Antara Cheesecake dan Tiramisu

Please Subscribe to read further chapters

Description

Bomi gemarkan cheesecake sehinggakan dia sanggup berlapar semata-mata mahu makan sepotong cheesecake. Baekhyun pula hari-hari makan tiramisu tapi tak pula dia rasa muak. Pertelagahan kecil mereka membuatkan mereka menjadi lebih rapat.

Apabila ibu Baekhyun sudah tidak sabar mahu menimang cucu, Baekhyun diberi pilihan untuk berkahwin dengan pilihan ibunya kalau dia masih single dalam masa sebulan ini. Mana boleh! Zaman sekarang ni mana ada kahwin main ikut pilihan parents je. Kalau nak sangat, pergi la kahwin sendiri. Tak payah nak susahkan anak. Dalam hati saja menjerit kata begitu, sedangkan Baekhyun tak sanggup hendak kecewakan si ibu kesayangan.

Bomi yang tidak sanggup menganggur walaupun dalam masa sebulan telah mendapat kerja di kedai kek milik Junmyeon. Mula-mula dia memang tak cam, tapi rupa-rupanya Junmyeon ini adalah kawan kepadanya abangnya yang merangkap kepada crush!

Chorong dan Naeun menjadi calon akhir pilihan parents Baekhyun. Tapi Baekhyun tak sanggup! Dan, dari sinilah Bomi mula terlibat tanpa sengaja! Antara Baekhyun dan Junmyeon, siapakah yang umpama cheesecake di hati Bomi? Antara Bomi dan Chorong, siapakah yang umpama tiramisu di hati Baekhyun?

Foreword

hi! kali ini saya nak cuba tulis romcom ala-ala drama korea dan drama melayu pulak. hohohohohoho

30/3/2016: Summary updated.

thanks to my bff, MYQ for the awesome cover! she made it all by herself i'm so thankful. <3

FOR SOME REASON SEMUA FIC DI AFF AKAN SAYA SET KEPADA SUBSCRIBERS ONLY. JIKA ANDA MAHU MEMBACA TANPA SUBSCRIBE, SILA BACA DI WATTPAD SAYA. ;)

barelybearable
Maaf kepada yg tertunggu-tunggu update. ><

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 29: Exopink fighting ????
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
bomishii #3
Chapter 22: Now i shipped Suho and Bomi more. Lambat sngatt baek dtng!! What a snail. Update soon!!
thelucidream
#4
Chapter 22: Guess that... Jooheon dah tahu pasal plan ni, tak? Oh no! Konflik datang! (º_º) next next next!! xD tak pasal pasal Bomi pun nanti terlibat sama
b2stFanz
#5
Chapter 22: Uish conflict apakah ini???!!! Update lagi!!! Daebakkkkk
thelucidream
#6
Chapter 21: Hahha this is good! Anticipate sangat dgn pasangan baekbom ni. Raksasa monyet gitu xD Character flow dia pun menarik, dan saya suka cara awak sampaikan cerita. Sempoi gila! *thumbs up*
bomishii #7
Chapter 21: Stupid baekhyun. Chorongieeee dont love baekhyunnn please. and Bbom ahhh, Suho's is Chorong T.T updatee soon!!
LeeAYeong #8
Chapter 18: Author-nim, update jusaeyo~ ^^
Min_Arisu
20 streak #9
Cantik poster awak. Nampak ringkas tapi menyerlah! :)