Resonance

Description

Keadaan tiba-tiba huru- hara. Ramai kelihatan terjun dari bangunan apa sebenarnya yang dah berlaku manusia menjadi tak tentu arah ada yang bunuh sesama sendiri . keadaan dijalan raya pula menjadi sesak disebabkan kenderaan saling berlangar antara satu sama lain  . Aku tak pasti siapa punca disebalik semua ini.

                                                                                    RESONANCE

                                                             

                                                                  Siapa penyebab teragedi yang membawa ketakutan pada dunia ini?

 

WATAK UTAMA

 

                                                     

-Kim seok Jin akan memegang watak sebagai Aku ( Jin) . Dia merupakan seorang pelajar Universiti yang tiba-tiba terjebak dalam masalah yang mengerikan ini.

- Ryosuke Yamada akan memegang watak sebagai Ryosuke dia merupakan deterktif psiko dari jepun yang menyiasat kes misteri ini. Ryosuke memiliki pesonalaiti yang agak psiko dan tiada belas kasihan.

KAREKTER LAIN

BTS X INFINITE .

Foreword

Prolog

Aku Kim seok Jin dan sekarang aku  berada di dalam bas dalam perjalan untuk pulang ke rumah . ketika di dalam bus itu aku pakai headfon kepala aku biasanya waktu macam ni aku dengar lagu kuat-kuatlah lepastu  aku sebuk perhatikan seorang gadis yang sedang sedap tidur dalam keadaan bus tu yang sesak dengan orang. Aku tak tahu lah macam mana dia boleh selesa je tidur dalam keadaan yang macam ni. Sejujurnya perempuan yang aku sedang perhatikan ni adalah perempuan yang aku kenal tapi sudah lama jugaklah aku tak jumpa dia.

Ok, tapi tu bukan apa yang aku nak cerita . Crita yang sebenar akan bermula di sini.

Ketika aku sedang puas perhatiakan perempuan tu tiba-tiba bus secara mengejut berhenti habis nak tersungkur aku jatuh mana taknya aku tahlah berdiri lepas tu bus tu boleh tiba-tiba aja berhenti mengejut. Keadaan masa tu amat pelik seolah-olah ada sesuatu berlaku . semua orang dalam bus tu semuanya seolah-olah gelisah. Aku cuba untuk melihat ke arah luar tingkap habis kereta berlangar antara satu sama lain.

Aku perhatikan pulak orang yang ada dalam bus yang aku sedang naiki itu deorang jadi macam tak tentu arah kelihatan terlalu gelisah dan ada yang tutup kedua telinga deorang dan menangis dan ada yang Mencakar-cakar muka deorang sendiri. Aku dah mula gelabah masa tu bila tengok keadaan tu. Aku melihat orang yang berada dekat tempat duduk sebelah aku ni dia mencekik lehernya sendiri seolah-olah nak bunuh diri .

Boleh dikatan semua orang yang berada dalam bus tu berkelakuan agak aneh tapi cuma aku dengan perempuan yang tidur tadi aja yang tak ada apa-apa masaalah. Ok, Jap perempuan tu masih lagi tido dalam keadaan yang tengah huru- hara macam ni ?. Aku cepat-cepat lari kearah perempuan tu dan tarik perempuan tu punya tangan dan keluar dari bus tu.

Akhirnya perempuan tu sedar lalu bersuara.
" Eh, Jin Apa yang dah berlaku ni kenapa awak ada dekat sini dan apa yang dah jadi dengan bandar ni?" Masa-masa macam nilah dia nak banyak tanya.

" Ji Yeon kita kena pergi dari sini tempat ni dah tak selamat."  Kata aku.

tiba-tiba  Ji yeon yang ada dekat depan aku ketika ni ditikam oleh seseorang yang memakai topeng hitam yang datang entah dari mana  entah. Melihat keadaan Ji yeon yang berdarah -darah disebabkan ditikam membuatkan aku mengigil ketakutan lelaki bertopeng itu memandang kearah aku lalu menunjukkan mata pisaunya yang tajam kearah aku.

Aku apa lagi cuba melarikan diri dari situ aku lari dengan pantas memasuki lorong-lorong bangunan yangada dekat situ dan cuba bersembunyikan diri dan akhinya aku berjaya lepas dari lelaki itu. kini aku melihat keadaan sekeliling aku membuatkan aku terpaku dengan keadaan yang mengerikan . Tiba-tiba aja Keadaan menjadi  huru- hara. Ramai kelihatan terjun dari bangunan apa sebenarnya yang dah berlaku manusia menjadi tak tentu arah ada yang bunuh sesama sendiri . keadaan dijalan raya pula menjadi sesak disebabkan kenderaan saling berlangar antara satu sama lain  . Aku tak pasti siapa punca disebalik semua ini.


ini merupan karya ketiga selepas Le Demi Lune dan Origami for you . Cerita kali ini merunsurkan Psiko. Harap anda suka dengan cerita ini.

-cerita ini merupakan kesinambungan dari cerita Origami for you. Jalan cerita ini sememangnya agak berbeza kalau di ikutkan dengan cerita origami for you.

Comments

You must be logged in to comment
nmmnbg #1
Chapter 3: adoila jin nie orang tngah saspen die pulak lagi terjerit2 gitu..
PinkBlossom_97
#2
Wait saya baru stalked awak dan terjumpa fanfics awak. the synopsis seems awesome! *thumbs up*
qwaszx121 #3
Chapter 2: wow, mcm menarik aja carita ni main psiko . I wait for next chapter.
nmmnbg #4
Chapter 1: wah..x sabar nak baca next chapter!!!tapikan ape maksud resonance ye authornim???