Pauper Love

Description

 

Di sebalik ceritera cinta antara diraja yang diagungkan, wujudnya sebuah kisah cinta di luar istana.

 

 Let’s not fall in love, we don’t know each other very well yet
Actually, I’m a little scared, I’m sorry
Let’s not make promises, you never know when tomorrow comes
But I really mean it when I say I like you 

 

 

PREVIEW

 

“Daesung! Angkat ni dan susun atas rak!” laung seorang lelaki lewat 30-an dari arah dapur. Tangannya masih sibuk menguli adunan tepung yang akan dibakar menjadi roti. Kang Daesung yang gopoh memasuki dapur membuatkan lelaki itu menggeleng kepala. Tanpa kata, dia hanya menunjuk jujukan roti yang elok tersusun di atas sekeping papan. Daesung segera menuruti arahan abangnya jika tidak ingin dileteri di kemudian hari.

Kelibat Daesung yang menghilang ke dalam kedainya memberi peluang kepada Kim Hyoyeon- gadis yang berselubung hitam untuk menyelinap masuk. Sejak dari tadi lagi dia memerhati Kang Daesung. Matlamatnya hanya satu. Untuk mencuri sebuku roti.  Senyuman sinis menghiasi bibir merah jambunya. Dia tidak akan gagal kali ini. Tidak.

Dengan lagak seperti seekor tikus ingin mencuri beras, Hyoyeon dengan berhati-hati melangkah. Mata melilau waspada. Sasarannya sudah ada di hadapan mata. Dengan sekelip mata, buku roti sudah selamat tersimpan di sebalik selubungnya. Jika Hyoyeon ini seorang ahli sihir, ingin saja dia menghilang dari situ. Namun apakan daya, dia hanyalah seorang gadis biasa. 


“Hoi pencuri!” Dengan kalutnya satu suara menjerit dari arah belakangnya membuatkan Hyoyeon tiba-tiba kaku. Alamak! Dia mencemuh dalam diam. 

Dengan sengihan mengejek, Hyoyeon memalingkan wajahnya kepada lelaki yang sedang mengangkat sepapan roti. Daesung membulat matanya.

“Kau lagi?!” Daesung laju meletakkan papan roti itu ke tepi dan mula mengejar Hyoyeon. Gadis itu segera melarikan diri dengan lincah, meninggalkan kedai.

 

 

Foreword

 

 

 Kang Daesung

 

 

 

 

 

 

 Kim Hyoyeon   

 

 

 

 

 

 


Tajuk : Pauper Love

Genre : Romcom, Friendship

Watak : Kang Daesung & Kim Hyoyeon

Lagu : Big Bang - Let's Not Fall In Love

Tarikh Mula : 10/11/15

Tarikh Tamat : 29/1/16

Khas Untuk : ♪♫♬ 만.세 ♬♫♪ MALAY WRITING CONTEST FT. BIGBANG


Author's Note:  Soulmate & ancient Europe AU. Sebuah kerajaan yang mempunyai bandar kota yang cantik. Sebarang persamaan dengan fanfic lain hanyalah kebetulan. Terima kasih pada semua yang sudi luangkan masa untuk cerita ini. ^^ 

Silalah komen you   ヽ(´▽`)/

Credit to bxbylovesoo from

 

kuchens
Pauper Love is updated!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
percaya tak dah lama sya cri blik cerita ni tau!! baru Sekarang jumpa balik..omooo rindu nye
sunshine_blue
#2
percaya tak dah lama sya cri blik cerita ni tau!! baru Sekarang jumpa balik..omooo rindu nye
kageka #3
Chapter 1: NICE...T^T
#LOVE_BIGBANG
axelblaze
#4
Chapter 1: saya kasiiiiiiiii semua bintang di langit untuk awakkk. dengan tahi bintang meteor bulan langit pun amik lahh. nah nah. best kottt. kuikui. :')
m00nlightsamurai #5
Bestnyee! So sweet Deasung and Hyoyeon! Sy hampir nangis bila baca part Daesung terpaksa tinggalkan Hyoyeon! Anyway, GOOD STORY!!! Oh, good luck jgk utk writing contest tu! FIGHTING!
cicakobeng
#6
Chapter 1: Wahhh..bestnya.. tp sedih lah yg daesung tak balik selepas peperangan..itu maksudnya ...dia matilah kan? Macam manalah hidup hyoyeon masa tu kan? mesti rindu gila ngan daesung. Kenapa perlu ada peperangan? Kenapa? Kenapa? Tapi tak apa..dia orang still lagi boleh jumpa kat future.. hyoyeon cute, daesung macho..arghh..btw, nice story.
mika_lou #7
Hy and daesung ff finally.... update soon... jln die nmpk menarik...♥
MissChoiEvelyn #8
Fighting uri dongsaeng ah !