. "A-Apa dia omma?"

 

Puan Lee memandang ke arah Jin sebelum mengangguk perlahan. Ommanya itu tersenyum. "Setelah berbincang dengan Jin... Omma setuju untuk melangsungkan perkahwinan antara kamu berdua."

 

"Wha--?! Ap..apa semua ni?" Jieun bingkas dari tempat duduknya dan memandang Puan Lee. Dia kemudian menjegilkan bebola matanya ke arah Jin yang sedang tersipu malu.

 

Kahwin? Dengan lelaki lembut ni? Hell no! I tak mau! Tak mau! Tak mau! Eh, apasal aku terjadi gedik ni?

 

Oh no. Someone... Please help me!

hollyeu
Hi semua! Please support fanfic melayu saya yang pertama. Terima kasih! :D

Comments

You must be logged in to comment
Park_Rafa88
#1
If this is your first malay fic then..this is my first Jin arranged marriage fic..hehe hello author-nim! Saya harap awak boleh update sebab saya rasa ianya menarik..ahli bangtan paling tua aka the worldqide handsome in the first fic bergenre arranged marriage? Im waiting for your update and fighting!