SEVENTEEN & LOVE MISSION~

Description

SEVENTEEN & LOVE MISSION

 

 

Heera menjejakkan kaki ke dalam rumahnya.Seperti biasa,dengan gaya dinginnya.Dia lantas bersandar di sebuah sofa empuk yang diletakkan di ruang tamu rumahnya.

 

‘Ha!Heera,dah balik pun.Tuu..ada surat untuk Heera.Katanya dari syarikat apa entah.Bukalah surat tu...’

 

Si abang,Jung Yonghwa berkata kepada satu-satunya ahli keluarganya itu.Mereka berdua tinggal di rumah yang sederhana mewah itu sejak daripada kematian ibu bapa mereka ketika Yonghwa berumur 17 tahun dan Heera berumur 12 tahun.Kini masing-masing telah berumur 22 dan 17 tahun.Yonghwa lebih senang mengambil pekerjaan di syarikat peninggalan ayah mereka yang dulunya menghadapi krisis kewangan namun kini menjadi semakin maju atas usaha Yonghwa sendiri.Heera pula lebih mengambil peluang untuk belajar di sekolah pada waktu pagi dan bekerja sambilan dengan membuka sebuah kedai kek atau bakeri peninggalan ibunya di tengah bandar Seoul di sebelah petang.

 

Heera menjeling dan memandang sekilas Yonghwa sebelum perlahan mengangguk.Yonghwa hanya tersenyum senget.Memang,kalau hendak dikatakan orang mereka bukan seperti adik-beradik langsung.Yonghwa berjenis yang penyayang lagi penyabar berlainan dengan Heera yang sememangnya dingin dan anti-sosial.Tetapi Yonghwa tetap tidak putus asa untuk melembutkan hati adiknya walaupun sekeras mana Heera melayannya.

 

Kembali kepada Heera,dia lantas membuka sampul surat yang berada di atas meja dan berwarna ungu.Dia membaca apa yang ditulis di permukaan sampul surat itu.

 

‘PLEDIS ENT.’

 

Heera memandang pelik sampul surat itu.Tak pernah dia mendengar nama Pledis Ent. Itu.Memandangkan Heera seorang yang anti-sosial,memang logiklah dia tidak tahu dan tidak mahu tahu akan dunia hiburan.Heera terus menukarkan reaksi mukanya daripada wajah hairan kepada wajah dingin apabila ingin membaca isi di dalam surat itu.

 

‘Kepada cik Jung:

Sikap dan sifat anda yang dingin,anti-sosial dan tidak mahu mengetahui tentang dunia hiburan telah menarik kami,PLEDIS ENT. Untuk memilih cik sebagai bintang dan tetamu utama di dalam program yang akan kami adakan iaitu ‘SEVENTEEN & LOVE MISSION’.

 

Heera mengerutkan mukanya.Seventeen?Tu kan nombor!Haish..macam-macamlah hiburan zaman kini.Heera kembali membaca ayat yang ditulis di dalam surat itu.

 

‘Di dalam program ini,cik perlu mengikuti beberapa syarat yang ditetapkan dan sila memberi jawapan adakah cik ingin menyertai program ini atau tidak dengan segera.Ingat!Hadiahnya lumayan!’

 

Heera mendengus geram.Memang pelik.Apa yang Seventeen,love dan Mission ni?Heera langsung tidak faham.

 

‘Syarat-syarat:

 

1.Cik perlu tinggal di sebuah rumah yang kami sudah sediakan dan berhampiran dengan dorm Seventeen selama dua bulan.

 

2.Cik diminta menjadi diri sendiri dan menonjolkan sifat semula jadi sepanjang program ini berlangsung.

 

3.Syarat yang paling penting.Cik perlu membuat satu-persatu ahli Seventeen jatuh cinta dan meluahkan perasaan kepada cik dalam masa dua bulan.Jika misi ini gagal,cik akan dikenakan denda.

 

-Sekian,terima kasih.Pledis Ent.-

 

‘APA?!’

 

  'INI MEMANG MUSTAHIL LAH!'


 

 

 

KARAKTER:

 

JUNG HEERA

-ulzzang-world-image-ulzzang-world-361695

-17 tahun

-COOL forever

-dingin dan anti-sosial

-tak pernah ingin rapat dengan abangnya

 

 

SEVENTEEN

seventeen-ideal-type.jpg.pagespeed.ce.Um

-Terdiri daripada S.Coups,Junghan,The8,Dk,Dino,Seungkwan,Wonwoo,Mingyu,Hoshi,Woozi,Jun,Vernon,Joshua

-Handsome di mata peminat kecuali Heera

-Pelbagai ragam yang kadang menyakitkan hati.

 

 

JUNG YONGHWA

latest?cb=20150220165124&path-prefix=es

 

 

-22 tahun

-Handsome

-Dari luar nampak dingin tapi sebenarnya baik dan penyayang

-sayang adiknya sepenuh hati walaupun Heera melayan keras dirinya

 

 

 

 

Foreword

watak lain akan muncul secara automatik~

Comments

You must be logged in to comment
exo_seventeen_hanmin #1
Chapter 1: Update soon!!! Crita ni daebak!!!
starlight_miss
#2
Chapter 1: hahaha... mingyu gatal! but I love it!
haha.. tetiba berubah mood gatal plak