Hey, Princess !

Please Subscribe to read further chapters

Description

Satu perkataan yang melambangkan Rara bagi Seungcheol :

MENYUSAHKAN !

Satu perkataan yang melambangkan Seungcheol bagi Rara:

MENYAMPAH !

 

Seungcheol dan Rara tak pernah sehaluan.

Seorang ke timur dan seorang lagi ke barat.

Bila Seungcheol cakap A, Rara akan cakap B.

Bila Rara suruh buat itu, Seungcheol akan buat ini.

Kesimpulannya di sini adalah Seungcheol dan Rara memang tak sekepala. Tak langsung !

 

Tapi yang hairannya…

Dalam banyak-banyak pembantu peribadi yang pernah berkhidmat dengan Rara, cuma Seungcheol seorang yang paling tabah dan kebal dengan gadis banyak songeh itu.

 

“Seungcheol ! Aku nak air oren ! Yang manis ! Tak nak ada rasa masam langsung.”

“Cik Rara oii ! Aku ni P.A bukannya maid kau. Lagi satu, manis mana pun jus oren tu, kalau sampai kat tangan kau mesti rasa masam jugak. Hahaha!”

 

Rutin harian mereka adalah bergaduh. Jarang sangat nak tengok dua manusia ni berbaik. Tengking-menengking adalah perkara biasa. Kata-kata kesat dah jadi benda normal bagi mereka dan Seungcheol dah kebal dengan serangan handbag bertubi-tubi Rara. Semua tu normal. Hubungan yang sangat normal bagi dua majikan dan pekerja ini.

 

Namun,

 

Bila ‘bom jangka’ terbesar Rara meletus dan ‘tangki kesabaran’ Seungcheol sampai ke limit terakhirnya, satu pergaduhan besar antara yang terbesar telah berlaku.

 

“Sedar la diri tu sikit ! Selama ni, kau tu kerja makan gaji dengan aku. Kalau aku dengan daddy aku tak ada, sampah macam kau ni dah jadi gelandangan tau tak? Kalau bukan sebab duit keluarga aku, kau dengan keluarga kau yang miskin ni belum tentu dapat hidup !”

“Hoi , perempuan ! Jangan nak hina keluarga aku la ! Kau boleh nak hina aku ! Tapi jangan main nama keluarga aku dalam ni !”

 

Hubungan normal yang tak berapa nak normal itu akhirnya tamat bila Seungcheol angkat tangan tanda berhenti gara-gara pergaduhan besar yang terjadi dan Rara tetap dengan egonya untuk tak mengendahkan Seungcheol.

Tapi,

Bila hidup Rara tiba-tiba berpusing 360 darjah, gadis itu mula terumbang-ambing.  Di saat semua orang pergi dari hidupnya dan membiarkan dia menderita sendirian, hanya seorang saja yang menjadi harapan Rara.

 

“Kalau kau nak tinggal kat sini, kau kena kerja dengan aku.”

“Kerja apa pulak?”

“Jadi orang gaji tak berbayar kat rumah ni.”

“Apa? Yah ! Choi Seungcheol !”

 

 


 

 

"Cik, kalau sehari tak susahkan hidup aku memang tak boleh kan?"

 

"Dalam banyak-banyak orang dalam dunia ni, kau sorang je yang aku percaya"

 

"Kau anggap la aku ni 'unnie' kau. Err...walaupun aku lelaki."

 

"Abang je la harapan kami semua."

 

 


 

THEME SONG (LOL!! XD)

-Sebab lagu ni 'penaik' mood untuk saya tulis 'Hey, Princess !'-

 

 

 

Foreword

Ok. Selepas 'Runaway Groom And His 'Wonder Woman' , ini adalah fanfics Seventeen kedua saya :) / tepuk tangan sorang-sorang/

Kalau dulu Wonwoo dah jadi hero, apa kata kali ni kita bagi Seungcheol a.k.a Scoups si leader peluang pulak? Honestly, saya suka personaliti Scoups. Dia nampak berkarisma. Handsome? Memang tak payah nak cakap la. Dia la manusia yang saya rasa handsome dan comel dalam satu masa. Idk...macam mana nak describe. Haha XD

Apa-apa pun,

Saya harap ada yang berminat untuk baca cerita ni ^^

Sekiranya anda suka, jangan lupa untuk...

Subscribe, Vote dan Comment.  It made my day :)Saya sangat hargai semua tu.

P/S : Cerita adalah rekaan semata-mata dan tak ada kena mengena dengan sesiapa sama ada yang hidup atau yang sudah meninggal dunia. Apa-apa perkara yang dah buat readers berasa tersinggung atau berasa hati, saya memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. Please enjoy this story. OK?

P/S/S : Jalan cerita Hey, Princess akan ditulis semula dan diberi nafas baru. Mohon maaf atas segala kesilapan dan kesulitan :) Nantikan 'Hey, Princess !' yang terbaru !

POSTER CREDIT TO :

-KOSTLICH GRAPHICS CAFE-

-Thank for the awesome and super cute poster-

 

 

Comments

You must be logged in to comment
Shadow_warriorangel #1
Chapter 24: Re-read... Rindulah cerita ni TT
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
Chanyeol_Park02 #3
Chapter 24: uyai lama tunggu uhukhuk. BESTNYA HIDUP RARA DIKELILINGI LELAKI HENSEM OMAIGOWD jeonghan hensem gila dah potong rambut ni aikennot T T. hewhew tak pernah mengecewakan update author ni. jjang !
RajaSyafiqah2806
#4
<3 <3 <3
Shadow_warriorangel #5
Chapter 24: Kena la Seungcheol kwn dengan won.. dua² mulut puaka xD sesedap dia je gelar jeonghan macam².. oh.. lupa.. maybe dia frust selepas di'abg tiri'kan adik² sendiri.. tu yang dia dok kutuk 'unnie' rara.. Hot la pulak unnie rara tu lps potong rambut xD lama bebeno tunggu authornim update.. sy smpi lupa dah jalan cerita mcm mna xD kena lah baca semula dari chapter 1..
lilylunalove
#6
Chapter 24: Ya Tohannn lama bebenor saya tunggu cerita ni diupdate dan akhirnyaaaaa! Happy gila bila nampak noti Hey! Princess telah diupdate hehehe.
Em authornim, bogoshippeoseo! XD

Rindu jugak dengan Seungcheol yang kecoh, uri Princess Rara dan yang terbaru Rapunzel iklan syampu rambut :3

Kekekeke saya team Myungho! XDDD
starlightkim_
#7
Chapter 23: Ah,sudah.asal sowon ni kena muncul sekarang?masa mereka tengah happy?by the way,comel gile seungcheol dengan rara.haha,sempat lagi suruh basuh pinggan lepas berdrama?muka jun tu tak boleh blah.kelakarXD
k-hope
#8
Chapter 23: Mmg rindu dgn wonu..rindu sgt ..haih
Shadow_warriorangel #9
Chapter 23: Tak habis² dengan perangai teruk dia seungcheol ni la.. Mula² rasa terharu baca.. Tetiba gelak lps nampak Jun xD terbaek mula tu xD