TOY

Description

 

 

Mengisahkan tentang kehidupan seorang gadis yang dipermainkan dan diguna seperti patung,mesin ATM dan pasar. Dia dianggap seperti tisu yang diguna pakai jika diperlukan sahaja.

Hidupnya masih boleh bertahan kerana adanya kekasihnya.Baginya kekasihnyalah yang membuatkan dia kekak cekal untuk meneruskan hidup.

Namun ,langit mendungnya itu bertukar semakin gelap apabila takdir menentukan dia untuk bertemu dengan seorang serigala keji yang tidak mempunyai perasaan. Yang menganggapnya seperti permainan yang usang dan tidak berguna. 

Mereka ditakdirkan untuk bersama...

Adakah hidupnya yang sentiasa gelap akan menjadi lebih gelap?

Adakah dia akan bertemu cinta sejati?

Dapatkah dia bertahan hingga ke akhir?

 

 

"Aku tak paham betul macam mana orang sebodoh kau ni boleh muncul dalam dunia..sebenarnya apa fungsi kau hidup selain jadi mesin ATM dorang?dahlah buruk ..lembik pulak tu..memang menyusahkan"

"Kau tak paham bahasa ke!Dia cuba permainkan kau ..bodoh !..baik kau matilah dari terus jadi ssi bisu bodoh dalam dunia ni..!!"

" Kau ingat aku hadap sangat ngan kau...kau tu cuma mainan aku jelah..poket kau tu...aku nakkan itu je..."

"Pandanglah saya..kenapa awak diam je..awak betul betul bisu ke.."

"Si bisu ! Kau mati pun tak ada orang kisahlah..kau kena makan buaya sekalipun,aku akan kasihkan paa buaya tu sebab mdapat mangsa seteruk kau ni.."

 

 

 

Foreword

Choi Min Rae / Myn

Pewaris tunggal Syarikat Kosmetik terkenal,Cherrish.Sejak lahir,dia memang dilahirkan dengan sikap pendiam.Tinggal berdua dengan ibu kandungnya dan ayah tirinya memandangkan ayahnya telah meninggal dunia.

Di sekolah,dia bagaikan 'toy' yang dimainkan oleh semua orang.Dirinya yang tidak pandai melawan balik membuatkan dia memerlukan kekasihnya untuk melindunginya.

 

Moon Bin

Merupakan pelajar popular yang kehadirannya disenangi oleh sesiapa sahaja.Cinta pertama Min Rae dan merupakan kekasih kepada gadis itu. Keputusannya untuk menerima gadis itu sebagai kekasih amat mengejutkan.

Sentiasa mempertahankan kekasihnya tiap kali diperlukan.Senyumannya yang manis membuatkan sesiapa sahaja cair.Latar belakang keluarganya masih tidak dapat dikenal pasti.

 

Jeon Jung Kook

Anak bongsu dalam keluarga Jeon. Dia dan abang tunggalnya tinggal bersama ayah mereka memandangkan kedua ibu bapa mereka telah bercerai.

Sikapnya yang dingin membuatkan tiada sesiapa berani mendekatinya kecuali rakan rakannya.Apa yang difikirkannya hanya dia yang tahu. Segala perkataan yabg keluar dari mulutnya sememangnya pedas.

Seperti yang lain,Min Rae dianggap hanya seperti toy usang yang tidak berguna. 

 

Jeon Won Woo

Abang kepada Jung Kook. Wajahnya sentiasa dingin dan kelihatan sombong namun di dalam hatinya,tersembunyi sifat penyayang. Berbeza dengan adiknya yang tidak pandai bergaul,dia lebih senang untuk bergaul walaupun wajahnya menakutkan pada pandangan pertama.

Sikapnya yang amat bertanggungjawab dan penyayang membuatkan junior junior meminatinya.Sama seperti adiknya,segala apa yang difikirkannya tidak boleh dibaca oleh orang lain.

Dia juga merupakan ketua pelajar.

 

Astro

 

Bts

 

 

 

Nota kaki

Akhirnya setelah lama idea terperuk dlm otak...boleh juga dikeluarkan...

Bagi yang rasa citer ni tak menarik...no komen...just wait and see..

Memandangkan citer ni banyak melibatkan idol idol rookies..so give them chance..jgn pikirkan watak..pikirkan cerita...

Sjeer nk buat kelainan..asyik exo je...apa kata buka hati anda untuk baca tentang rookies pulak..

Okay stop my babling...lets get through the stories...

 

 

Tq for...

For this lovely poster....Terima kasih juga pada Aira_LYF sebab sudi design.. ;)

 

Comments

You must be logged in to comment
flxwrawr
#1
Chapter 3: Update pls
khaisara #2
Chapter 3: update soon,,kesian min rae dipermainkan,,x guna punya moon bin..
hanazraf95 #3
Chapter 3: asal dyeorng tuh kejam sgt??jungkook pon same -_-